Zdaj že davnega leta 2010 je Audi z modelom A1 sestopil razred nižje. Takrat se novi malček, ki je bil naprodaj kot tri- in petvratni model ni izkazal prodajan uspešnica – vsaj pri nas ne, so jih pa v vseh teh letih pridali kakšnih 1500. Zdaj je čas za mnogo bolj hrabro in sodobno izrisanega naslednika, ki jasno cilja na mlajši klientelo, zavoljo slabe prodaje trivratnega modela, pa je novinec na voljo le v – petvratni izvedbi.

Oblikovno so Audijevi dizajnerji navdih resda našli pri dirkaški specialki Sport Quattro iz osemdesetih let, toda tehnično je A1 mnogo bolj skromen in kot tak sorodnik novega VW Pola in Seatove ibize (platforma MQB A0). Je pa za 56 mm daljši od predhodnika (4,03 m), hkrati nekaj nižji. Tudi previsi so krajši, saj je medosna daljša za dobre 4 centimetre. Z vsemi temi merami pa je zrasel tudi prtljažnik in sicer za 65 litrov (skupaj 335 l). Novi A1 povzema tudi rešitve vpetja podvozja s te platforme, toreje za posamične McPhersonove obese spredaj in poltoga premo zadaj, podvozje je mogoče izbirati – športno, prilagodljivo ali pa serijsko. Platišča lahko merijo do 18 palcev, lastnik pa bo lahko prilagodil še cel kup elementov – najbolj opazne so barven kombinacije karoserije in strehe, pa ohišja ogledal, pragove, … Podobno tudi v notranjosti, za katero trdijo, da je najbolj športna v svojem segmentu. Kar ap sicer prepuščamo oceni bralcev … V notranjosti sicer izstopajo digitalni merilniki (200 eur) in velik osrednji zaslon – lahko je 8,8 palčni serijski ali 10,1 palčni (za doplačilo ca 2000 eur, toda zraven gre še zmogljiva navigacijo MMI Plus, …).

Med tremi motorji je mogoče izbirati in med njim, kot ste lahko ugotovili, ni dizlov. Trenutno je na voljo le litrski trivaljnik s 85 kW (115 KM) z oznako 30 TFSI, kmalu se mu pridružita še 25 in 35. Prvi zmore 70 kW (95 KM), drugi 110 kW (150 KM), gre pa za 1,5 litrski štirivaljnik. Najmočnejši bo dvolitrski štirivaljnik, ki v VW Polu poganja verzijo GTI in zmore 147 kW (200 KM).

Ob pregledu asistenčnih sistemov in tehnologije boste opazili, da je na voljo skoraj vse, kar ponujajo tudi večji bratje, vključno s parkirno avtomatiko in radarskim tempomatom, ki omogoča zaviranje do popolne zaustavitve. Je pa res, da je večino teh na voljo za doplačilo. Tik pod dvajsetimi tisočaki je vstopna cena za novega Audija, z  1,t litrskim motorjem, boljšim od dveh paketov opreme ter nekaj dodatki, pa se lahko približate 30. tisočakom.