Delodajalci, ki svoja delovna okolja dopolnjujejo z mladimi kadri, so v zadnjem času soočeni s prav posebnim izzivom: mladimi, ki s svojo unikatnostjo, socialno ozaveščenostjo in jasnimi vrednotami, med katerimi so predvsem kakovost življenja, prosti čas ter fleksibilnost, spreminjajo pravila igre.

Generacija Z se od prejšnjih generacij razlikuje po svojem pristopu k delu in življenju, kar ugotavljajo tako delodajalci kot svetovalci e-Študentskega servisa, ki mlade spremljajo na pot študentskega dela.

Medtem ko ponudba del presega povpraševanje, dijaki in študenti iščejo dela, ki so povezana z njihovo smerjo šolanja, prinašajo pomembne kompetence in vodijo do rednih zaposlitev. Za mlade je pomemben tudi ugled delodajalca ter dobro plačilo.

Delajo izvrstno, a točno toliko, kot je potrebno

Ena bolj ključnih značilnosti, ki mlade generacije Z loči od njihovih predhodnikov, je ta, da bolj kot vse cenijo svoj prosti čas, hobije in kakovost življenja.

Z opazovanjem svojih staršev so prišli do spoznanja, da za trud in trdo delo nisi vedno pravično nagrajen, zato pogosteje na prvo mesto postavljajo sebe in svoje življenje. Delodajalci, ki želijo privabiti in zadržati mlade talente, morajo biti pripravljeni vlagati v njih.

Mentorstvo, vključevanje v ekipo, prilagodljivost in jasna komunikacija so tako ključni elementi uspešnega sodelovanja z generacijo Z, pričakovanje, da bodo ti mladi delu namenili več časa, kot se od njih zahteva oziroma kot ga dobijo pravično plačanega, pa je zaman. Povsem korektno ...

Pravičnost do mladih

Generacija Z se odloča za študentska dela, ki so povezana z njihovo smerjo šolanja, prinašajo pomembne kompetence in vodijo do rednih zaposlitev. Mladi so namreč pri izbiri delovnih mest strateški, osredotočeni na svoje interese in življenjski slog.

Ponudba del presega povpraševanje, kar dijakom in študentom omogoča večjo izbiro in večjo pogajalsko moč.

Delodajalci morajo tako biti prilagodljivi in inovativni, da privabijo mlade talente. Pri tem lahko igra pomembno vlogo tudi zanimiva ponudba ugodnosti, kot so veganski meniji, parkirišča, kolesarnice in sobe za sprostitev.

Mladim generacije Z je pomembna tudi jasna, transparentna komunikacija, pri čemer že takoj želijo hitre in jasne odgovore o tem, ali so za (študentsko) delo, na katerega so se prijavili, izbrani ali ne.

Čakanje na to, da zberemo vse prijave in življenjepise kandidatov ter nato dolgotrajno odločanje o tem, koga bomo povabili na razgovor, tako z generacijo Z postaja stvar preteklosti.

Temu sledi tudi posebna funkcija e-Študentskega servisa, ki s sistemom »Odzovi se« delodajalcem omogoča enostavno obveščanje kandidatov o o (ne)izbranosti za prosto študentsko delo. Za to inovacijo so prejeli tudi bronasto priznanje za inovacije s strani Gospodarske zbornice Slovenije.

Najbolje plačana študentska dela: Od programiranja do inštruiranja

Ob vseh drugih elementih delovnih mest se značilnostim generacije Z prilagajajo tudi plačila, ki so občutno višja, kot so bila pred nekaj leti – to lahko seveda pripišemo tudi sami inflaciji ter vsesplošnim gospodarskim trendom.

Na vrhuncu študentske delovne sezone tako ponudba del za generacijo Z presega pričakovanje, kar vpliva na višje urne postavke, dela, ki zahtevajo specifične veščine in znanja, pa so tako najbolje plačana.

Med njimi izstopajo poučevanje in inštrukcije (15 €/h bruto), vaditelji plavanja (14 €/h bruto) ter računalničarji in programerji (14 €/h bruto).

Tudi posamezna dela, kot so digitalni marketing (20 €/h bruto), zdravstvena nega (17,43 €/h bruto) ter snemanje in delo influencerjev (14 €/h bruto), dosegajo visoka plačila. Dela, kot so administracija strežnikov, razvoj programske opreme in izdelava aplikacij, lahko prinesejo celo do 20 €/h bruto.

Ponudba študentskih del je v primerjavi z lanskim letom narasla za približno 5 %. Ključno je povečanje specifičnih del, ki so povezana s strokovnimi področji študija, kot so računalništvo, inženiring in digitalni marketing. Ti trendi kažejo na premik od splošnih del k delom, ki ponujajo specifične izkušnje in kompetence, koristne za karierno rast.

Raznovrstnost študentskih del

Zanimivo je, da se med bolje plačanimi deli pojavljajo tudi selitve in vrtnarska dela (12 €/h bruto). Gostinstvo in turizem, kljub visokim urnim postavkam, ostajata manj priljubljena med študenti, kar kaže na izzive v privabljanju mladih v te panoge.

Kaj nam kaže prihodnost?

Generacija Z prinaša svež veter na trg dela. S svojo edinstveno kombinacijo veščin in vrednot, skupaj s pričakovanji glede kakovosti življenja, spreminja način, kako delodajalci pristopajo k zaposlovanju in upravljanju kadrov.

Prihodnost dela je v rokah mladih, ki se že zdaj dokazujejo kot inovativni, prilagodljivi in usmerjeni k trajnostnemu razvoju. Delodajalci, ki bodo to prepoznali in se temu prilagodili, bodo v najboljšem položaju za uspeh v prihodnjih letih.

Prispevek pripravljen v sodelovanju z e-Študentskim servisom