Na slovenskih in evropskih cestah je električnih avtomobilov iz leta v leto več. Čeprav je verjetnost požara manjša kot pri vozilih z motorjem na notranje zgorevanje, je njihovo gašenje precej zahtevnejše in nevarnejše.

Prvi nadzorovani vžig v Sloveniji

V Centru varne vožnje na Ljubečni pri Celju so prvič v Sloveniji prikazali nadzorovani vžig in gašenje električnega avtomobila. Strokovnjaki so pojasnili, zakaj je gašenje gorečih baterij drugačno kot pri klasičnih vozilih, kako obvladati takšne požare, kakšno škodo lahko povzročijo in kako pri tem poskrbeti za varnost.

Ob simulaciji s 600-kilogramskim vozilom in 150-kilogramsko litij-ionsko baterijo so pokazali, da se takšno vozilo ne vžge zlahka. Ker je baterija nameščena na sredini avtomobila, so vžigi električnih vozil redki, precej redkejši, kot se pogosto omenja v javnosti.

Požari so redki, a zahtevni za gašenje

Takšnih dogodkov po vsej Evropi na leto zabeležijo približno 500. "Za gašenje tega požara potrebujemo specifične gasilne medije, ker praški, ogljikov dioksid in podobno niso primerni," pojasnjuje predsednik Slovenskega združenja za požarno varnost Aleš Jug.

Velika poraba vode in nevarni ostanki

Gašenje goreče baterije je brez posebnih pripravkov zahtevno. "Za pogasitev električnega avtomobila potrebujemo tri do štiri tisoč litrov vode. Ta voda je nato nevaren odpadek," opozarja Jug.

Kako ravnati ob dimu?

V Sloveniji med vožnjo še ni zagorel noben električni avtomobil, a previdnost ni odveč. "Če se pojavi dim, se ustavimo na varnem mestu, previdno zapustimo avto in pokličemo 112," svetuje Jug.

Bolj ranljive baterije pri skirojih in kolesih

Strokovnjak za mobilnost Andrej Brglez opozarja, da novejše baterije predstavljajo manjše tveganje za požar, domače napeljave in polnilnice pa naj redno pregledajo strokovnjaki. Pri električnih skirojih, kolesih in robotskih kosilnicah so baterije pogosto starejše in manj zaščitene. "Dodatna težava je, da jih prinašamo v stanovanje ali pisarno," dodaja Brglez.