Predsednik slovenskega Združenja pridelovalcev v sodobnih rastlinjakih Drago Belec je izpostavil problematiko dejanskega deleža slovenske zelenjave, ki ga ne znamo izračunati. ''Niti s paradižnikom in solatami se z obstoječimi pridelovalnimi kapacitetami ne uspemo približati 50. procentom zelenjave, prisotne na slovenskem trgu. Pa me lahko popravite, če se motim, saj se tudi lahko, glede na to, da je metodologija izračuna tega deleža ključnim akterjem bolj ali manj neznana,'' je dejal Belec.
Slovenija je odlagališče za pridelke tujih podjetij
Po njegovih besedah, so pridelovalci rajši na svojem in se nočejo povezati. V Sloveniji izvoza zelenjave v bistvu ne poznamo, poglaviten je uvoz. Belec k temu dodaja: ''Izvoz - tega praktično ne poznamo, smo pa že dolga leta odlagališče za pridelke tujih podjetij, ki ostajajo na borzah in borzne cene so za de facto v glavnini odpad, dejansko tržne cene za naše pridelovalce za najboljšo kakovost, seveda spet s svetlimi izjemami.''
Izvor težav vidi v izobraževalnem sistemu
Po mnenju Belca težave izvirajo tudi iz izobraževalnega sistema, ki ni prilagojen dejanskim potrebam na trgu. "Javni denar namenjamo izobraževanju kadrov, ki kasneje težko najdejo zaposlitev. Dijaki po zaključku šolanja stojijo pred množico programov nadaljnjega izobraževanja. Čeprav se odločijo za enega izmed njih, ob koncu programa na trgu dela pogosto ugotovijo, da povpraševanja po njihovih kompetencah praktično ni." Dodaja, da so zato težje zaposljivi in se morajo na novo usposobiti za veščine, ki jih trg dejansko potrebuje.
Nizozemski veleposlanik presenečen, da Slovenija uvaža zelenjavo
Na posvetu je sodelovala tudi nizozemska delegacija, vključno z veleposlanikom Kraljevine Nizozemske v Sloveniji, Johanom O. Verboomom, ki je izrazil presenečenje nad dejstvom, da tako zelena država, kot je Slovenija, uvaža zelenjavo. "Nizozemska je drugi največji izvoznik zelenjave na svetu, takoj za Združenimi državami Amerike, čeprav je le dvakrat večja od Slovenije," je poudaril Verboom in dodal, da Nizozemska pokrije 46 odstotkov svetovnega povpraševanja po zelenjavi. "Ključ do našega uspeha je hitro uvajanje inovacij, kar omogoča tesno sodelovanje med vlado, podjetniki in raziskovalnimi institucijami."