Po razprodanem koncertu skupine Laibach v Narodnem domu Maribor, smo se s skupino pogovarjali o njihovem dosedanjem ustvarjanju in dosežkih. Med največje dosežke uvrščajo zagotovo koncert v Severni Koreji in kmalu zatem še koncert v Južni Koreji, kjer sta se oba koncerta zgodila v duhu ideje in tendenc po združitvi obeh Korej.
Skupina analizira odnos med umetnostjo in politiko
V svojih skoraj štiriinštiridesetih letih delovanja (od 1.6.1980), so izdali že ogromno pesmi, seveda tudi albumov. Za ključnega pa sami štejejo album Opus Dei, objavljen leta 1987 za Mute Records. Letos bo album, po njihovih besedah, doživel celo dve reizdaji. Seveda pa je pri tem potrebno poudariti njihova kontroverzna sporočila, ki so jih pojasnili tako: "Laibach se ne ukvarja z dnevno politiko, se pa zaveda, da je politika vseprisotna, torej tudi v kulturi in glasbi in skupina ta odnos med umetnostjo in politiko analizira že od svojega nastanka. Mnogi razumejo, kot da gre pri tem za kontroverzna politična sporočila, vendar – kot rečeno – je Laibach popolnoma nepolitičen projekt in ga politika v tem (pragmatičnem) smislu ne zanima. Zanimajo pa ga kontroverze."
Skupina je ta odnos jasno definirala že leta 1982 v svojem programskem manifestu, ki je bil objavljen v Novi reviji 12/13 in gre takole: "Vsaka umetnost je podvržena politični manipulaciji, razen tiste, ki govori z jezikom te iste manipulacije. Govoriti s političnim izrazom pomeni odkriti in priznati vsenavzočnost politike. Ideologija zavzema mesto avtentične oblike družbene zavesti. V moderni družbi subjekt s priznanjem teh dejstev stopi na mesto politiziranega subjekta. Laibach odkriva in izraža spoj politike in ideologije kulture ter nepremostljive razkorake med tem spojem in duhom."
[[image_1_article_62777]]
Odzivi na skupino so v tujini bolj sproščeni
Pojasnili so nam, da skupina ne dela razlik med 'domačim' in 'tujim' občinstvom in, da je za njih vsako občinstvo enakovredno. "Je pa res, da tuje občinstvo pri percepciji skupine ni tako obremenjeno kot slovensko, ki ne ve prav točno kako naj Laibach, ki je na sceni že štiri desetletja, sploh sprejema. Zato so odzivi v tujini na skupino bolj sproščeni kot v Sloveniji," so pri tem dodali in poudarili, da je bil njihov največji in najkompleksnejši koncertni dogodek do tega trenutka zagotovo simfonični projekt Alamut, ustvarjen v sodelovanju med Laibachom in iranskimi skladatelji ter glasbeniki, ki je, poleg razširjenega simfoničnega orkestra RTV Slovenije in članov skupine Laibach, vključeval še šestčlanski ženski pevski zbor Gallina iz Slovenije, štiričlanski mešani zbor Human Voice Ensemble iz Teherana, šestdesetglavi harmonikarski orkester AccordiOna, orglarja, dva dirgenta, štiri tonske tehnike in še vsaj petnajstglavo tehnično ekipo. Ta koncert je skupina – z vsemi naštetimi – do sedaj izpeljala šestkrat in sicer dvakrat v ljubljanskih Križankah, na Festivalu Ljubljana, enkrat v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma, poleg tega pa še v Rossetti Teatru v Trstu, v zagrebškem Vatroslavu Lisinskem ter v znameniti dvorani Jahrhunderthalle v Frankfurtu.
Dodali so še, da jih po njihovem mnenju najbolj ceni občinstvo Združenih držav Amerike in Srbije, seveda pa z veseljem nastopijo tudi pred našo publiko, kot so to storili prejšnji teden.