Različne zavarovalnice s številnimi raziskavami ciljne populacije poskušajo zadovoljiti karseda največ potreb, pri tem pa širijo in nadgrajujejo svojo ponudbo. Velikokrat tako sodelujejo z medicinskimi in diagnostičnimi centri, da bi strankam omogočile hiter dostop do specialista in nekaterih storitev zdravljenja ter rehabilitacije.

Ponudniki v vseh regijah

Generali zavarovalnica (prej v Adriaticu Slovenici) že od leta 1992 sodeluje z izvajalci zdravstvenih storitev pri dopolnilnem zdravstvenem zavarovanju, saj je sodelovanje z vsemi izvajalci v mreži javne zdravstvene službe obvezno po zakonu. Teh je več kot 1.800 na področju celotne Slovenije, od tega je 25 javnih bolnišnic. “Za izvajanje dodatnih zdravstvenih zavarovanj, predvsem zavarovanja Specialisti z asistenco, pa že skoraj 20 let intenzivno sodelujemo z izvajalci zdravstvenih storitev, ki opravljajo samoplačniške zdravstvene storitve na področju celotne Slovenije,” sporočajo.

Za izvajanje dodatnih zdravstvenih zavarovanj, predvsem zavarovanja Specialisti z asistenco, pa že skoraj 20 let intenzivno sodelujemo z izvajalci zdravstvenih storitev, ki opravljajo samoplačniške zdravstvene storitve na področju celotne Slovenije.

Sklenjenih imajo več kot 240 pogodb z izvajalci, ki te storitve opravljajo (med njimi so tudi izvajalci iz mreže javne zdravstvene službe). “Trenutno imamo dogovorjeno tudi poslovno sodelovanje z vsemi vidnejšimi izvajalci samoplačniških zdravstvenih storitev, ki so na razpolago na posameznih geografskih področjih. Kljub velikemu številu pogodbenih izvajalcev, ki opravljajo samoplačniške zdravstvene storitve, pa stremimo k temu, da gradimo mrežo pogodbenih izvajalcev s tistimi, ki zagotavljajo vrhunske zdravstvene storitve,” še sporočajo v zavarovalnici Generali.

Po njihovih podatkih pa kar 80 % vseh zavarovalnih primerov opravijo pri 20 izvajalcih samoplačniških zdravstvenih storitev, med njimi so Ambulanta Zdravje, MD Medicina, Artros, Splošna bolnišnica Izola, Dvorec Lanovž, Medilab, Bisturmed, Zdravilišče Rogaška, Juventina clinic, Althea, DC Bled, Iatros, Arthron, Fontana, Nobilis, Medartis in drugih.

Zavarovalnica ima dogovorjeno poslovno sodelovanje z vsemi vidnejšimi izvajalci, ki so na razpolago na posameznih geografskih področjih. Nabor in geografsko razpršenost pogodbenih izvajalcev prilagajajo potrebam zavarovancev po določenih zdravstvenih storitvah. Po njihovih podatkih pa kar 80 % vseh zavarovalnih primerov opravijo pri 20 izvajalcih samoplačniških zdravstvenih storitev, med njimi so Ambulanta Zdravje, MD Medicina, Artros, Splošna bolnišnica Izola, Dvorec Lanovž, Medilab, Bisturmed, Zdravilišče Rogaška, Juventina clinic, Althea, DC Bled, Iatros, Arthron, Fontana, Nobilis, Medartis in drugih.

Področja sodelovanja lahko uvrstimo v več kot 20 specialnosti, med njimi so na primer radiologija, angiologija, dermatovenerologija, gastroenterologija, ginekologija, kardiologija, nevrologija, oftalmologija, ortopedija, otorinolaringologija, proktologija, tireologija, urologija …

Na področju dodatnih zdravstvenih zavarovanj mreža pogodbenih izvajalcev zdravstvenih storitev, s katero Triglav, Zdravstvena zavarovalnica kot del Skupine Triglav omogoča predvsem hiter dostop do specialista in nekaterih storitev zdravljenja in rehabilitacije, šteje več kot 1000 institucij na področju Slovenije in celotne regije Adria, v kateri so prisotni, prav tako se povezujejo tudi z izvajalci iz EU.

