Zavarovalnice v zadnjih letih opažajo slabšo dostopnost do storitev v javnem zdravstvenem sistemu, zato se dviguje povpraševanje po dodatnih zavarovanjih. Ko gre namreč za zdravje, je prisoten strah in bojazen, da bo za rešitev prepozno. Na področjih, kjer so čakalne dobe najdaljše, je zato uveljavljanje storitev največje; z vedno večjim obsegom uveljavljanja zdravstvenih storitev v zasebni mreži pa se dviguje zaupanje v tovrstna zasebna zavarovanja.
Kritje stroškov nekaterih samoplačniških storitev
Vzajemna ima tako v ponudbi zavarovanje Zdravstvena polica, ki je namenjeno kritju stroškov nekaterih samoplačniških zdravstvenih storitev, kot so stroški specialističnih zdravstvenih storitev, operativnih posegov, pridobitve drugega mnenja in podobno. Zdravstveno polico lahko zavarovanec oblikuje po svojih potrebah in željah, zavarovanja, ki so na voljo pa so Zdravstvena polica za specialistične zdravstvene storitve, Zdravstvena polica za operativne posege, Zdravstvena polica za otroke, Zavarovanje Specialisti senior.
Poleg tega ponujajo tudi zavarovanje za težje bolezni, ki omogoča lažjo dostopnost do zdravljenja, saj si z njim zavarovanec zagotovi prepotrebna finančna sredstva v primeru, da zboli za eno izmed 25 težjih bolezni (kakovostnejše terapije, operacije v tujini, dodatna nega na domu, nadomestitev izpada dohodka zaradi odsotnosti z dela itd.): zavarovanje za primer raka, ki krije izplačilo zavarovalne vsote, če je zavarovancu postavljena diagnoza rakavega obolenja.
Na voljo je tudi zobozdravstveno zavarovanje Dental, ki krije stroške zobozdravstvenih storitev, vključuje pa tudi izplačilo zavarovalnine v primeru raka ustne votline. V ponudbi pa imajo tudi zavarovanje Pomoč na domu, ki zavarovancu nudi pomoč in asistenco v primeru bolezni ali nezgode, zaradi katere ni zmožen opravljati običajnih dnevnih opravil na domu. Nenazadnje je v njihovi ponudbi še zdravstveno zavarovanje za tujino, ki krije zdravstvene in druge stroške, ki so posledica nezgod in bolezni v tujini.
V Vzajemni imamo namreč svojo mrežo izvajalcev, v okviru katere omogočimo obisk zdravnika v nekaj dneh, stroške zdravstvenih storitev pa pokrije zavarovalnica. Zavarovanje torej na nek način nadomešča samoplačništvo. Zavarovanje je zelo pozitivno sprejeto, saj je v sistemu z dolgimi čakalnimi dobami dostopnost omejena in so ljudje primorani poiskati, da si pomoč poiščejo samoplačniško
“Dodatna zdravstvena zavarovanja, ki jih nudimo našim zavarovancem, omogočajo omiliti nastale stroške, ki nastanejo v primeru bolezni ali poškodbe. V večini primerov zavarovanec prejme izplačano zavarovalnino, da se lahko lažje posveti le enemu cilju – procesu zdravljenja. Poleg tega zavarovancem nudimo podporo in vse potrebne informacije, ki jih potrebujejo na poti do zdravja,” pojasnjujejo pri zavarovalnici Vzajemna.
“V Vzajemni imamo namreč svojo mrežo izvajalcev, v okviru katere omogočimo obisk zdravnika v nekaj dneh, stroške zdravstvenih storitev pa pokrije zavarovalnica. Zavarovanje je zelo pozitivno sprejeto, saj je v sistemu z dolgimi čakalnimi dobami dostopnost omejena in so ljudje primorani pomoč poiskati samoplačniško,” še odgovarjajo pri Vzajemni.
V Vzajemni imamo namreč svojo mrežo izvajalcev, v okviru katere omogočimo obisk zdravnika v nekaj dneh, stroške zdravstvenih storitev pa pokrije zavarovalnica. Zavarovanje je zelo pozitivno sprejeto, saj je v sistemu z dolgimi čakalnimi dobami dostopnost omejena in so ljudje primorani pomoč poiskati samoplačniško.
Stranke se v veliki meri odločajo tudi za vsotna zavarovanja, na primer Težje bolezni, kjer se posameznik zavaruje za izplačilo določene zavarovalne vsote, ki jo v primeru bolezni porabi po lastni presoji – bodisi kot pokrivanje izpada dohodka v tem času, za prilagoditev doma, za dodatne samoplačniške terapije in podobno.
