Za avtomobilski svet na stari celini je že tako, da pomlad najavlja prav salon v mestu ob jezeru. Doslej se je edini največji evropski salon, ki poteka vsako leto, uspel ogniti recesiji na tem področju. Trendi digitalizacije in vsesplošen povezljivosti, socialnih in digitalnih medijev so namreč na nek način pomagali k zmanjšanju pomena salonov, proizvajalci del denarja namenjajo za druge načine promocije, predstavitev novosti je učinkovitejša in ima večji doseg preko vseh mogočih digitalnih kanalov, … Poleg tega se spreminja tudi narava tega posla, odnos do avtomobila, prevoza, lastništva.

Tudi ostali proizvajalci pokazali malo resnih, velikoserijskih novosti

Letos se je tako tudi salona  v Ženevi, ki je zaradi svoje majhnosti in nevtralnosti (Švica namreč nima omembe vredne avtomobilske proizvodnje, kaj šele proizvajalca), ognilo kar nekaj pomembnih imen, brez katerih si takšnega slana pred leti ni bilo moč predstavljati. Manjkali so na primer Opel, Hyundai, Volvo, Infinity, Jaguar, Ford, … Poleg tega so, načrtno ali pa ne, tudi ostali proizvajalci pokazali malo resnih, velikoserijskih novosti. Toda po drugi strani so s pojavom elektrifikacije začeli vznikati novi proizvajalci (GFG, Arcfox, eGo, Mole, …)  , ki stavijo na enostavnejšo gradnjo električnih vozil, hkrati nastajajo žepni proizvajalci šporntih in superšportnih električno gnanih modelov, kjer je največja moč odvisna (v glavnem) le še od zmogljivosti baterije in nadzorne elektronike. Je pa res, da je vprašanje, koliko od nadebudnih imen bo čez leto ali dve še na trgu … Kljub vsemu – na salonu, ki traja do 17. marca, je še vedno kaj za videti!

Za slovenski trg je zanimiv novi Renault Clio

Med salonske leve, kot pravimo najbolj obleganim novostim, gre šteti novega Peugeota 208, ki je zagotovo oblikovalski odmik v pravo smer in bo jeseni, ko bo na trgu, dodal v ponudbo še električno gnano verzijo. Za slovenski trg je tu ravno tako zanimiv novi Renault Clio, z evolucijo zunanjosti in mnogo bolj dodelano ter prostorno notranjostjo, kljub dejstvu, da je nekoliko krajši. Tudi Mazda CX30 je zanimiv model, SUV, ki se umešča med najmanjšo CX3 in največjo CX5. Škoda je pokazala kar dve novosti – prvi model v kompaktnem razredu, ki bo umeščen pod Octavio. Scala je pravi tekmec v Golfovem razredu. Kompaktni SUV Kamiq pa je najmanjši od trojice, vendar še vedno družinski model, z zgolj prednjim pogonom. Toyotina tričlanska družine Corolla pa je še vedno zelo sveža in zanimiva.

Prenovili tudi Passata

Med novimi in prenovljenimi modeli in različicami je treba omeniti najmočnejšega Audija SQ5, ki je dobil dizelski motor s kar 255 kW (347 KM), tudi pri VW so svojega SUV-ja T-Roca opremili s športnim paketom R in zdaj zmore kar 221 kW (300 KM). Prenovili pa so tudi Passata, predvsem pa posodobili njegovo povezljivost in digitalizacijo ter Toaregu dodali V8 TDI motor, s katerim je najmočnejši VW na trgu. Tudi Mitsubishijev ASX je dobil resen facelift, zato mu pravijo kar nov model.  Subaru je osvežil Forestereja in Levorga in hkrati najavil hibridizacijo obeh modelov. BMW je pokazal prenovljeno serijo sedem, kjer so oblikovalci z masko morda res stopili do meje dobrega okusa diskretnosti. Ferrarijev F8 Tributo pa je zadnja razvojna verzija trenutnega 3,9 litrskega V8 motorja, pred popolno hibridizacijo. Pri Mercedesu pa je največ zanimanja požel kupjevski kombi CLA Shooting Brake in seveda serijski SUV GLC.

Hondin Urban EV še ena evolucija mestnega avtomobilčka

Na področju elektrifikacije je seveda novosti največ, čeravno še vedno prototipnih – Audi je pokazal nov model v paleti E-trona in sicer Q4, ki bi naj bil nared že drugo leto. Pri Škodi so pokazali koncept iV, koncept električno gnanega kompaktnega SUV-ja, ki bi naj prišel do serijske proizvodnje konec leta 2020. Hondin Urban EV je še ena evolucija mestnega avtomobilčka, ki bo na trgu v kratkem. Cupra Formentor je prvi najavljeni samostojni model te Seatove znamke, vsekakor pa bo zmogljiv priključni hibrid. Seatov El Born pa je nekakšen velikoprostorski pogled na električno prihodnost znamke. Presenečenje je bil koncept Alfa Romeo Tonale, ki nakazuje obliko bodočega SUV-ja pod Stelviom – jasno, Tonale bo hibrid. Volkswagnova novost je bil simaptični bagi v stilu ameriški dvosedov iz 60. let – tokrat gnan z eletriko, kot član družine i.D. Pri Mercedesu so pokazali tudi študijo modela V (običajnega pa prenovili) z električnim pogonom, ki bo menda zmogel 400 km z enim polnjenjem. Tudi Peugeot stavi na hibridizacijo – za novi 508 so pri Puegeot Sportu pripravili študijo s hibridnim pogonom in kar 400 konji.

Med rekorderje gre šteti še Koenigsesggov model Jesko

Eksotični modeli  sceno nekaj milijonov tudi niso več tako nenavadni. Seveda – največ pozornosti je bil deležen Bugattijev La Voiture Noire (črn avto), ki ostaja edini primerek. Menda ga je naročil Ferdinand Piech. Za 11 milijonov evrov. Med rekorderje gre šteti še Koenigsesggov model Jesko, ki bi naj presegel mejo 300 milj na uro (488 km/h). Med 2,5 in 3 milijone bo vreden vsak. Nenavadno ime je tudi Piech. Znamko, ki nosi priimek nekdanjega šefu koncerna VW, vodi sin Anton. Model Mark Zero pa je všečen GT kupe, ki se ponaša z novo baterijsko tehnologijo izjemno hitrega polnjenja. Hrvaški Rimac je pokazal model Two, ki ni več povsem nov, zanimivo pa je, da je večino električne pogonske tehnike posodil izjemnemu modelu Pinninfarina Battista, ki bi naj dosegel preko 400 km/h. Novosti in zanimivih imen je seveda še cel kup, salon pa bo – če vas je morda vendarle premamilo, odprt do 17. Marca.