Pri Pošti Slovenije so na nedavni novinarski konferenci pojasnili, da poslujejo v oteženih pogojih zaradi spoštovanja protikoronskih ukrepov ter odsotnosti številnih delavcev. Količina pošiljk je po njihovih podatkih decembra sicer vedno nekoliko večja, a je letos presegla vse napovedi. Zamude pri dostavi pošiljk so zato neizogibne, vendar se trudijo, da bi jih dostavili v najkrajšem možnem času.

Število pošiljk preseglo vse napovedi

Pakete s težo do 31,5 kilograma in dimenzij do največ 120 x 60 x 60 centimetrov bodo dostavili v šestih delovnih dneh od sprejema, pakete nad omenjeno dimenzijo ter pakete z belo tehniko, palete in večje kose pa v 15 delovnih dneh od dneva sprejema pošiljk. Ta dan pa ni nujno enak dnevu prevzema pošiljk pri strankah.

Pakete s težo do 31,5 kilograma in dimenzij do največ 120 x 60 x 60 centimetrov bodo dostavili v šestih delovnih dneh od sprejema, pakete nad omenjeno dimenzijo ter pakete z belo tehniko, palete in večje kose pa v 15 delovnih dneh od dneva sprejema pošiljk.

Hkrati so pri Pošti Slovenije pojasnili tudi, da bodo nove paketne pošiljke od poslovnih partnerjev, pri katerih so te že presegle povprečne ali pogodbeno dogovorjene količine in so trenutno še neprevzete na lokaciji posameznega pošiljatelja, v naslednjih treh tednih prevzemali postopoma. Število prevzemov bodo prilagajali na način, ki bo zagotavljal izvajanje vseh faz prenosa in zagotovil dostavo paketa v prilagojenih rokih prenosa.

Uvedli so tudi dodatne izmene dela, v najbolj obremenjenih poštnih poslovalnicah pa podaljšali delovni čas. Zaradi velikega števila paketov so zagotovili dodatne prostore za skladiščenje pošiljk, postavili šotore, kjer pakete dnevno shranjujejo, dodali pa tudi nekaj vozil, s katerimi pakete dostavljajo.

Vsako leto se v decembrskem času rast paketnega poslovanja sicer poveča, vendar se je letos v tem času v primerjavi z lanskim letom obseg paketnega poslovanja celo podvojil. Pri Pošti Slovenije so sicer naval pričakovali, zato so dodatno zaposlili študente in pogodbene delavce za dostavo paketov, vsakodnevno pa v poslovalnicah in logističnih centrih ter pri dostavi pomagajo zaposleni v strokovnih službah družbe.

Uvedli so tudi dodatne izmene dela, v najbolj obremenjenih poštnih poslovalnicah pa podaljšali delovni čas. Zaradi velikega števila paketov so zagotovili dodatne prostore za skladiščenje pošiljk, postavili šotore, kjer pakete dnevno shranjujejo, dodali pa tudi nekaj vozil, s katerimi pakete dostavljajo.

Potrošniki korenito spremenili svoje nakupovalne navade

Po raziskavi, ki jo je v juliju 2020 na vzorcu 705 prebivalcev v starosti med 18. in 75. letom za Mastercard izvedla Mediana, je razvidno, da so potrošniki med epidemijo covid-19 korenito spremenili svoje nakupovalne navade in predvsem pričakovanja do ponudnikov. Raziskava je pokazala vse večja pričakovanja potrošnikov glede spletne trgovine ter velik porast brezgotovinskega plačevanja na brezstičen način.

Največ vprašanih (59 %) je preko spleta nakupovalo približno enako pogosto pred in po epidemiji, 12 % nakupuje sedaj še pogosteje, 5 % pa je novih spletnih kupcev, ki pred epidemijo niso nakupovali preko spleta, a so med epidemijo začeli.

Ena izmed ključnih ugotovitev je prav porast spletnega nakupovanja. Preko spleta je v zadnjem mesecu nakup opravilo skoraj tri četrtine (74 %) vprašanih. V primerjavi z zadnjo raziskavo Masterindex (novembra 2019) se je delež povečal za 18 odstotnih točk (iz 60 % na 78 %). Največ vprašanih (59 %) je preko spleta nakupovalo približno enako pogosto pred in po epidemiji, 12 % vprašanih nakupuje sedaj še pogosteje, 5 % pa je novih spletnih kupcev, ki pred epidemijo niso nakupovali preko spleta, a so med epidemijo začeli.

Pred epidemijo je 61 % vprašanih pričakovalo spletno trgovino od manj kot 50 % ponudnikov (specializiranih, lokalnih), po epidemiji pa je takšnih le še 30 %. Bistveno pa se je zvišal delež tistih, ki spletno trgovino pričakujejo od 70 % ali več ponudnikov.

Pripravljeni na vrhunec sezone

V podjetju z 20-letno tradicijo GLS, ki ponuja logistične storitve po vsej Evropi, v teh dneh pospešeno dostavljajo po Sloveniji. “Letošnje leto se je predvsem zaradi situacije s pandemijo bistveno povečala količina dostavljenih paketov,” pojasnjujejo s podjetja in dodajajo, da razlog pripisujejo tako bližajočim se praznikom kot epidemiji covid-19.

V našo mrežo smo dodali že več kot 200 dostavljalcev in druge delovne sile v zalednih službah in sortirnici. Za zanimivost, ko je najhuje, gremo pakete dostavljati vsi, tudi tisti iz pisarn, vključno z direktorjem.

