Električni skiroji in kolesa postajajo izjemno priljubljena prevozna sredstva, tudi med osnovnošolci. Kljub temu pa njihova uporaba prinaša številne nevarnosti, kar obravnava nova resolucija o varnosti cestnega prometa za obdobje 2023-2030. Po navedbah Žurnala24 bo ta dokument temelj za prihodnje odločitve na področju prometne varnosti v Sloveniji. Čeprav je resolucija trenutno še v pripravljalni fazi, že nakazuje smernice za regulacijo mikromobilnosti ter vlogo mladih uporabnikov električnih skirojev, električnih koles in drugih lahkih vozil, kot so električne rolke.

Program oblikovan po vzoru kolesarskega izpita

Medij še zapiše, da se bo v skladu s tem dokumentom uvedel program na šolah, ki bo osnovnošolce poučil o varni vožnji električnih skirojev in koles skozi teoretično in praktično usposabljanje. Ta program bo oblikovan po vzoru kolesarskega izpita. Poleg tega bo predpisana obvezna uporaba zaščitne čelade za vse uporabnike lahkih motornih vozil in električnih koles, pri čemer bodo lahko ta vozila uporabljali šele tisti, ki bodo dopolnili petnajsto leto starosti. To pravilo je nekoliko manj strogo kot predlog Evropskega sveta za varnost v prometu, ki je predlagal najnižjo dovoljeno starost za vožnjo električnega skiroja pri šestnajstih letih.

Poleg tega naj bi se povečale pristojnosti policije, inšpekcijskih služb in občinskih redarstev za ugotavljanje tehničnih odstopanj vozil. Agencija za varnost prometa RS želi, po poročanju medija, uvesti obvezno zavarovanje odgovornosti za voznike električnih skirojev, vzpostaviti evidenco teh vozil ter zahtevati vgradnjo smernikov ter možnost odvzema tehnično neustreznih električnih skirojev.

Vse več nesreč z e-skiroji

Agencija za varnost prometa opozarja, da število prometnih nesreč z udeležbo e-skirojev skokovito narašča, do 18. julija letos je bila zabeležena že 101. Letos je 66 voznikov e-skirojev oziroma 65,3 odstotkov samih povzročilo prometno nesrečo. V lanskem celotnem letu je ta delež znašal 65,8 odstotka, dva voznika e-skiroja sta lani kot samoudeležena v prometnih nesrečah tudi umrla. V posledicah letošnjih prometnih nesreč z udeležbo e-skirojev je bilo 12 oseb hudo telesno poškodovanih, 69 pa lažje telesno poškodovanih.

Zaradi svoje konstrukcije, manjše stabilnosti in visokih hitrosti predstavlja električni skiro veliko tveganje za uporabnike. Zaviranje, zlasti pri visokih hitrostih, lahko povzroči nestabilnost električnega skiroja.