“Področja sodelovanja lahko uvrstimo v več kot 20 specialnosti, med njimi so na primer radiologija, angiologija, dermatovenerologija, gastroenterologija, ginekologija, kardiologija, nevrologija, oftalmologija, ortopedija, otorinolaringologija, proktologija, tireologija, urologija … ,” pojasnjujejo iz zavarovalnice Trglav.

Skladno z razvojem tehnologije zavarovancem omogočamo tudi zdravstvene storitve na daljavo, kjer sodelujemo z zdravniki družinske medicine, psihiatri in psihologi ter nekaterimi drugimi specialisti (ginekologija, dermatologija, urologija, pediatrija, ortopedija).

“Skladno z razvojem tehnologije zavarovancem omogočamo tudi zdravstvene storitve na daljavo, kjer sodelujemo z zdravniki družinske medicine, psihiatri in psihologi ter nekaterimi drugimi specialisti (ginekologija, dermatologija, urologija, pediatrija, ortopedija),” dodajajo iz zavarovalnice Triglav. Svojo mrežo izvajalcev zdravstvenih storitev pa nenehno nadgrajujejo, v zadnjem obdobju jo širijo tudi na področji zobozdravstva in primarne zdravstvene dejavnosti.

V mrežo izvajalcev zdravstvenih storitev Varuh zdravja je trenutno vključenih več kot 50 domačih in okoli 30 tujih partnerjev. Izvajalca pa si na podlagi predhodnega dogovora, lahko izbere tudi zavarovanec sam.

Vzajemna ima za uveljavljanje pravic iz naslova zavarovanja Zdravstvena polica svojo pogodbeno mrežo. To so večinoma zasebniki – zdravniki specialisti in bolnišnice doma in v tujini (Avstrija, Italija, Nemčija, Hrvaška …). V mrežo izvajalcev zdravstvenih storitev Varuh zdravja je trenutno vključenih več kot 50 domačih in okoli 30 tujih partnerjev. Izvajalca pa si na podlagi predhodnega dogovora, lahko izbere tudi zavarovanec sam.

Zavedamo se, da so naši zavarovanci v središču naše pozornosti, skrbimo za to, da so naši izvajalci prisotni v vseh regijah po celotni Sloveniji, hkrati pa so razdeljeni po posameznih področjih specializacije.

Tudi pri Zavarovalnici Sava zavarovanci lahko izbirajo med 113 pogodbeniki, ki svoje storitve ponujajo v različnih regijah. “Zavedamo se, da so naši zavarovanci v središču naše pozornosti, skrbimo za to, da so naši izvajalci prisotni v vseh regijah po celotni Sloveniji, hkrati pa so razdeljeni po posameznih področjih specializacije,” sporočajo v zavarovalnici Sava.

Zavarovalnice investitorji v storitve

Nekatere zavarovalnice so zaradi učinkovitejšega sodelovanja tudi lastniško povezane z različnimi diagnostičnimi in medicinskimi centri. Zavarovalnica Generali denimo je trenutno lastniško povezana z dvema izvajalcema, ki opravljata storitve izključno v okviru samoplačniških ambulant (Ambulanta Zdravje in Medifit d.o.o., PE Medifit Medical).

Zavarovalnica Triglav in Sava Re sta v okviru skupnega projekta lastnici Diagnostičnega centra na Bledu, ki s prevzemi manjših ponudnikov v zadnjih letih (Medicinskega termalnega centra Fontana v Mariboru, Medicinskega centra Cardial v Ljubljani ter dveh manjših zasebnih izvajalcev v Novem mestu in Murski Soboti) postaja vodilni zasebni ponudnik zdravstvenih storitev na slovenskem trgu.

V okviru preteklih analiz investicijskih priložnosti na trgu so v Skupini Triglav pripoznali naložbe v izvajalce zdravstvenih storitev, saj zdravstvena panoga namreč ustvarja precejšen dobiček.

“Gre za panogo z razdrobljeno strukturo večjega števila manjših ponudnikov na trgu in ocenjujemo, da lahko kot dolgoročni investitor doprinesemo k njihovem povezovanju in razvoju. Zavarovalnica Triglav in Sava Re sta v okviru skupnega projekta tako lastnici Diagnostičnega centra na Bledu, ki s prevzemi manjših ponudnikov v zadnjih letih (Medicinskega termalnega centra Fontana v Mariboru, Medicinskega centra Cardial v Ljubljani ter dveh manjših zasebnih izvajalcev v Novem mestu in Murski Soboti) postaja vodilni zasebni ponudnik zdravstvenih storitev na slovenskem trgu,” sporočajo iz zavarovalnice Triglav.

