Skoraj si ni več mogoče zamisliti novega avtomobila brez klimatske naprave. Še posebej v teh vročih dnevih, ko temperature zraka čez dan dosežejo 30 stopinj Celzija. Da bi bilo delovanje čim bolj učinkovito je v teh že poletnih temperaturah avtomobil izpostavljen soncu potrebno najprej dobro prezračiti. Zrak v notranjosti je precej bolj ogret kot zunaj (tudi 60 in več stopinj), tudi zaradi velikih steklenih površin, materiali (plastični in kovinski) pa zelo ogreti. V vsakem primeru potrebuje klimatska naprav nekaj časa, da ohladi notranjost.
Telo naj ne doživi šoka
Temperaturo klimatske naprave (če je samodejna) je priporočljivo nastaviti na sobno temperaturo oziroma tako, da bi naj bila temperatura do sedem stopinj nižja od zunanje, da telo ne bo doživelo pretiranega šoka, ob stopanju iz avtomobila. Je pa dojemanje temperature različno, zato ponuja večina proizvajalcev možnost uravnavanja po conah v avtu (nekaj stopinj razlike). Vsekakor je priporočljivo ventilacijske šobe obrniti od telesa, še posebej od glave, saj tudi pregreto telo potrebuje nekaj časa, da se prilagoditi na nove pogoje. V kolikor čutite, da vam hladen zrak usmerjen na vetrobransko steklo piha po glavi, preprosto obrnite senčnike navzdol, da bo zrak glavo obšel. Ko se notranjost vozila prijetno ohladi, je počutje med vožnjo za vse potnike bistveno drugačno, tudi zato, ker klimatska naprava poskrbi za bolj suh zrak.
Priporočljiva uporaba tudi pozimi
Klimatsko napravo v avtomobilu je priporočljivo uporabljati skozi vse leto, torej tudi v zimskem času. Predvsem zato, ker se v ceveh nenehno nabira kondenz oziroma vlaga, ki je eden od pogojev za ustvarjanje mikroorganizmov in z njimi bakterij, ki v napeljavi povzročajo neprijeten vonj. V začetni fazi je to nadlogo mogoče odpraviti s posebnimi pršili, v kolikor pa ti ne učinkujejo, je potrebno zamenjati mikrofilter (kar je tako ali tako primerno urediti vsaj enkrat letno) in očistiti cevi. Pri starejših avtomobilih je vsako leto potrebno preveriti količino hladilnega plina v napravi, saj ta nenehno uhaja skozi mikroluknjice, s čimer se zmanjšuje učinkovitost delovanja, plin pa na servisu dopolnijo (ali zamenjajo). V kolikor pa plina zmanjka, pa lahko pride do resne okvare klimatske naprave, kar pomeni tudi večje stroške popravila. Sicer serviser na preventivnem preglede ob količini plina pregleda tudi tesnila in cevi, preveri delovanje kondenzatorja in gonilnega jermena, nekakšna povprečna cena za polnjenje plina klimatske naprave pa znaša okoli 70 evrov.