Na spletnem portalu, ki omogoča dajanje predlogov vladi, se je pred kratkim pojavila pobuda, po kateri bi pred zaprtjem semaforja začela za nekaj sekund utripati zelena luč, s čimer bi se nakazalo, da bo kmalu zasvetila rdeča luč za ustavljanje vozila. V preteklosti so semaforji imeli podobno ureditev, po kateri je utripala rumena luč, vendar te možnosti že dalj časa na slovenskih cestah, ni.

Predlagatelj pobude je opomnil, da podobna ureditev velja v sosednjih državah, pri tem pa opaža bistveno manj vožnje skozi rdečo luč, posledično pa prihaja tudi do manj nesreč. Dokazovanje krivde pri nesrečah s podobnim scenarijem je težko, posledično imajo ponesrečenci tudi težave z zavarovalnicami.

Ministrstvo za infrastrukturo pojasnjuje

V odzivu Ministrstva za infrastrukturo, je bila ukinitev zelene utripajoče luči na semaforjih bila uvedena z Zakonom o varnosti cestnega prometa, veljati pa je začel 1.1.2005. Zakon določa, da luči na napravah za dajanje svetlobnih prometnih znakov ne smejo biti utripajoče, razen rdečih utripajočih luči na svetlobnem znaku na prehodu ceste čez železniško progo in rumene utripajoče luči.

Definicija sledi določbam Konvencije o prometnih znakih, na podlagi katere utripajoča zelena luč ni dovoljena. Luči na tribarvnem semaforju za urejanje prometa vozil so lahko izvedene samo tako, da so v določeni fazi stalno prižgane. Kadar tribarvni semafor ne deluje, sme utripati le rumena luč.

Omejitev utripanja temelji na izsledkih raziskav, ki potrjujejo, da ni malo voznikov, ki med približevanjem križišču pri zeleni utripajoči luči, namesto da bi postopoma zavirali in ustavili pred križiščem pri rumeni oziroma rdeči luči, pospešijo in poskušajo ujeti zadnji utrip zelene luči.

Odzivi voznikov so različni

Odločitev voznika, kdaj se bo odločil za zaviranje in ustavitev pred semaforjem, je odvisna od ravni pozornosti, ki jo namenja prometu, od voznikove pripravljenosti za tveganje, časovne stiske, ter lokalnih navad, ki so v tesni odvisnosti od stopnje nadzora in represivnih ukrepov zaradi vožnje v rdečo luč.

Kako je v Mariboru?

V Mariboru na semaforiziranih križiščih zelene utripajoče luči ni bilo, zato se ministrstvu ne zdi smiselna uvedba na območjih, ki tovrstne ureditve še ni imelo. Ob spremembi zelenega utripa so rumeni luči podaljšali čas gorenja. Ker se vozniška praksa, kako ravnati pri vožnji v križišču, oblikuje šele po več letih, je vsako spreminjanje sistema lahko z vidika varnosti negativen ukrep, so še dodali na ministrstvu.