Kartice ugodnosti za različne trgovine na naši mobilni napravi so nadvse priročna rešitev, ko v digitalni aplikaciji hkrati aktiviramo kupone za cenejše nakupe, v mobilni igrici pridobimo kupončke za brezplačne izdelke ali izkoristimo katero drugo ugodnost, pa je prednost digitalizacije ugodnosti še bolj jasna.

A ne za vse … Medtem ko določene trgovine ob možnosti uporabe digitalne aplikacije z digitalno kartico ugodnosti ponujajo tudi fizično alternativo, ki nudi skoraj enak nabor ugodnosti, se je eden od velikih trgovcev odločil za povsem digitalen pristop. Ta večkrat jezi predvsem starejše, vse, ki nimajo pametnega telefona ter tiste, ki ob nakupu telefon preprosto pustijo doma ali v avtomobilu.

Digitalizacija kot strateški korak

Gre za aplikacijo Lidl Plus, ki so jo, kot nam pojasnijo, v Lidlu Slovenija lansirali ob lanski 15. obletnici. »Podlaga za odločitev za tovrstno aplikacijo je strateškega pomena, hkrati pa v njen prid pričajo tudi številne interne raziskave, prav tako pa tudi pozitivne izkušnje iz drugih Lidlovih držav, ki so pred nami že uspešno uporabljale aplikacijo,« razložijo v Lidl Slovenija in dodajo: »Nenazadnje pa tudi dejstvo, da ima danes (razen izjem) prav vsak svoj pametni mobilni telefon.«

Prav izjeme so tiste, ki jih ob nakupu v Lidlovih trgovinah večkrat srečamo, kako želijo na blagajni izkoristiti v letaku opaženo ugodnost, kar pa zaradi tega, ker nimajo pametnega telefona ter aplikacije Lidl Plus, ni mogoče.

»Če nimaš aplikacije, pač nimaš popusta, s tem sem se sprijaznila, ampak še vedno tu in tam preverim, če lahko dobim kak izdelek po Lidl Plus ceni,« nam pove starejša gospa v Lidlovi trgovini, ko jo ujamemo po tem, ko ji blagajničarka pojasni, da določenega izdelka brez aplikacije ne more dobiti po takšni ceni, kot bi jo z uporabo aplikacije.

V Lidl Slovenija nadaljujejo razlago svoje odločitve za zgolj digitalno aplikacijo: »Odločitev za digitalizirano orodje za nagrajevanje zvestobe kupcev je bila tako dobro premišljena. Aplikacija je tudi pomemben del digitalne preobrazbe v Lidlu Slovenija, saj predstavlja enovit ekosistem za še bolj učinkovito odzivanje na potrebe kupcev.«

Dodajo še: »Daje nam možnost, da na bolj trajnosten način komuniciramo z našimi kupci o vsem, kar lahko pri nas najdejo. Hkrati pa nam omogoča interakcijo s kupci in ustvarjanje dolgoročnega odnosa z njimi. Poleg tega pa z aplikacijo uresničujemo tudi trajnostne cilje Lidla Slovenija: tako na področju zmanjševanja plastike kot tudi nižanja porabe papirja.«

Kaj pa ostali?

Čeravno je mogoče razumeti širok nabor prednosti, ki jih ponuja aplikacija, pa se vseeno poraja vprašanje, kaj ostane za vse, ki aplikacije ne morejo oziroma ne znajo uporabljati. »Za vse, ki aplikacije še ne uporabljajo, pa je še naprej na voljo širok nabor kakovostnih izdelkov po akcijskih cenah; aktualno ponudbo objavljamo v naših prodajnih letakih ali na spletni strani,« pojasnijo v Lidl Slovenija in zaključijo:

»Naj dodamo tudi, da še vedno ostaja upokojenski 10 % popust, ki je objavljen v našem tiskanem letaku in ga naši kupci ob predložitvi upokojenske kartice lahko koristijo zadnji delovni dan v mesecu.«

Gre morda za diskriminacijo na podlagi digitalne pismenosti?

Tovrstni pristop sicer ni sporen, nam pojasnijo na Zvezi potrošnikov Slovenije, v njihovi pravni pisarni pa povedo: »Na ZPS se sicer se zavedamo, da starejši pogosto izpadejo iz tovrstnih akcij prav zato, ker so vezane na uporabo digitalnih tehnologij, uporabe katerih običajno niso tako vešči.«

»Vsekakor bi si želeli tudi v tovrstnih situacijah več vključevanja ranljivejših skupin prebivalstva, pa vendarle trgovske verige, ki ponujajo popuste, vezane na aplikacijo, ne zagotavljajo javnih storitev, kjer bi bila tovrstna praksa sporna.«

»Vsekakor bi si želeli tudi v tovrstnih situacijah več vključevanja ranljivejših skupin prebivalstva, pa vendarle trgovske verige, ki ponujajo popuste, vezane na aplikacijo, ne zagotavljajo javnih storitev, kjer bi bila tovrstna praksa sporna,« še dodajajo in pojasnijo, da gre za prosto prakso trgovcev, ki ponujajo uporabnikom aplikacije določene popuste, ki je lahko primerljiva s prakso ponujanja popustov naročnikom na e-novice ali tistim, ki v domači nabiralnik prejmejo kupon s popustom.

Kako se digitalizacije ugodnosti lotevajo drugi?

Trgovec Lidl sicer ni edini ponudnik možnosti digitalnega koriščenja aplikacije, a po odgovorih drugih večjih slovenskih trgovcev lahko razberemo, da vsi vsaj deloma ponujajo tudi fizične alternative.

»Vse ugodnosti, ki so kupcem na voljo v naši aplikaciji SPAR Plus, je možno izkoristiti tudi brez uporabe digitalne aplikacije oziroma pametnega telefona,« pojasnjujejo v SPAR Slovenija in dodajajo:

»Naša SPAR Plus kartica je še vedno na voljo v fizični obliki, prav tako pa lahko kupci za upoštevanje popusta predložijo kupon v naslednjih oblikah: kupon izrezan iz rednega akcijskega letaka; natisnjen/sprintan kupon; kupon v digitalni obliki v SPAR Plus aplikaciji,; kupon iz e-maila (če ste naročeni na naše obveščanje); kupon iz digitalnega letaka ter kupon iz naše spletne strani.«

Vedno vsaj delna fizična alternativa

Možnost koriščenja ugodnosti s fizično kartico in fizičnimi kuponi tako ponujajo tudi v Tušu: »Dodatne ugodnosti so na voljo članom Tuš kluba. Unovčijo jih lahko preko Tuš klub kartice ali pa preko Tuš klub mobilne aplikacije.«

Alternativo s fizično kartico zvestobe, na kateri se lahko ugodnosti aktivirajo tudi ob obisku prodajaln, tako nudijo tudi v dm Slovenija: »Aplikacija Moj dm omogoča tako koriščenje kuponov oziroma ugodnosti samo v aplikaciji, v spletni trgovini, večina kuponov oziroma ugodnosti, pa je na voljo tudi v prodajalnah dm,« povedo ter dodajo še:

»V dm – u imamo omogočeno koriščenje kuponov in ugodnosti tudi brez aplikacije, vendar mora imeti v tem primeru stranka kartico zvestobe – kartico active beauty (active beauty | dm Slovenija). Aplikacija Moj dm je bolj priročna in ima več ugodnosti kot kartica active beauty.«