Nadstandardne storitve in specialistična obravnava
Triglav Zdravstvena zavarovalnica v svojem naboru zdravstvenih zavarovanj ponuja zavarovanje Specialisti, s katerim zagotavljajo hiter dostop do specialistične obravnave, zahtevne diagnostike in predpisanih zdravil za novonastale zdravstvene težave, na voljo je tudi Specialisti+, kjer so kriti stroški specialističnih pregledov, pripadajočih enostavnih diagnostičnih preiskav ter zahtevnih diagnostičnih postopkov za novonastale zdravstvene težave.
Obenem so kriti tudi stroški posegov, ki se opravijo v enodnevni obravnavi, ambulantna rehabilitacija ter zdravila na beli recept. V okviru zavarovanja Zdravstveni nasvet je na voljo posvet z zdravnikom specialistom po telefonu, elektronski pošti ali preko videoklica. Kot ugodnost za vse zavarovance Zdravstvenega nasveta nudijo tudi asistenco Zdravstvene točke, kjer je zaposleno zdravstveno osebje. To pomeni, da poskrbijo tudi za organizacijo zdravstvene obravnave, informacije o čakalnih dobah v zdravstvu, ozaveščanje o pravicah iz obveznega in prostovoljnega zdravstvenega zavarovanja ter druge uporabne nasvete.
Kriti so tudi stroški posegov, ki se opravijo v enodnevni obravnavi, ambulantna rehabilitacija ter zdravila na beli recept. V okviru zavarovanja Zdravstveni nasvet je na voljo posvet z zdravnikom specialistom po telefonu, elektronski pošti ali preko videoklica. Kot ugodnost za vse zavarovance Zdravstvenega nasveta nudijo tudi asistenco Zdravstvene točke, kjer je zaposleno zdravstveno osebje.
Zavarovanje Zobje zagotavlja kritje stroškov doplačil za nadstandardne storitve zobozdravstvene oskrbe, ki jih obvezno in dopolnilno zdravstveno zavarovanje ne krijeta. Z zavarovanjem so kriti tudi stroški zobnoprotetične rehabilitacije v primeru nezgode in izplačilo nadomestila v primeru diagnosticiranja raka ustne votline, podobno kot v primeru Dental zavarovalnice Vzajemna. Zavarovanje Zobje+ poleg kritij iz zavarovanja Zobje z dodatnim kritjem zobozdravstvenih storitev preventive in protetike omogočita še povračilo stroškov samoplačniških storitev preventive in zobne protetike. V okviru zavarovanja Operacije zavarovalnica izplača nadomestilo v primeru več kot 700 operacij iz seznama operacij, ki je del Splošnih pogojev zavarovanja operacij.
V Zavarovalnici Sava ponujajo Dodatno zdravstveno zavarovanje Zdravje, ki krije stroške asistenčnih storitev in, glede na izbrana kritja, stroške specialističnih pregledov, zahtevnih diagnostičnih preiskav, enodnevnih posegov in ambulantne fizioterapije, in zavarovanje Najboljši zdravniki sveta, ki omogoča zdravljenje za izbrana zdravstvena stanja pri najboljših zdravnikih in zdravstvenih ustanovah v tujini, prav tako omogoča za izbrana zdravstvena stanja izdelavo drugega zdravniškega mnenja o že postavljeni diagnozi ali predpisanem načinu zdravljenja. Zdravstvena zavarovanja so zaradi dolgih čakalnih vrst in pandemije covid-19 v porastu.
Asistenčne storitve za zdravstvene težave
Generali ponuja dodatna zdravstvena zavarovanja Specialisti z asistenco, ki omogoča kar najhitrejši hiter dostop do zdravstvenih storitev pri specialistih izven mreže javne zdravstvene službe, nudi asistenčne storitve (naročanje, dogovore za datume preiskav, svetovanje o izbiri specialista ali ambulante …) za zdravstvene težave, nastale v času trajanja zavarovanja. Zavarovanje poleg asistenčnih storitev nudi naslednje zdravstvene storitve Mali paket (zavarovalna vsota 2.000 EUR letno), Srednji paket (zavarovalna vsota 3.000 EUR letno) in Veliki paket (zavarovalna vsota 10.000 EUR letno), ki se lahko sklenejo kot samostojno zavarovanje, kolektivno zavarovanje ali skupaj z življenjskim zavarovanjem za primer smrti. Svojim zavarovancem v okviru tega zavarovanja omogočajo tudi strokovni video (in telefonski) posvet z zdravniki specialisti različnih strok.
Zavarovanje Težke bolezni in operacije krije izplačilo zavarovalnine v primeru 13 oblik težke bolezni, po operacijah (v skladu s pogoji zavarovanja) in posmrtnine. Zavarovanje se sklepa kot kolektivno zavarovanje, premija je odvisna od izbranih zavarovalnih vsot in števila zavarovancev. Dodatno zavarovanje Kritičnih bolezni krije primer hude bolezni ob prvi ugotovitvi ene od kritičnih bolezni iz 4 skupin, kot so rakasta obolenja, bolezni srca in ožilja, težke poškodbe in bolezni in bolezni s trajnimi posledicami.
