S poletjem se zamenja tudi obutev. Tako nosimo sandale, natikače, cokle ali pa sploh nič. Zaradi navedenega je pomembno razjasniti ali lahko voznik med vožnjo nosi natikače in ali ga policija lahko kazni.

Da tip obutve vpliva na varnost vožnje je zagotovo jasno. Tudi na spletni strani AMZS-ja je navedeno, da natikači, čevlji s peto ali debelim podplatom ne morejo zagotoviti zanesljivega oprijema med nogo in pedali. “Brez čevljev s čvrstim podplatom takšno zaviranje ni mogoče: natikači so premehki, noge pa se držijo tako ohlapno, da se lahko tudi zvijejo pod pedale ali zdrsnejo z voznikove noge. Iskanje – in natikanje – snetih natikačev v prostoru pod pedali pa močno odvrača voznikovo pozornost s ceste in zaradi nezmožnosti voznika, da pravilno reagira na nenadno situacijo na cesti, lahko privede tudi do nesreče,” opozarja AMZS.

Slovenska zakonodaja obutve in oblačila ne določa eksplicitno

Obutev in oblačila v povezavi z vožnjo avtomobila v slovenski zakonodaji eksplicitno nista opredeljena. To pomeni, da voznik lahko vozi tudi bos, vendar mora vseeno upoštevati prvi odstavek 35. člena Zakona o pravilih cestnega prometa (ZPrCP). V prvem odstavku je zapisano: “Voznik in učitelj vožnje se morata med vožnjo vzdržati vseh ravnanj, ki bi zmanjševala njuno slušno ali vidno zaznavanje ali zmožnost obvladovanja vozila.” To je precej ohlapno zapisano, kar pomeni, da mora policist oceniti ali je obutev vplivala na obvladovanje vozila. Če ugotovi prav to, lahko voznika skladno s četrtim odstavkom istega člena kazni z globo 120 evrov.

Kako pa je v naših sosednjih državah?

Kakšna je zakonodaja v Sloveniji je zdaj jasno. Kako pa je pri naših sosedih? Na spletni strani AMZS-ja je navedeno, da zakon v Avstriji ne prepoveduje vožnje v natikačih ali kakšnih drugih obuvalih. Določa pa, da morajo biti vozniki vselej zmožni varno upravljati svoje vozilo. Če voznik povzroči prometno nesrečo zaradi neprimerne obutve, ga lahko policija kaznuje.

Nekoliko podobno je v Italiji, tudi tam zakon ne določa obutve, vendar ima lahko voznik v primeru prometne nesreče, za katero bi bila lahko kriva neustrezna obutev, težave s policijo in z zavarovalnico.

Na Madžarskem zakonodaja pravi zgolj, da voznika pri vožnji ne sme nič motiti ali ovirati. Pri prometni nesreči je voznik zaradi neprimerne obutve ali oblačil lahko odgovoren za nesrečo.

Najmanj določil ima hrvaška zakonodaja. Ta namreč ne prepoveduje vožnje v natikačih, niti kako drugače ne določa obutev voznikov.