Lahko bi bil tudi bavarski kralj ali pa vsaj zastavonoša tamkajšnje glavne avtomobilske znamke. Nova, že četrta generacija BMW-jevega modela X5 (prvo so predstavili zdaj že davnega leta 1999) prinaša s seboj delno oblikovno osvežitev, obogaten nabor asistenčnih sistemov in izpopolnjeno tehniko za vožnjo izven urejenih cest.

Vozniku pri soočanju s terenskimi preprekami pomaga tudi kamera

Čeprav je mogočnež prestižno eleganten in se le redki lastniki odločijo, da bodo z njim zapustili asfalt, so pri BMW največjemu hišnemu terencu prvič pripravili tudi paket za brezpotja, ki med drugim vključuje zaporo diferenciala in zračno vzmetenje, s katerim se lahko oddaljenost karoserije od tal poviša na 21 centimetrov. Poleg tega vozniku pri soočanju s terenskimi preprekami pomagata tudi kamera, ki prikazuje teren pred avtomobilom in sistem za nadzor vožnje navzdol.

Seveda je novi X5 suveren tudi ali predvsem na hitrih cestah. Osnovni motor je trilitrski turbodizelski šestvaljnik s 195 kilovati (265 KM), tisti, ki želijo terenca s športnimi začimbami bodo lahko izbrali dizelski šestvaljnik z 294 kilovati (400 KM) v različici M50d, medtem ko je v bencinskem delu motorne palete na voljo šestvaljnik z 250 kilovati (340 KM). Avtomobil je pridobil dobre tri centimetre in pol dolžine in je zdaj meri 4,92 metra, je tudi nekoliko širši (več kot šest centimetrov) in višji, predvsem pa je medosna razdalja zdaj 4,2 centimetra daljša – vse to pa je vplivalo tudi na opazno prostornejšo potniško kabino. Pred voznikovimi očmi je digitalizirana instrumentna plošča z dvema 12,3 palčnima zaslonoma, posebnost pa je tudi steklen vrh prestavne ročice. Odveč je posebej poudarjati, da je X5 opremljen z vsemi sodobnimi asistenčnimi sistemi za varnost in udobje.

Za najcenejšo izvedbo z dizelskim motorjem – mimogrede, pri nas bodo na voljo le šestvaljniki, je treba imeti na računu 78.095 evrov, bencinska stane 82.695, športno nastrojeni M50d pa 105.400 evrov.