Svojim zavarovancem v okviru tega zavarovanja omogočajo tudi strokovni video (in telefonski) posvet z zdravniki specialisti različnih strok. Zavarovanje Težke bolezni in operacije krije izplačilo zavarovalnine v primeru 13 oblik težke bolezni, po operacijah (v skladu s pogoji zavarovanja) in posmrtnine. Zavarovanje se sklepa kot kolektivno zavarovanje, premija je odvisna od izbranih zavarovalnih vsot in števila zavarovancev.
To kritje je možno skleniti skupaj z življenjskim zavarovanjem Moj življenjski kasko. Zavarovanec prejme denarno izplačilo (zavarovalnino) v enkratnem znesku (90 % takoj in 10 % ob izteku tega kritja), ki jo lahko nameni za hitrejše zdravljenje in boljše okrevanje. Z izplačilom zavarovalnine si lahko zavarovanec privošči tudi zdravljenje v tujini, ki mu ga lahko organiziramo prek drugega mnenja v okviru zavarovanja Specialisti z asistenco. Hkrati se lahko odloči tudi za mesečno zdravstveno rento do 10 let, ki je dedna. Nameni jo lahko pokrivanju tekočih stroškov zaradi nižjega dohodka, ki ga prejema zaradi teh bolezni, dolgotrajnih bolniških odsotnosti in zdravljenja. Izplačila iz različnih skupin bolezni lahko zavarovanec prejme tudi do 3-krat.
Zavarovanje Prehodna oskrba zaradi nezgode ali bolezni zagotavlja organizacijo in plačilo pomoči na domu, pri opravljanju temeljnih in podpornih dnevnih opravil ter varstvo zavarovančevih otrok. Prav tako zagotavlja prevoze in spremstvo na kontrolne preglede in morebitne kemoterapije/obsevanja.
Zavarovanje Prehodna oskrba zaradi nezgode ali bolezni zagotavlja organizacijo in plačilo pomoči na domu, pri opravljanju temeljnih in podpornih dnevnih opravil ter varstvo zavarovančevih otrok. Prav tako zagotavlja prevoze in spremstvo na kontrolne preglede in morebitne kemoterapije/obsevanja. Zavarovanje se sklepa individualno in kolektivno. To zavarovanje zavarovancem zelo olajša stiske in pomaga takrat, ko nujno potrebujejo pomoč drugih in jim za to ni treba obremenjevati svojcev, kar jim veliko pomeni in prihrani stroške. Podjetjem ponujajo Kolektivno zavarovanje covid-19, s katerim je zavarovanec zaradi bolezni covid-19 upravičen do: bolnišničnega nadomestila v primeru zdravljenja v bolnišnici, nadomestila za okrevanje po odpustu z intenzivne nege, posmrtnine upravičencu v primeru smrti zavarovanca zaradi posledic bolezni covid-19, psihološke pomoči in strokovnega posveta z zdravnikom.
Povpraševanje se z leti povečuje
Omenjene zavarovalnice opažajo povečano povpraševanje po storitvah dodatnega zavarovanja. “Povpraševanje po dodatnih zdravstvenih zavarovanjih se z leti povečuje, predvsem po zavarovanju Specialisti z asistenco, ki nudi hitrejši dostop do diagnoze in zdravljenja. Povečanje obsega zavarovancev je odvisno predvsem od razmer in vse daljših čakalnih dob v javnem zdravstvenem sistemu, ki je z leti vedno bolj obremenjen. Zavarovanje je zelo priljubljeno in priznano, trenutno ga ima več kot 23 tisoč Slovencev,” pojasnjujejo pri zavarovalnici Generali.
V zadnjih letih pa se povečuje tudi povpraševanje podjetij po kolektivnem zavarovanju, kar opažata predvsem zavarovalnici Sava in Generali. Podjetja namreč s tem zavarovanjem skrajšajo (in olajšajo) okrevanje zaposlenih in prihranijo pri stroških za bolniške odsotnosti in nadomeščanje odsotnih delavcev.
Dr. Posvet je zaseben kanal za klepet z zdravnikom, ki strankam omogoča neomejen klepet z zdravnikom (24/7). Storitev je ob aktivaciji do konca tega leta vsem na voljo brezplačno za obdobje enega leta. E-zdravnik pa je možnost dostopa do specialista na daljavo (prek video povezave). Stranka lahko določene specialistične storitve opravi iz udobja domačega naslonjača, kar je v teh razmerah še posebej pomembno, saj tako strankam zagotavljamo dostop do specialista brez nepotrebnega izpostavljanja v ambulantah in čakalnicah.
