Portal 24ur poroča o kontroverznem predlogu Podnebnega sveta, ki predvideva nižje omejitve hitrosti na slovenskih cestah.

Nižje hitrosti, a kljub temu bolj tekoč promet

Vozniki bi se lahko v prihodnosti na avtocestah vozili največ 110 km/h, v stanovanjskih naseljih pa le še 30 km/h, poroča prej omenjeni portal. Gre za predlog Podnebnega sveta, neodvisnega vladnega svetovalnega telesa, ki poudarja, da tovrstni ukrepi temeljijo na znanstvenih dognanjih in pozitivnih izkušnjah iz tujine.

Čeprav se zdi omejevanje hitrosti kot korak nazaj, strokovnjaki opozarjajo, da bi se promet s tem izboljšal, zmanjšali bi se fantomski zastoji, število nesreč bi upadlo, poleg tega pa bi bili prihranki pri gorivu in emisijah občutni. 

Največji onesnaževalec okolja

Slovenija se pri okoljskih ciljih še ne izkazuje najbolje. Transport je, po poročanju 24ur, pri nas glavni onesnaževalec in prispeva kar tretjino vseh emisij. Osebni avtomobili predstavljajo 70 % teh emisij, slovenska gospodinjstva pa za prevoz porabijo kar 18 % vseh izdatkov, kar je daleč največ v EU. Poleg tega so gospodarske izgube zaradi nesreč, zastojev in onesnaženja ocenjene na več milijard evrov letno.

Če bi hitrost na avtocestah zmanjšali na 110 km/h, bi prihranili do 16 % goriva pri avtomobilih z notranjim izgorevanjem, pri električnih vozilih pa celo do 24 %. To pomeni konkretne prihranke za gospodinjstva in zmanjšanje emisij za približno 1 - 1,5 %, pišejo.

Bo Slovenija sledila trendu iz tujine?

Podoben ukrep so že sprejela številna evropska mesta, kot so Bruselj, Zürich, Pariz, Lyon in Bologna, kjer so z omejitvijo 30 km/h v mestih dosegli izjemne rezultate. V Ljubljani se prav tako že širijo območja z omejitvijo 30 km/h, a ideja o počasnejši vožnji na avtocestah med vozniki vzbuja mešane občutke.

Zaenkrat gre le za predlog brez politične odločitve, zaključi portal.