Lahko pa povemo, da je Vzajemna pri Agenciji za varstvo konkurence priglasila nakup družbe Aristotel, zasebnega zdravstvenega centra.

Vzajemna pa v tem trenutku ni lastniško povezana z nobenim diagnostičnim centrom ali drugim ponudnikom medicinskih storitev. “Lahko pa povemo, da je Vzajemna pri Agenciji za varstvo konkurence priglasila nakup družbe Aristotel, zasebnega zdravstvenega centra,” pojasnjuejo v zavarovalnici.

Najbolj iskane storitve, kjer so čakalne dobe najdaljše

Najbolj pogoste storitve, na katere naročajo zavarovance v sklopu dodatnega zdravstvenega zavarovanja pri zavarovalnici Generali, so storitve ortopedije (pregledi, posegi), diagnostike (preiskave UZ, RTG, MR, CT), fizioterapije, dermatologije (pregledi), plastične kirurgije (posegi), gastroenterologije (pregledi in diagnostika), kardiologije ter storitve iz naslova splošne in žilne kirurgije. To pomeni kar 89 % vseh opravljenih zdravstvenih storitev.

Najbolj pogoste storitve, na katere naročajo zavarovance v sklopu dodatnega zdravstvenega zavarovanja pri zavarovalnici Generali, so storitve ortopedije (pregledi, posegi), diagnostike (preiskave UZ, RTG, MR, CT), fizioterapije, dermatologije (pregledi), plastične kirurgije (posegi), gastroenterologije (pregledi in diagnostika), kardiologije ter storitve iz naslova splošne in žilne kirurgije. 

“Tudi leta 2020 smo zabeležili podobne potrebe zavarovancev po navedenih zdravstvenih storitvah. Zaradi zaprtja zdravstvenih ustanov in težje dostopnosti zdravnikov na primarni ravni (osebni zdravniki) in zaradi ukrepov za obvladovanje virusa pa smo zabeležili manjše število zavarovalnih primerov. Pričakujemo pa, da se bodo potrebe znova povišale, saj je bila večina storitev preloženih in ne odpovedanih, ko se bo povečala dostopnost zdravnikov na primarni ravni,” odgovarjajo iz zavarovalnice Generali.

Tudi leta 2020 smo zabeležili podobne potrebe zavarovancev po navedenih zdravstvenih storitvah. Zaradi zaprtja zdravstvenih ustanov in težje dostopnosti zdravnikov na primarni ravni (osebni zdravniki) in zaradi ukrepov za obvladovanje virusa smo zabeležili manjše število zavarovalnih primerov. 

Najpogostejše specialnosti v okviru dodatnih zdravstvenih zavarovanj v Triglav, Zdravstveni zavarovalnici so prav tako ortopedija, dermatologija in radiologija (na primer ultrazvok, rentgen in magnetna resonanca), v času epidemije pa, podobno kot drugje, tudi v njihovi zavarovalnici opažajo porast tudi drugih specialnosti, predvsem zaradi težjega dostopa do njih v sklopu javne zdravstvene mreže.

Prav zaradi epidemije smo v lanskem letu pripravili tudi e-Posvet, ki zavarovancem z zdravniškim napotilom (eNapotnico) omogoča specialistični pregled pri zdravniku specialistu s pomočjo video klica – enostavno, priročno, varno in s prihrankom časa. ePosvet je možen na področju dermatologije, ortopedije, fizikalne medicine in ORL.

Podobno navajajo tudi pri Zavarovalnici Sava. Največ potreb zaznavajo po storitvah iz področij ortopedije, kardiologije, dermatologije in nevrologije. Pri zavarovalnici Vzajemna pa pojasnujejo, da ne gre le za določene zdravstvene veje, kjer bi bilo povprševanje največje, temveč je največ uveljavljanja storitev na področjih, kjer so čakalne dobe najdaljše. “Tudi sicer pa gre predvsem za storitve na področju dermatologije, fizikalne medicine, kardiologije, urologije, internistične medicine, ortopedije,” pojasnjujejo.