“Bližajoči se prazniki so vrhunec naše sezone, covid-19 pa je letos doprinesel še dodatno povečanje števila paketov. Ravno tako ne pozabimo na `črni petek`, ki nam je prav tako prinesel več paketov kot preteklo leto,” razlagajo v podjetju GLS.

Tudi pri njih so vključili dodaten kader za dostavo paketov: “V našo mrežo smo dodali že več kot 200 dostavljalcev in druge delovne sile v zalednih službah in sortirnici. Za zanimivost, ko je najhuje, gremo pakete dostavljati vsi, tudi tisti iz pisarn, vključno z direktorjem.”

 V zadnjih osmih mesecih smo odprli še 5 novih poslovalnic GLS Depo. Poleg tega smo postavili še več kot 50 dodatnih GLS Paketomatov po vsej Sloveniji – sedaj jih imamo že 120 in načrtujemo postavitev še dodatnih 110 paketomatov.

Obenem pojasnjujejo, da se prav vsi v podjetju trudijo dostaviti vse pakete “v našem standardnem 24-urnem roku za dostavo. In to nam v 95% tudi uspeva. V zadnjih osmih mesecih smo odprli še 5 novih poslovalnic GLS Depo. Poleg tega smo postavili še več kot 50 dodatnih GLS Paketomatov po vsej Sloveniji – sedaj jih imamo že 120 in načrtujemo postavitev še dodatnih 110 paketomatov,” pojasnjujejo v podjetju.

Povečano spletno nakupovanje odslej stalnica

V paketni distribuciji se vsakodnevno soočajo tudi z različnimi izzivi. V aktualnem času je omenjenih izzivov še toliko več, vendar se skupaj z ekipo v podjetju GLS trudijo, “da dostave potekajo nemoteno in so stranke zadovoljne”. Sezonskih nihanj so namreč že vajeni, zato se hitro prilagajajo razmeram, hvaležni pa so “vsem pogodbenim partnerjem, kurirjem in zaposlenim v GLS Slovenija za trud, ki ga izkazujejo v tem zahtevnem obdobju”.

Pri nas namreč vršimo dostavo v povprečju čez celotno leto v 98.5% primerov naslednji delovni dan. V letošnjih izrednih razmerah pa se sproti prilagajamo in kljub ekstremnim povečanjem še vedno dostavljamo v 95% primerov naslednji delovni dan.

Zaradi svojega dela so deležni tudi pritožb in kritik, vendar se trudijo ohraniti enako stopnjo kvalitete dostav. “Pri nas namreč vršimo dostavo v povprečju čez celotno leto v 98.5% pošiljk naslednji delovni dan. V letošnjih izrednih razmerah pa se sproti prilagajamo in kljub ekstremnim povečanjem še vedno dostavljamo v 95% pošiljk naslednji delovni dan,” pojasnjujejo v podjetju GLS.

Pandemija je za slovenske potrošnike neke vrste katalizator povišanja nakupovanja preko spleta, kjer smo in še vedno zaostajamo za `zahodnim` svetom, kar pomeni, da se do neke mere samo obnašanje potrošnikov ne bo več spreminjalo in bo iz tega naslova povečana stopnja nakupov preko spleta ostala. 

Razmere se po njihovih izkušnjah običajno vsako leto začnejo umirjati konec januarja, ko se prav tako nekoliko poleže nakupovalna mrzlica novoletnega obdobja. Letos pa bo na umiritev ekstremnih razmer v dostavi vplivala tudi odločitev vlade glede odprtja gospodarstva, predvsem trgovin. Tega se veselijo tudi v podjetju GLS, saj se bodo lahko nekoliko spočili.

“Pandemija je za slovenske potrošnike neke vrste katalizator povišanja nakupovanja preko spleta, kjer smo in še vedno zaostajamo za `zahodnim` svetom, kar pomeni, da se do neke mere samo obnašanje potrošnikov ne bo več spreminjalo in bo iz tega naslova povečana stopnja nakupov preko spleta ostala,” še pojasnjujejo v podjetju GLS.

Sezonsko delo za sto tisoč delavcev

V tujini se srečujejo še z večjim navalom pošiljk v aktualnem času. V ameriškem podjetju UPS, ki je eno največjih in najbolj zanesljivih globalnih podjetij, kjer ponujajo storitve pošiljanja in logistike, so tako že sredi oktobra razpisali delovna mesta za dodatnih sto tisoč sezonskih delavcev, ki bodo zaradi covid-19 delali vse do januarja 2021.

“Pripravljamo se na vrhunec praznične sezone, letošnja epidemija pa je naredila naše storitve bolj pomembne kot kadarkoli prej,” je na spletni strani podjetja UPS pojasnila Charlene Thomas, vodja kadrovske službe. Veliko sezonskih delavcev, ki so v preteklih letih pomagali v času praznikov, pa je nato dobilo trajno zaposlitev v podjetju. “V času, ko več milijonov Američanov išče zaposlitev, saj so jo izgubili zaradi epidemije, je to delo priložnost za novo redno zaposlitev,” še pojasnjuje Thomasova.

V ameriškem podjetju UPS, ki je eno največjih in najbolj zanesljivih globalnih podjetij, ki ponujajo storitve pošiljanja in logistike, so tako že sredi oktobra razpisali delovna mesta za dodatnih sto tisoč sezonskih delavcev, ki bodo zaradi covid-19 delali do januarja 2021.

V podjetju iščejo dostavljalce, voznike osebnih vozil, pomočnike, pa tudi voznike z osebnimi avtomobili, ki pomagajo pri raznašanju paketov. Ponujajo jim delo v različnih izmenah in konkurenčno plačilo, kar 35% preteklih sezonskih delavcev pa je dejansko dobilo redno zaposlitev tudi po koncu sezone.