Slovenska vojaška ladja Triglav je pretekli mesec iz šibeniške ladjedelnice prejela naslednji sveženj modernizacijskih nadgradenj. Medtem ko potekajo tudi priprave na izgradnjo novega privezišča v Ankaranu, kamor naj bi se plovilo po končanem projektu vrnilo, se odpirajo pomembna vprašanja o tem, ali je primerno, da država, s katero ima Slovenija odprta ozemeljska nesoglasja in pogoste incidente na morju, izvaja tako občutljive posege na slovenski vojaški opremi.

Za ta in podobna vprašanja smo se obrnili na ministrstvo za obrambo. 

Zakaj je bila za modernizacijo vojaškega plovila Triglav izbrana prav hrvaška ladjedelnica?

Za preoborožitev večnamenske ladje Slovenske vojske Triglav 11 je bil izbran izvajalec Iskra Brodogradalište 1, ki deluje v ladjedelnici v Šibeniku. Kot najugodnejši ponudnik je bil izbran na podlagi javnega naročila po postopku s pogajanji po predhodni objavi, in sicer iz nabora štirih prejetih ponudb, ki so jih poleg podjetja iz Šibenika oddala še konkurenčna podjetja iz Velike Britanije, Grčije in Turčije.

Ali je bila izvedena analiza varnostnih tveganj glede dejstva, da modernizacijo – vključno z oborožitvijo – izvaja država, s katero imamo nerešen mejni spor in občasne incidente na morju?

S pogodbo za preoborožitev večnamenske ladje Triglav 11 so opredeljena tudi varnostna preverjanja za vse izvajalce del na večnamenski ladji Triglav 11. Poleg tega je Republika Hrvaška članica EU in NATA in mora upoštevati vse standarde, ki veljajo za tovrstne posle.

[[image_1_article_83346]]

Kakšne spremembe oborožitve so bile izvedene in kakšna je njihova taktična prednost?

V sklopu investicijskega vzdrževanja večnamenske ladje Triglav so bili posodobljeni oziroma zamenjani kompleksni sistemi prezračevanja ladje, protipožarni sistem ter sistem elektronskega upravljanja pogona in ostalih sistemov.

Ključna je vzpostavitev sodobnega sistema poveljevanja in kontrole, ki bo omogočala sodelovanje, interoperabilnost in izmenjavo podatkov z ostalimi zavezniškimi ladjami na morju ter poveljniškim centrom na kopnem.

Ruska premčna oborožitvena postaja je bila nadomeščena s sodobno oborožitveno postajo s standardnim Nato strelivom kalibra 30 mm.

[[image_2_article_83346]]

Ali je bila modernizacija pogojena tudi s potrebami Nata?

V sklopu investicijskega vzdrževanja je bila izvedena modernizacija večnamenske ladje Triglav, ki je vključevala tudi opremo in sisteme, s katerimi je ladja opremljena za doseganje vojaških zahtev, ki izhajajo iz sprejetih mednarodnih obveznosti RS v okviru sprejetih zavezniških ciljev zmogljivosti za Slovenijo.

Kakšen strateški pomen ima modernizirana ladja Triglav za slovensko obrambo in patruljiranje v severnem Jadranu?

S strateškega vidika modernizirana večnamenska ladja Triglav (ponovno) predstavlja hrbtenico slovenske pomorske suverenosti, saj zagotavlja ključno nacionalno zmogljivost za površinsko delovanje na morju. Opremljenost v skladu z vojaškimi zahtevami predstavlja temeljni pogoj za doseganje interoperabilnosti in zagotavlja integracijo ključnih sistemov, nujnih za učinkovito operativno delovanje večnamenske vojaške ladje v nacionalnem okviru, kot tudi v operacijah in misijah v okviru Nata in EU (v Jadranu in Sredozemlju).

[[image_3_article_83346]]

Modernizirana večnamenska ladja pa ne omogoča zgolj vojaškega delovanja, temveč predstavlja dvonamensko zmogljivost, npr. za izvajanje nalog iskanja in reševanja na morju.

V kateri fazi je izgradnja novega priveznega pomola in kdaj bo dokončan?

Projekt izgradnje priveza je v zaključni fazi. Fizično je že postavljen, zaključujejo se posamezna dela opremljanja priveza, predvidoma bo predan v uporabo do konca leta 2025.

[[image_4_article_83346]]