Zdravniška obravnava kar prek videoklica

Zavarovalnice se tako ves čas prilagajajo razmeram na trgu in nadgrajujejo svojo ponudbo zdravstvenih zavarovanj, ki jo oblikujejo na podlagi želja in potreb zavarovancev. Obenem pa se prilagajajo tud razmeram aktualnega časa. Na njihovo ponudbo je tako vpivala tudi epidemija koronavirusa.

Prav zaradi epidemije smo v lanskem letu pripravili tudi e-Posvet, ki zavarovancem z zdravniškim napotilom (eNapotnico) omogoča specialistični pregled pri zdravniku specialistu s pomočjo video klica – enostavno, priročno, varno in s prihrankom časa. ePosvet je možen na področju dermatologije, ortopedije, fizikalne medicine in ORL.

“Prav zaradi epidemije smo v lanskem letu pripravili tudi e-Posvet, ki zavarovancem z zdravniškim napotilom (eNapotnico) omogoča specialistični pregled pri zdravniku specialistu s pomočjo video klica – enostavno, priročno, varno in s prihrankom časa. ePosvet je možen na področju dermatologije, ortopedije, fizikalne medicine in ORL,” pojasnjujejo pri zavarovalnici Sava.

Tudi zavarovalnica Generali ves čas intenzivno digitalizira zdravstvene storitve, da so vse bolj dostopne na daljavo. “Zato smo zavarovancem zagotovili dostopnost zdravstvenih storitev prek video obravnav – tudi v času, ko nimajo dostopa do osebnega zdravnika,” sporočajo pri zavarovalnici Generali. Pomembna novost iz leta 2020 je izvedba storitve prek video povezave, kjer zavarovancem omogočamo, da prek video klica opravijo določeno storitev pri izvajalcu, ne glede na lokacijo dejanskega izvajanja storitev izvajalca.

Januarja 2021 so zavarovancem olajšali dostop do zdravstvenih storitev oz. do zdravnikov na primarni ravni z novim, dodatnim kritjem Halo Doktor, ki omogoča hiter in enostaven zdravstveni posvet na daljavo (video ali telefonski klic) z zdravnikom splošne oziroma družinske medicine.

Januarja 2021 so zavarovancem olajšali dostop do zdravstvenih storitev oz. do zdravnikov na primarni ravni z novim, dodatnim kritjem Halo Doktor, ki omogoča hiter in enostaven zdravstveni posvet na daljavo (video ali telefonski klic) z zdravnikom splošne oziroma družinske medicine.

Zdravnik je na voljo vsak dan v tednu med 6. in 22. uro,v  poštev pride predvsem pri nenadno nastalih stanjih ali poslabšanju kronične bolezni, ko zavarovanec potrebuje pomoč takoj ali pa le posvet (na primer o laboratorijskem izvidu, izvidu diagnostičnih preiskav …) oziroma dodatno mnenje.

S posvetom zavarovanec pridobi dodatne informacije o svoji bolezni, o procesu zdravljenja, napotke za samozdravljenje ter za krepitev zdravja. Do posveta lahko zavarovanec dostopa tudi iz tujine. 

S posvetom zavarovanec pridobi dodatne informacije o svoji bolezni, o procesu zdravljenja, napotke za samozdravljenje ter za krepitev zdravja. Do posveta lahko zavarovanec dostopa tudi iz tujine. Po posvetu zdravnik izdela izvid in izda morebitno Halo Doktor  napotnico za specialistične storitve iz zavarovanja Specialisti za asistenco.

Na področju že razvitih dodatnih zdravstvenih zavarovanj bomo nadaljevali z nadgradnjo obstoječih zavarovanj z vidika prilagodljivosti zavarovanja in prepoznavanjem potreb naših zavarovancev po vključitvi novih kritih storitvah.

Razmere in priložnosti na področju zdravstvenih zavarovanj pa so v veliki meri odvisne od veljavne zakonodaje in dejanskega stanja izvajanja obveznega zdravstvenega zavarovanja. “Sledili bomo razvoju navedenega področja in, ob prepoznavi priložnosti za dodatno zdravstveno zavarovanje, na posameznem področju tudi pristopili k razvoju zavarovanja. Na področju že razvitih dodatnih zdravstvenih zavarovanj bomo nadaljevali z nadgradnjo obstoječih zavarovanj z vidika prilagodljivosti zavarovanja in prepoznavanjem potreb naših zavarovancev po vključitvi novih kritih storitvah,” pojasnjujejo v Zavarovalnci Sava.