Člani različnih slovenskih avtomobilističnih redakcij so se s 13 električnimi družinskimi avtomobili odpravili na pot iz Ljubljane v Zadar. Cilj je bil ugotoviti, kaj zmorejo električni avtomobili in kaj omogoča polnilna infrastruktura, poroča Žurnal24. Ugotovili so, da je problem predvsem v polnilnih postajah.

Bo čakanje na polnilna mesta nova realnost?

Izbor električni vozil so pri testu omejili na modele, ki imajo kapaciteto baterije najmanj 50 KWh in ceno pod 65 tisoč evri, ki še omogoča uveljavljanje subvencije Eko Sklada. Na testu so imeli trinajst električnih vozil, ki so si med seboj zelo različna, vsa pa so namenjena družinski uporabi ter uporabi na daljših poteh. Ugotovili so, da so razlike med njimi velike, vendar je večja ovira pri daljših poteh z električnimi vozili polnilna infrastruktura na poti.

Začeli so v Ljubljani, cilj pa je bil do 12. ure prispeti do hitrih polnilnic Ionity v Zadru. Večina jih je postanek načrtovala v Novem mestu, kjer ima Petrol pri nakupovalnem centru postavljen polnilni otok, in sicer dve hitri polnilni točki, ki sta se hitro zasedli in nekaj počasnih. Polnjenje ni potekalo hitro in ustvarile so se čakalne vrste. Ob tem novinarji opozarjajo, da bodo poleti polnilne otoke zapolnili številni turisti, ki že imajo električna vozila.

Sklepajo, da bo v počitniških konicah potekal boj za redke električne polnilnice na poti na Hrvaško in po Hrvaškem.

Ker so se novinarji na pot odpravili na deževen dan, so hitro ugotovili tudi, da polnilne postaje niso postavljene pod streho. Zato so opomnili, da boste v primeru slabega vremena plačevali z dežnikom v roki. Čas potovanja se utegne ob gneči za polnjenje podaljšati za več ur, kar lahko ob razdraženih otrocih v vozilu, pomeni veliko stresa, opozarjajo na Žurnal24. Drug problem pa je, kje boste ob polnilni postaji, ki ni na avtocestnem postajališču, opravili malo ali veliko potrebo.

Za pot od Ljubljane do Zadra povprečno od štiri do šest ur

Različni ponudniki polnilnih postaj tudi zahtevajo namestitev svoje aplikacije na telefon in povezavo z bančno kartico. Na Hrvaškem so se znašli v težavah glede plačevanja, saj banka zahteva predavtorizacijo plačilne kartice, zato svetujejo urejanje sistema za dvojno identifikacijo.

Po izkušnjah novinarjev so jih že aprila na polnilnih postajah priganjali neučakani Nemci. Ob tem opominjajo, da vam ob težavah uslužbenci na bencinskih črpalkah ne bodo pomagali, ker nimajo nič s polnilnicami. 

Kot navajajo na omenjenem portalu, so v Zader večinoma prišli z enim polnjenjem baterije, eden celo brez ustavljanja za polnjenje. Časi pa so bili zelo različni. Najhitrejši čas potovanja je bil 4 ure in osem minut, najpočasnejši pa je za pot iz Ljubljane do Zadra (Ionity), potreboval več kot šest ur.

Žurnal24 ob tem opozarja, da bo čakanje na polnilne postaje in tovrstne težave ob res slabi infrastrukturi polnjenja na Hrvaškem v turistični sezoni očitno stalnica in da boste za takšen podvig potrebovali dobre živce. Niti pri nas in še manj na Hrvaškem polnilna infrastruktura ob avtocestah ne sledi tempu prodaje električnih vozil.

Že to poletje lahko pričakujete kaos in gnečo na polnilnih postajah

Novinarji so tako ugotovili, da so električni avtomobili primerni za večinoma časa, pod pogojem, da jih imate možnost polniti doma ali v službi. Omogočajo že sicer vožnjo na daljše poti, nekateri celo brez ustavljanja, vendar je ključen problem polnilna infrastruktura. Opozarjajo, da lahko glede na skok rasti prodaje to poletje pričakujemo na cestah veliko neizkušenih uporabnikov tovrstnih vozil, ki se bodo na poti na dopust še učili in sproti reševali težave, hkrati pa povzročali tudi zamaške na polnilnih postajah. In že brez tega bi bila na polnilnih postajah najbrž precejšnja gneča.

Daljšo pot z električnimi avtomobili je torej treba načrtovati zelo skrbno, naložiti je treba vse mogoče plačilne aplikacije ponudnikov polnjenje baterij EV vozil na poti in že vnaprej pri banki preveriti, da ste bančno kartico (debetno ali kreditno) pravilno povezali z vsako aplikacijo, oziroma, da imate urejeno identifikacijo bančnih kartic, še opozarjajo na Žurnal24.