Ob pripravi aprilskega mesečnega poročila o čakalnih dobah je Nacionalni inštitut za javno zdravje (NIJZ) opazil odklon v številu čakajočih. Gre za odklon 20.000 bolnikov, ki je posledica računalniške napake. Zaradi odprave napake se je število čakajočih nekoliko povečalo, je ob robu seje sveta zavoda pojasnila direktorica NIJZ Nina Pirnat. Kako lahko sistemu, ki upravlja z življenji na tisoče ljudi, sploh še zaupamo? Navsezadnje je iz radarja izginilo kar 20.000 ljudi.

Napako v poročanju odkrili v aprilskem poročilu

Na današnji seji sveta zavoda je NIJZ predstavil zbiranje podatkov o čakalnih dobah na podlagi sistema e-naročanja. “Za pripravo točnih podatkov so odgovorni izvajalci zdravstvenih storitev, ki preko svojih informacijskih hiš posredujejo podatke v sistem,” je povedala Pirnatova. Ob pripravi poročila za april pa so zaznali odklone in odkrili napako v poročanju.

Zato je NIJZ opravil rekonstrukcijo podatkov od septembra lani do februarja letos. “Revizija sistema pomeni, da smo po novih podatkih, ki smo jih pridobili iz sistema, vzpostavili stanje, kot če bi bili vsi tisti, ki jih prej nismo videli, v sistem vključeni. To pomeni, da so se dejansko čakajoči tudi prikazali,” je opisala Pirnatova.

Sistem e-naročanja deluje odlično, problem je v zalednih sistemih

Po besedah predsednice sveta zavoda NIJZ Vesne Kerstin Petrič revizija pojasni, kje se zatika. “Takšna revizija pomeni, da se pogleda vse procese zelo natančno, tudi vso komunikacijo med različnimi deležniki. In tam kjer se naleti na nek problem, se ga lahko tudi bolje odpravi. To je z namenom, da ne bomo s prstom kazali drug na drugega,” je dejala.

Pirnatova je zagotovila, da e-naročanje dobro deluje. “Sistem e-naročanja deluje odlično. Sistem pridobivanja podatkov iz zalednih sistemov pri izvajalcih zdravstvenih storitev ima pa še seveda cel kup nepravilnosti,” je še dodala.