Medtem, ko se nemški kupci spopadajo z negotovostjo zaradi strožjih okoljskih pravil in prepovedjo vožnje v vedno številčnejših okoljsko problemskih območjih, se trgovci na Češkem, Poljskem ali v Romuniji veselijo.

Romunija že dolgo velja kot velik odjemalec rabljenih vozil zahodnega dela Evrope. Glede na podatke urada za registracijo se je število registriranih dizelskih rabljenih avtomobilov od leta 2017 do leta 2018 povečalo za več kot 31.000, pišejo pri nemškem Handelsblattu.

Poslovanje z rabljenimi vozili prav tako ”cveti” na Češkem. ‘Skoraj bi lahko govorili o invaziji’, je dejal Petr Prikryl iz češkega združenja trgovcev z rabljenimi vozili. ”Uvozniki rabljenih vozil gredo v Nemčijo in seveda izkoristijo negotovost nemškega potrošnika.”

Opravljena tržna raziskava prodajalca rabljenih avtomobilov AAA Auto, enega večjih v srednje-vzhodni Evropi, kaže, da 63 odstotkov uvoženih rabljenih avtomobilov na Češkem prihaja iz Nemčije in 60 odstotkov teh ima vgrajen dizelski motor. Na Slovaškem je delež uvoženih dizlov znašal celo 78 odstotkov.

Razvoj dogodkov je opazen pri nemških prodajalcih avtomobilov. Skoraj tretjina od njih je v stiku s tujimi trgovci, ki iščejo in kupujejo rabljena dizelska vozila.

V Češki republiki, na Poljskem, Hrvaškem in v Srbiji ni okoljskih con. ”Še vedno se vozimo nemoteno in svobodno, brez kakršnih koli omejitev”, je dejal Prikryl, ki trdi, da zastopa okoli 400 trgovcev. ”Kupec vpraša kakšna je poraba goriva, to ga najpogosteje zanima.” In tukaj je v prednosti avtomobil z dizelskim motorjem.

Za srbske kupce je najbolj pomembno, da so avtomobili poceni, je dejal Slobodan Curguz, prodajalec avtomobilov v Beogradu. Tako je večje povpraševanje po starejših avtomobilih, z večjim številom prevoženih kilometrov. Po podatkih Združenja srbskih uvoznikov motornih vozil, povprečna starost uvoženih rabljenih avtomobilov znaša 12 let. Srbija je ena od redkih držav na Balkanu, ki še zmeraj dovoljuje uvoz vozil z emisijskim razredom Euro 3.