Zaostreni pogoji dela, višji higienski standardi in stalna izpostavljenost okužbi so sicer že tako otežene razmere trgovk v diskontnih trgovinah še poslabšale. Preverili smo, kakšne razmere so v poslovalnicah trgovske verige Lidl.
Tiskovna predstavnica podjetja Lidl Tina Cipot je za Maribor24 povedala: »Trgovinska panoga se trenutno srečuje z izzivi, povezanimi z ukrepi za zajezitev izbruha koronavirusa. Naši ukrepi so usmerjeni tako kratkoročno, v oblikovanje procesov dela, ki spoštujejo ukrepe vlade, ter dolgoročno, saj moramo poskrbeti za stabilnost podjetja tudi v prihodnje.«
Tina Cipot: »Trgovinska panoga se trenutno srečuje z izzivi, povezanimi z ukrepi za zajezitev izbruha koronavirusa. Naši ukrepi so usmerjeni tako kratkoročno, v oblikovanje procesov dela, ki spoštujejo ukrepe vlade, ter dolgoročno, saj moramo poskrbeti za stabilnost podjetja tudi v prihodnje.«
Trgovke v skrbeh, da poletja za njih ne bo
Ker so bile trgovine nekaj časa odprte za krajši čas, imajo posledično trgovke tudi manj oziroma premalo ur. Po neuradnih informacijah smo izvedeli, da bodo morale delavke zaradi trenutne situacije ure nadomestiti v poletnih mesecih. 60 odstotkov letošnjega dopusta bi naj porabile do glavnega (poletnega) dela, kar se delavkam ne zdi pravično. Za pojasnila smo se obrnili tudi na podjetje Lidl: »Morebitni manko ur, ki bo posledica krajšega odpiralnega časa trgovin, bomo uredili upoštevaje neenakomerno razporeditev delovnega časa, kot to določa zakon oziroma kolektivna pogodba.«
Delavke primorane kršiti pogoje
Podjetje je, po besedah naših neuradnih virov, delavcem zagotovilo tri pralne maske in po internih pravilih morajo maske menjavati na dve uri. Če delajo delavci osemurno izmeno imajo tako dve možnosti – ali nosijo masko dalj časa kot je zapovedano, ali pa so del izmene brez maske, kar pa ponovno ni dovoljeno. Izvedeli smo, da so jim nadrejeni podali navodila, da morajo ob morebitni reviziji povedati, da maske menjavajo po navodilih.
Ob že tako ali tako nemogočih pogojih dela in visoki intenzivnosti morajo delavci zdaj še bolj pozorno upoštevati higienske standarde in razkuževati poslovalnico. Zaradi premajhnega števila zaposlenih na izmeni je tako še težje kot prej zadostiti napisanim pogojem.
Ob že tako ali tako nemogočih pogojih dela in visoki intenzivnosti morajo delavci zdaj še bolj pozorno upoštevati higienske standarde in razkuževati poslovalnico. Zaradi premajhnega števila zaposlenih na izmeni je tako še težje kot prej zadostiti napisanim pogojem. Na Lidl smo naslovili vprašanje, če so zaradi oteženih pogojev povečali število zaposlenih in odgovorili so nam, da ekipe načrtujejo »v skladu z delovnimi procesi in odpiralnimi časi trgovine.«
Dodatek izplačan v bruto vrednosti
Postavlja se tudi vprašanje glede izplačila kriznega dodatka, ki bi ga naj prejele trgovke zaradi izpostavljenosti tveganja pred okužbo. V Lidlu so nam pojasnili, da so »vsem zaposlenim v trgovini in skladišču, ki so med 9. in 15. marcem, ko so bile naše trgovine polne kupcev zaradi napovedanih ukrepov ob zajezitvi izbruha koronavirusa v Sloveniji, delali vsaj dva dni,« samoiniciativno že konec marca izplačali 200 EUR bruto posebnega dodatka. Ker so jim izplačali bruto vrednost, to pomeni, da so na transakcijski račun prejeli zgolj nekaj več kot 100 evrov. Krizni dodatek, ki je del vladnega paketa, bo po besedah Cipotove izplačan »v skladu z zakonom na način, kot ga bo zakon določil (zakon trenutno še ni objavljen).«
Kupci opazili pomanjkljivo komunikacijo z varnostniki
Na družbenem omrežju smo zasledili zapis, ki izraža nezadovoljstvo nad zaposlenimi varnostniki, ki pred Lidlom skrbijo za upoštevanje pravil. Neuradno smo namreč izvedeli, da nekateri varnostniki prejšnji teden niso bili pravočasno obveščeni o spremembi podaljšanega časa za upokojence in so tako upokojenko, ki je želela opraviti nakup ob pol dvanajstih, poslali domov.
Neuradno smo izvedeli, da nekateri varnostniki prejšnji teden niso bili pravočasno obveščeni o spremembi podaljšanega časa za upokojence in so tako upokojenko, ki je želela opraviti nakup ob pol dvanajstih, poslali domov.
Vodstvu Lidla smo poslali vprašanje, kdo skrbi za komunikacijo z varnostniki. Odgovorili so nam: »Varnostniki so člani ekip zunanjih partnerjev. Za vse varnostne službe, s katerimi v teh dneh sodelujemo, smo pripravili enotna navodila, kako ravnati, kakšna so njihova pooblastila in podobno. Komunikacija z varnostnimi službami poteka neposredno, ažurno, navodila pa stalno posodabljamo glede na spremembe, ki jih v obliki odredb pripravlja vlada.«
Tina Cipot nam je še razložila, da so za namene komuniciranja z zaposlenimi vzpostavili posebni informacijski kanal »Koronavirus info«. Poroča, da »je namenjen vsem zaposlenim in prinaša kratke aktualne informacije glede ukrepov podjetja v povezavi s koronavirusom.«