Na zavarovalnici Vzajemna tudi v času epidemije svojim zavarovancem in izvajalcem zdravstvenih storitev zagotavljajo vso potrebno pomoč in dostopnost do vseh potrebnih informacij. Poleg tega zagotavljajo nemoteno plačevanje zdravstvenih storitev izvajalcem in obravnavo škodnih zahtevkov zavarovancev. “Trenutno namreč kar 93,3 odstotka izvajalcev v mreži deluje nespremenjeno. Dostopnost do zdravstvenih storitev se ni spremenila, pravice iz teh zavarovanj se tako lahko nemoteno uveljavljajo skladno s splošnimi pogoji,” pojasnjujejo in dodajajo, da so za zavarovance razvili tudi nove storitve na daljavo, ki tudi v aktualnih okoliščinah omogočajo dostop do zdravnika na daljavo. “To sta storitvi Dr. Posvet in E-zdravnik, ki sta vključeni v zavarovanje Zdravstvena polica.
Dr. Posvet je zaseben kanal za klepet z zdravnikom, ki strankam omogoča neomejen klepet z zdravnikom (24/7). Storitev je ob aktivaciji do konca tega leta vsem na voljo brezplačno za obdobje enega leta. E-zdravnik pa je možnost dostopa do specialista na daljavo (prek video povezave). Stranka lahko določene specialistične storitve opravi iz udobja domačega naslonjača, kar je v teh razmerah še posebej pomembno, saj tako strankam zagotavljamo dostop do specialista brez nepotrebnega izpostavljanja v ambulantah in čakalnicah,” pojasnjujejo pri Vzajemni.
Kolektivna zavarovanja zaradi covid-19 v porastu
Dodatna preobremenjenost javnega zdravstvenega sistema zaradi bolezni covid-19 je dodatno otežila dostop do zdravstvenih storitev ter podaljšala čakalne dobe v javnem zdravstvenem sistemu. Opazno je tudi nekoliko manjše število škodnih primerov, a se prav zaradi epidemije novega koronavirusa povečuje povpraševanje po kolektivnih zavarovanjih. Zavarovalnice zaznavajo povečan interes podjetij po zaščiti zaposlenih, ki delo kljub nevarnosti okužbe s covid-19 opravljajo na delovnem mestu.
Pri zdravstvenih zavarovanjih za tujino prevzamemo kritje stroškov zdravstvenih storitev zaradi posledic okužb s covid-19, in sicer za vse obstoječe zavarovalne pogodbe in tiste, ki se bodo sklepale in podaljševale do konca marca 2021. Poleg tega smo pri Kolektivni zdravstveni polici dodali kritje, ki zavarovancem zagotavlja izplačilo dogovorjene zavarovalne vsote v primeru težjih obolenj, ki so posledica covida-19.
V zavarovalnici Vzajemna so zato kmalu po razglasitvi pandemije sprejeli odločitev, da pri “zdravstvenih zavarovanjih za tujino prevzamemo kritje stroškov zdravstvenih storitev zaradi posledic okužb s covid-19, in sicer za vse obstoječe zavarovalne pogodbe in tiste, ki se bodo sklepale in podaljševale do konca marca 2021. Poleg tega smo pri Kolektivni zdravstveni polici dodali kritje, ki zavarovancem zagotavlja izplačilo dogovorjene zavarovalne vsote v primeru težjih obolenj, ki so posledica covida-19,” razlagajo pri Vzajemni
V zavarovalnicah Sava in Triglav zaenkrat dodatnih zavarovanj zaradi covid-19 ne načrtujejo, so se pa na epidemijo novega koronavirusa pripravili v zavarovalnici Generali. “Zaradi epidemije smo že marca ustanovili poseben sklad za zdravstvene delavce, zaposlene v domovih za starejše in profesionalno zaposlene v Civilni zaščiti, ki od izbruha novega koronavirusa delajo v izrednih okoliščinah.
Vsem izpostavljenim kategorijam delavcev iz sklada namenimo neposredno finančno pomoč v primeru zdravljenja obolenja covid-19, in sicer bolnišnično nadomestilo v višini 20 EUR na dan – izplačilo v primeru zdravljenja upravičenca v bolnišnici zaradi covid-19, ki je trajalo najmanj 3 noči (število dni bolnišničnega zdravljenja navzgor ni omejeno), nadomestilo za okrevanje v višini 1.000 EUR – enkratno izplačilo, če je zdravljenje upravičenca v bolnišnici zaradi covid-19 zahtevalo tudi intenzivno nego in posmrtnina v višini 5.000 EUR, ki jo prejmejo svojci upravičenca v primeru smrti upravičenca zaradi covid-19,” pojasnjujejo v zavarovalnici Generali.