Predlog sprememb direktive o vozniških dovoljenjih prinaša veliko sprememb, med drugim tudi to, da kmalu fizičnega vozniškega dovoljenja ne bomo potrebovali, saj ga bomo imeli na mobilnem telefonu. Predlog pa se nanaša tudi na avtomobile z avtomatskimi menjalniki, ki jih vedno pogosteje proizvajajo, vendar na trgu še ne prevladujejo.
Določeno število ur opravljeno z ročnim menjalnikom, ostalo pa z avtomatikom?
Avtomatski menjalniki so pri avtomobilih novejše proizvodnje izjemno pogosti in s prehodom na hibridna ter baterijska vozila bi lahko šel ročni menjalnik dokončno iz vgradnje. Vozniki začetniki pa med učenjem vožnje nimajo ur, med katerimi bi se priučili vožnje z avtomatskim menjalnikom. Zdajšnja pravila za pridobivanje izpita onemogočajo vožnjo avta z ročnim menjalnikom, če je kandidat opravljal izpit z avtomatikom.
Predlog nove direktive se delno posveti tej tematiki, z vzpostavljanjem razlike med menjalnikoma. Uvedba predpostavlja, da bo kandidat v času izobraževanja opravil sedem ur vožnje z ročnim menjalnikom, toliko, da se ga nauči uporabljati, vsa ostala vožnja pa bo lahko opravljena z avtomatikom. Po pridobitvi izpita se bo štelo, da lahko vozi tudi ročni menjalnik.
“Vsekakor je to dober korak prilagajanja učenja v šolah vožnje tehnološkemu napredku v avtomobilski industriji,” je povedal Manuel Pungartnik, vodja AMZS šole vožnje in inštruktor varne vožnje za Žurnal24, k temu pa dodal, da bomo pa sicer videli, kako bo Slovenija to implementrirala v svojo zakonodajo.