Malo je novosti, ki so na prenovi Volkswagnove ikone, vidne na prvi pogled. Zato pa jih je toliko več v drobovju tega modela, ki so ga doslej naredili v skoraj 30 milijonih primerkov! V smeri polne digitalizacije in povezljivosti je najbolj zanimiva novost nov asistenčni sistem, ki so ga poimenovali Travel Assist, nadomešča pa dosedanji sistem za pomoč pri vožnji v zastojih. Je prvi Volkswagnov sistem, ki omogoča deloma avtomatizirano vožnjo (2. stopnja) pri hitrosti do 210 km/h. Voznik bo seveda moral roke vedno ohranjati na volanskem obroču, toda zdaj bo dovolj že rahel dotik, ne več prijem.

Seveda je  novosti na tem področju še več. S sistemom Emergency Steering Assist bo avtomobil v kritičnih situacijah (če voznik ne bo sposoben usmerjati avtomobila) prevzel nadzor. Nov je tudi prilagodljivi tempomat z zmožnostjo predvidevanja, ki uporablja podatke navigacije in prepoznavo prometnih znakov. Avtomobil bo torej prilagajal hitrost veljavni omejitvi, pred ovinkom ali krožiščem pa primerno upočasnil. Avtonomne funkcije so sicer združili pod imenom IQ.DRIVE.

Diskretne spremembe so seveda v skladu z njihovim evolucijskim pristopom. Spredaj jih v veliki meri narekuje drugačna, Aretonu podobna maska in hladilnik ter seveda LED matrični žarometi IQ.Light, ki so bili doslej na voljo samo pri Touaregu. Več sprememb je v notranjosti. Ponujajo nove možnosti materialov, nov (omenjen) kapacitivni volan, analogno uro je zamenjal osvetljen logotip, sedeži spredaj so lahko tudi z oznako AGR (posebno hrbtu prijazni sedeži).  In seveda – popolnoma so prenovili multimedijski sistem Modular Infotainment Matrix (tretja generacija MIB3) z osrednjim zaslonom do 9,2 palca velikosti, ki je zdaj lahko vseskozi povezan s spletom (eSIM), ponuja kup možnosti povezljivosti (branje in shranjevanje podatkov v oblaku, digitalne storitve – npr. We park, ki pomaga iskati parkirno mesto in tudi plačuje), vmesnik CarPlay za zrcaljenje telefona je moč povezati tudi brezžično, moč je vzpostaviti hotspot v avtu, …  In pametni telefon uprabljati kot ključ za odklepanje in zagon Passata (kodo pa boste lahko poslali tudi prijatelju). Hkrati ponuja intuitivno glasovno upravljanje. Posodobili so tudi opcijsko, 11,7-palčno digitalno instrumetno ploščo (Active info display) – z izboljšano grafiko, enostavnejšim upravljanjem in višjo ločljivostjo.

Pogonski sklopi? Bencinski motorji od 1,5-litrskega TSI in 110 kW moči, do prihajajočega, dvolitrskega TSI s s 140 kW ali pa že precej resnimi 200 kW moči. Štirje dizelski motorji, vključno z novim dvolitrskim TDI Evo s 110 kW moči ter najmočnejšim, dvolitrskim biTDI s 176 kW moči. Čeprav je Volkswagen napovedal ustavitev razvoja motorjev z notranjim izgorevanjem, pa Passatova modelna paleta še vedno ni temeljiteje elektrificirana. Izjema je spet priključni hibrid GTE, ki ima sedaj 55 km podanega dosega (po novem standradu WLTP, kar je slabo tretjino več kot prej). Pogonski sklop je sestavljen iz 1.4-litrskega bencinskega motorja TSI in električnega motorja, ki preko šeststopenjskega samodejnega dvosklopčnega menjalnika prenašata 160 kW sistemske moči.