Revoz, podjetje v Novem mestu, ki izdeluje Renaultove avtomobile kot so clio pete generacije, twingo in smart forfour, z aprilom uvaja trde spremembe. Kot poroča časnik Finance, bo tako podjetje v celoti prešlo na polovično tretjo izmeno, kar bo posledično privedlo do upada dnevne proizvodnje z 950 na 800 vozil, službo pa bo zaradi tega zgubilo 250 Revozovih delavcev.
Na spremembe so v Novem mestu sicer že navajeni. Podjetje, ki službo zagotavlja približno tri tisoč delavcem, svojo proizvodnjo zmanjšuje že tretje leto zapored. Če je v letu 2018 končal z 209 tisoč vozili, jih je bilo v lanskem letu kakih 10 000 manj, za približno toliko celotna Revozova proizvodnja upada tudi letos.
V predlanskem letu je Revoz dosegel 1,78 milijarde evrov prodaje, z vsemi spremembami pa je jasno, da bodo prihodki letos manjši.
Odpuščanja in upad zanimanja za manjše avtomobile
V Revozu bodo število zaposlenih do konca aprila postopoma zmanjševali, končna številka odpuščenih bi naj po navedbah Dela znašala 250. In kako nameravajo to doseči? Kot zapišejo v Financah, se bo število delavcev zmanjšalo na račun spontanih odhodov tujih delavcev iz tretjih držav, hkrati pa podjetje ne namerava podaljšati pogodb agencijskih delavcev ter pogodb za določen čas, redno zaposlene pa bodo spodbudili k upokojevanju.
Vzrok za novomeške spremembe bi naj bil upad povpraševanja po modelih clio, twingo in smart fortwo, avtomobilski velikan Renault pa prav tako prerazporeja proizvodne zmogljivosti določenih modelov v druge tovarne. Razred najmanjših avtomobilov sicer že dlje časa dosega udarce, lanska prodaja se je namreč zmanjšala za dva odstotka, tržni delež pa se je skrčil z osem na 7,7 odstotka. Strokovnjaki predvidevajo, da je upad prodaje mogoče pričakovati tudi letos.
Renault z nižjimi številkami tudi na globalni ravni
Če manjši avtomobili postajajo manj priljubljeni, posledice pa segajo celo v Slovenijo, nekoliko nižje številke dosega tudi Renaultovo poslovanje. Kot navedejo v Financah, je v lanskem letu skupina Renault beležila izgubo 141 milijonov evrov, za 30 % pa je upadel tudi operativni dobiček. Na Renaultovo stanje pomembno vpliva tudi Nissan, ki je v zadnjih letih doživel kar 200 milijonov evrov izgube.
Nekoliko slabši poslovni rezultati podjetje Renault zadevajo v obdobju, ko se po besedah predsednice uprave Clothilde Delbos podjetje sooča z notranjimi težavami, posledico afere z nekdanjim predsednikom uprave Carlosom Ghosnom, hkrati pa so načeti tudi odnosi z Nissanom. Novi predsednik Renaultove uprave, Luca de Meo, bo tako postavljen pred nezavidljivo stanje podjetja.