Že od leta 2020 naj ne bi novi avtomobili Švedov presegali hitrosti 180 km/h, z željo po zmanjšanju nesreč s smrtnimi izidi.

”Omejitev hitrosti ni zagotovilo, vendar je vredno poskusiti, čeprav bomo s tem rešili samo eno človeško življenje”, je dejal izvršni direktor Hakan Samuelsson.

Težava pri visoki hitrosti je, da od določene hitrosti naprej, vsa varnostna tehnologija v vozilu ni več zadostna, da bi se izognili resnim poškodbam ali celo smrti v primeru trka. Zaradi tega v večini držav veljajo omejitve najvišjih hitrosti. Kljub temu je preseganje omejitev vsesplošen pojav med vozniki in eden najpogostejših vzrokov smrti v cestnem prometu.

”Kot ljudje se zavedamo nevarnosti kač, pajkov ali višine in pogosto ne prepoznamo nevarnosti, ki jo s seboj prinaša hitrost, ki jo dojemamo kot nekaj abstraktnega”, pravi Jan Ivarsson, strokovnjak za varnost pri Volvu. Ljudje pogosto vozijo prehitro, ker napačno presodijo svoje vozne sposobnosti, glede na prometne razmere.

Poleg omejevanja najvišje hitrosti, pri Volvu preizkušajo tudi inteligentni sistem za nadzor hitrosti, ki bi v prihodnosti samodejno omejil hitrost vozila, na primer, pred šolami in bolnišnicami. Postavile bi se virtualne površine, na katerih bi vozilo samodejno zavrlo na območjih omejene hitrosti.

”Želimo začeti razpravo o tem, ali imajo proizvajalci avtomobilov pravico ali celo obvezo, da v avtomobile vgradijo tehnologijo, ki spremeni vedenje voznika s tem, da tehnologija prevzame nadzor nad hitrostjo in med drugim skrbi tudi  za prepotrebno pozornost, ki jo vozniki vse pogosteje odvračajo”, pravi Samuelsson. ”Na to nimamo končnega odgovora, vendar verjamemo, da moramo tukaj prevzeti vodilno vlogo.”