Od leta 2023 bo Mitsubishi Motors prodajal dva »sestrska modela«, ki ju bodo izdelovali v tovarnah Skupine Renault na istih konstrukcijskih osnovah a z razlikami, ki bodo odražale gene znamke Mitsubishi.

Francoski avtomobilski proizvajalec Renault bo za svojega japonskega partnerja Mitsubishi izdeloval dva modela za evropski trg, sta ta teden napovedala proizvajalca. Po poročanju tujih medijev naj francoske tovarne ne bi bile v igri, zato bi lahko Renault za proizvodnjo izbral Slovenijo ali Turčijo.

Povečanje konkurenčnosti in učinkovita souporaba

»Veseli me, da Mitsubishi Motors pripravlja novo ponudbo za Evropo. Cilj Zveze je povečanje konkurenčnosti in omogočanje bolj učinkovite souporabe virov v prid vseh treh podjetij. Maš pristop je sodelovalen, zanašajoč se na vzajemno spoštovanje z jasnim namenom izboljšanja poslovanja vsakega od podjetij, ob tem pa vsakemu od njih dopustiti, da izkoristi svoje lastne prednosti, se izogne podvajanju virov in izboljša učinkovitost,« je dejal Jean-Dominique Senard, predsednik operativnega sveta Zveze in Renaulta.
Renault in Mitsubishi sta del zavezništva, ki vključuje še japonski Nissan. Mitsubishi je zaradi zniževanja stroškov razvoj lastnih modelov za evropski trg ustavil, prodaja modelov, ki bi jih zanj proizvedel Renault, pa bi mu kljub temu omogočila ohranitev prisotnosti v regiji.

Nova modela, ki naj bi jih kupcem ponudili leta 2023, naj bi temeljila na obstoječih Renaultovih modelih. Podrobnosti niso znane, po navedbah neimenovanega vira pa naj francoske tovarne ne bi bile v igri za to proizvodnjo.

To bi posel lahko prineslo Renaultovi slovenski ali turški tovarni, poročajo iz STA. Novomeški Revoz trenutno proizvaja modele Twingo – tako z motorjem na notranje izgorevanje kot v električni različici – Clio in Smart Forfour (slednjega proizvajajo v okviru partnerstva z nemškim Daimlerjem), vendar je vodstvo Renaulta že napovedalo, da twingov ne bodo nasledili. Proizvodnjo bodo obdržali do začetka veljave evropskega okoljskega standarda za motorje Euro 7, kar se bo po napovedih zgodilo sredi desetletja.

Proizvodnjo bodo obdržali do začetka veljave evropskega okoljskega standarda za motorje Euro 7, kar se bo po napovedih zgodilo sredi desetletja.

Poleg dilem, kakšne modele razvijati in kdaj jih ponuditi kupcem, se avtomobilski proizvajalci med drugim soočajo tudi z izzivi, ki jih je prednje postavila pandemija covida-19. Skupina Renault je lani v luči pandemije vknjižila rekordno čisto izgubo v višini 8,05 milijarde evrov. Leto prej je ustvarila 19 milijonov evrov dobička. Več kot polovico izgube je sicer prispeval japonski partner Nissan.