Lekarniška zbornica Slovenije opozarja, da se v dežurnih lekarnah vse pogosteje pojavljajo gneče. Te niso posledica nujnih zdravstvenih potreb, temveč obiskov, ki bi jih bilo mogoče opraviti v rednem delovnem času. Takšne razmere podaljšujejo čakalne dobe za paciente, ki zdravila potrebujejo takoj, hkrati pa povečujejo pritiske na farmacevte, ki v času dežurne službe opravljajo zahtevno in odgovorno delo.

Podaljševanje čakalnih dob zaradi nenujnih zdravil

V Lekarniški zbornici Slovenije poudarjajo, da s pravočasnim prevzemanjem zdravil za kronične bolezni, rednim  dopolnjevanjem domače lekarne in iskanjem strokovnih nasvetov v rednem delovnem času vsi pomembno prispevate k temu, da so dežurne lekarne dostopne takrat, ko so res nujno potrebne.

»Farmacevti v dežurnih lekarnah imajo posebno odgovorno vlogo. Poleg izdaje zdravil nudijo tudi nujno strokovno svetovanje in skrbijo za varno uporabo zdravil. Pogosto predstavljajo prvi stik bolnika z zdravstvenim sistemom in morajo prepoznati, ali je obisk lekarne upravičen ter po potrebi pacienta napotijo k zdravniku« je delo in odgovornost farmacevta v lekarni pojasnila Victoriya Herzog, mag. farm. Svoje delo opravljajo v skladu z zakonodajo, pravili dobre lekarniške prakse in etičnim kodeksom, ki v ospredje vedno postavlja dobrobit pacienta.

Dežurna lekarniška služba je zakonsko opredeljena javna služba, namenjena zagotavljanju nujne in neprekinjene oskrbe z zdravili izven rednega delovnega časa. Namenjena je predvsem bolnikom z akutnimi zdravstvenimi težavami, nenadnimi poslabšanji kroničnih bolezni, staršem z majhnimi otroki ter pacientom po nujni medicinski obravnavi, ki morajo zdravila prejeti takoj.

Obisk dežurnih lekarn se v tem letnem času močno poveča

 »Z odgovorno uporabo dežurnih lekarn lahko skupaj prispevamo k krajšim čakalnim dobam, večji varnosti pacientov in bolj mirnemu delovnemu okolju za farmacevte. Spoštljiv odnos in razumevanje namena dežurne službe sta ključna za varno in učinkovito delovanje sistema, ki mora biti na voljo vsem, ko ga najbolj potrebujemo,« poudarja mag. Darja Potočnik Benčič, predsednica Lekarniške zbornice Slovenije.

Obisk dežurnih lekarn se v tem letnem času močno poveča. Lekarniška zbornica Slovenije zato javnost poziva k solidarnemu ravnanju in premišljenemu obisku dežurnih lekarn.

V Sloveniji imamo 354 lekarn na primarni ravni zdravstvene dejavnosti in 27 bolnišničnih lekarn, ki delujejo skladno z Zakonom o lekarniški dejavnosti. Osnovni namen lekarniške dejavnosti je zagotavljanje kakovostne in učinkovite preskrbe z zdravili in drugimi izdelki za podporo zdravljenja in ohranitev zdravja ter svetovanje glede njihove varne, pravilne in učinkovite uporabe, pacientom in ostalim zdravstvenim delavcem. Poleg tega lekarniška dejavnost zagotavlja tudi farmacevtsko obravnavo pacientov za doseganje pričakovanih kliničnih, humanističnih in ekonomskih izidov zdravljenja z zdravili.