Javni potniški promet bi v teoriji moral ponujati dobro alternativo lastnemu prevozu z avtomobilom ali drugim prevoznim sredstvom, toda v praksi se pogostokrat zalomi. Potniki, ki gredo najprej na vlak, nato pa želijo nadaljevati pot z avtobusom do svoje destinacije, se pogosto soočajo z zamudami vlakov, njihov avtobus pa medtem že odpelje naprej.

Zakaj prihaja do zamude vlakov?

Za informacije o neusklajenosti med vlaki in avtobusi in posledičnih težavah, smo se obrnili na Družbo za upravljanje javnega potniškega prometa, od koder so nam pojasnili, da je glavni razlog za neusklajenost voznih redov obsežna dela na železniški infrastrukturi, ki privedejo do časovnih zamud. Avtobusni promet deluje po principu točno določenih intervalov, zato enostavno ne morejo čakati na prihod vlaka z zamudo, saj bi tako vplivali na druge vožnje in potnike, ki so že na mestu odhoda. Potnikom tako ne preostane drugega, kot da počakajo na naslednji avtobus, kar pa zna predstavljati konkretno zamudo.

Največ težav je na območjih največjih gradbišč

Družba za upravljanje javnega potniškega prometa je pojasnila, da se največ težav pojavlja na območjih največjih gradbišč, zlasti na koridorjih med Ljubljano, Mariborom, Celjem in Pragerskim ter na gorenjski in dolenjski progi. Dodatne težave predstavljajo tudi incidenti, ko neznanci poškodujejo železniške tire ali v primeru prometnih nesreč na železniških progah.

Ukrepi za izboljšanje

Kot odgovor na nastalo situacijo, se DUJPP z izvajalci redno usklajuje, prilagaja vozne rede, hkrati pa uvaja digitalne rešitve za sprotno obveščanje potnikov in pripravljajo povezovanje voznih redov v skupne digitalne platforme. Po poročanju RTV-ja, želijo pri Slovenskih železnicah v prihodnjih štirih letih skupaj z družbo Nomago, opraviti harmonizacijo voznih redov. V praksi bi to pomenilo, da bodo storitve in povezani vozni redi na ravni Švice, ki ima izredno dobro usklajenost.

Pritožbe potnikov se rešujejo sproti

Na DUJPP pojasnjujejo, da v zadnjem času prejemajo nekoliko več opozoril vezanih na zamude vlakov, pritožbe potnikov pa obravnavajo sproti. Kljub povečanemu številu nezadovoljnih potnikov, pa od mnogih prejmejo tudi razumevanje, da gre za prehodno obdobje. DUJPP pričakuje, da bodo po koncu infrastrukturnih del, bolj zanesljive in usklajene povezave.