V času inflacije se proizvajalci vse pogosteje poslužujejo prakse, pri kateri zmanjšajo količino svojega izdelka, cena in embalaža le-tega pa ostane nespremenjena. Tovrstna praksa sicer ni prepovedana in ni v nasprotju z veljavno zakonodajo.

Škrfčacija je v Sloveniji najbolj prisotna pri nekaterih izdelkih

Izraz “skrčflacija” tako opisuje pojav zmanjšanja količine izdelkov, pri čemer pa cena in embalaža le-teh pogosto ostaneta tako rekoč nespremenjeni. Tuji mediji na tovrstno do potrošnika neprijazno prakso opozarjajo že nekaj časa, v Sloveniji pa do sedaj še ni bil narejen podrobnejši pregled in popis “skrčenih” izdelkov, so za nas pojasnili na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS).

“Zato danes še ne moremo komentirati, kako razširjen je ta pojav pri nas. Smo pa s tem namenom začeli na Zvezi potrošnikov Slovenije na tovrstno prikrito dvigovanje cen opozarjati. Prav tako pa smo potrošnike začeli pozivati, da nam primere ‘krčenj’ izdelkov posredujejo preko našega spletnega obrazca,” so dodali.

Vir: ZPS, posnetek zaslona.

Glede na do sedaj zbrane primere lahko komentirajo, da potrošniki skrčflacijo najbolj opažajo pri prehranskih izdelkih, kot so pekovski izdelki, instant vitaminski praški, čokolade ipd. “Krčenje” pa je mogoče zaznati tudi pri drugih izdelkih, na primer izdelkih za osebno nego ali izdelkih za vzdrževanje gospodinjstva.

“Krčenje” izdelkov ni prepovedano ali v nasprotju z zakonodajo

Proizvajalci o zmanjšanju količine izdelka potrošnika ne obvestijo, prav nasprotno, zmanjšanje pogosto poskušajo celo prikriti z nespremenjenim izgledom embalaže. Seveda se večina potrošnikov ob tem počuti opeharjeno.

Skrčflacija sicer ni prepovedana in ni v nasprotju z veljavno zakonodajo. “Vsekakor pa gre za do potrošnika neprijazno prakso, saj proizvajalci o zmanjšanju količine izdelka potrošnika običajno ne obvestijo. Zato potrošnikom svetujemo, da so pri nakupovanju izdelkov pozorni,” so opozorili na ZPS.

Potrošniki naj predvsem spremljajo ceno za enoto, to je cena za kilogram oziroma liter, preko katere lahko hitreje zaznajo takšne prikrite dvige cen. V primeru, da opazijo, da se proizvajalec poslužuje skrčflacije, pa lahko na trgu najdejo alternativo, torej istovrsten izdelek, drugega proizvajalca, ki je primerljive kakovosti in ima nižjo ceno za enoto. S takšno izbiro pa dajo proizvajalcem tudi jasen signal, da se s praksami kot je srčkflacija ne strinjajo in jih ne podpirajo.

Na spletu se pojavljajo tudi številne objave potrošnikov, ki prikazujejo, kako se izdelki “krčijo”.

Ste že naleteli na “skrčflacijo”?

Zaradi opisanega pojava so se na Zvezi potrošnikov Slovenije odločili, da bodo od potrošnikov zbirali podatke o “krčenju” izdelkov. Zato so na svoji spletni strani uredili obrazec, ki ga lahko izpolnijo uporabniki ter tako zvezo obvestijo o izdelkih, ki so se čez noč zmanjšali. Poslane informacije o izdelkih bodo tako objavili na spletni strani, da bodo javno dostopni vsem uporabnikom.

“V sklopu naše kampanje ZPS svetuje, potrošnik privarčuje zbiramo primere tovrstnih praks proizvajalcev. Če ste tudi vi v zadnjem obdobju na trgovskih policah opazili izdelke, pri katerih se je količina, ob nespremenjeni ceni, ‘skrčila’, vas vabimo k posredovanju informacij o takšnih primerih preko spodnjega spletnega obrazca,” so zapisali ob obrazcu, ki je dostopen na naslednji povezavi.