Medtem ko se mnogi že veselijo prvomajskih praznikov in izletov, pa bi povečan promet na štajerski avtocesti med Dramljami in Slovenskimi Konjicami že v teh dneh lahko nakazal, s kakšnimi izzivi se bomo vozniki soočali ob pričetku poletne sezone.

Obstoječe gradbišče na omenjenem odseku namreč že zdaj povzroča zastoje, napovedane obsežne zapore in preusmeritve prometa v prihodnjih mesecih pa obetajo še večjo preizkušnjo potrpežljivosti za vse, ki se bodo podali na pot. Pa alternativa?

Dolgo napovedovana obsežna prenova, ki jo bomo spremljali še kar nekaj časa

Na štajerski avtocesti med Dramljami in Slovenskimi Konjicami v smeri Ljubljane je že nekaj časa veliko gradbišče, ki marsikateremu vozniku, zlasti v prometnih konicah, povzroča sive lase. Po podatkih Darsa gre za srednje obremenjen odsek v slovenskem avtocestnem omrežju, ki pa zaradi visoke rasti tovornega prometa in dnevnih migracij predstavlja pomembno prometno povezavo.

Do junija sistem treh prometnih pasov, nato preusmeritev na drugo polovico avtoceste

Kot so nam pojasnili na Darsu, bo za zagotavljanje čim boljše pretočnosti prometa v obdobju od aprila do junija veljal sistem treh prometnih pasov (zapora C1+1+1). "Po potrebi bomo tudi večkrat dnevno prilagajali prometni režim in vzpostavljali dva prometna pasova v smeri povečanega prometa."

Najzahtevnejša gradbena dela, ki bodo imela največji vpliv na promet, vključujejo obnovo predorov in viaduktov, začela se bodo konec junija. V tem času bo promet med Slovenskimi Konjicami in Dramljami predvidoma 90 dni preusmerjen na drugo polovico avtoceste, kjer bo potekal dvosmerno po enem pasu v vsako smer. Na priključku Slovenske Konjice bo v tem času zaprt uvoz na avtocesto proti Ljubljani.

Obnova avtocestnega odseka Slovenske Konjice - Dramlje bo potekala v obdobju 2025 - 2026 in med drugim obsega: Prenovo 13 km smernih vozišč avtoceste proti Ljubljani in Mariboru. Posodobitev odvodnjavanja in notranje obloge predorov Pletovarje in Golo rebro. Vzpostavitev prisilnega prezračevanja v vseh predorskih ceveh. Ureditev ubežnih poti skozi obstoječa prečnika v predorih. Zamenjavo nizkonapetostne opreme ter nadzorno-krmilnega sistema. Sanacijo viaduktov in mostov, vključno z objekti Škedenj I, Škedenj II in Grapa. Postavitev novih protihrupnih ograj na izpostavljenih lokacijah.

"Drugačna ureditev žal ni mogoča"

V času poletnih dopustov in počitnic bo torej zaradi del zaprta polovica avtoceste, promet bo urejen po drugi polovici, po enem pasu v vsako smer vožnje. "Glede na tehnične značilnosti tega odseka avtoceste (predori, ni odstavnih pasov) drugačna ureditev žal ni mogoča. Predvsem z obveščanjem, tudi prek spremenljive prometne signalizacije, želimo voznike pravočasno obvestiti o razmerah (svetujemo, da se o razmerah tudi sami informirajo še preden odidejo na pot skozi delovno zaporo), vsekakor bomo tudi vnaprej aktivno sodelovali s policijo. Na območju zapore je vseskozi prisotna dežurna avtovlečna služba, na tem območju je zagotovljeno je tudi 24-ureno dežurstvo gasilcev," so pojasnili v Družbi za avtoceste v Republiki Sloveniji. 

Vozniki naj ostanejo na avtocesti 

Na vprašanje, katere alternativne obvoze priporočajo voznikom, na Darsu odgovarjajo: "Voznikom ne priporočamo uporabe alternativnih obvozov. Za tovorna vozila brez lokalnega cilja je zapuščanje avtoceste tudi prepovedano." Voznikom svetujejo, da pred potovanjem preverijo razmere na cestah preko Prometno-informacijskega centra (www.promet.si, mobilna aplikacija Promet+, radijske postaje).

Izziv pa ne bo le prihajajoča poletna sezona. V letu 2026 bo namreč v poletnih mesecih zaprto smerno vozišče proti Mariboru. Promet bo preusmerjen na drugo polovico avtoceste, kjer bo potekal dvosmerno po enem pasu v vsako smer. 

Ne bi stali v koloni? Kaj preostane?

Če Dars vožnjo odhod z avtoceste odsvetuje, pa se pojavi relevantno vprašanje: kaj, če sploh, je alternativa? Je to vožnja z vlakom?

»Na relaciji Maribor - Celje - Ljubljana in obratno je vsakodnevno na voljo več direktnih vlakovnih povezav, ki imajo zadostno kapaciteto, ki se lahko po potrebi tudi ojača,« povedo na Slovenskih železnicah, pri čemer povedo, da dodatni potniški vlaki zaenkrat niso predvideni. Spomnijo sicer, da imajo nekateri vlaki izven prometnih konic med Celjem in Ljubljano organiziran nadomestni avtobusni prevoz zaradi obsežnih del na javni železniški infrastrukturi, kot so gradnja nove železniške postaje Ljubljana, prenova postaje Litija in Trbovlje.

So se torej tudi na Slovenskih železnicah ustrezno pripravili na prometno dogajanje na štajerski avtocesti? »// … // z ekipo Darsa (na podlagi zelo pozitivne izkušnje v času obnove predora Golovec proti Dolenjski) (smo) imeli več usklajevalnih sestankov pred pričetkom omenjene zapore - in smo dogovorjeni, da oboji objavimo možnosti uporabe vlaka in povezave na vozne rede ter vse potrebne informacije, ki bi jih lahko potencialni novi potniki potrebovali,« pojasnjujejo na Slovenskih železnicah in povedo, da tako Dars uporabnike svoje strani spodbuja, da razmislijo o uporabi vlaka kot udobne in zanesljive alternative.