Na spletnih družbenih omrežjih se fotografije prometnih nesreč vse pogosteje znajdejo, še preden na kraj dogodka prihitijo gasilci, reševalci in policisti. Mnogi mimovozeči čutijo potrebo, da pretresljive prizore nemudoma delijo z javnostjo.

Fotografija je simbolična.

Na Nizozemskem se prometnih nesreč ne sme fotografirati ali snemati. V Nemčiji je fotografiranje tako živih kot mrtvih udeležencev prometnih nesreč celo kriminalno dejanje, za katerega je zagrožena kazen do 1.000 evrov. Pa pri nas? Če nesreče ne fotografira voznik, ampak sopotnik v vozilu ali mimoidoči, dejanje ni kaznivo. Na Policiji so o kaznih povedali le: “Med vožnjo ne smemo uporabljati naprav, ki motijo naše zaznavanje okolice in upravljanje vozila.”

Policisti opažajo, da je fotografiranja prometnih nesreč v dobi modernih tehnologij vse več: “Ta težava se pojavi pri vsaki prometni nesreči, ki se zgodi na mestu, kjer je veliko prometa, torej v prometnih konicah in na avtocestah, in kjer je veliko mimoidočih, na primer v naselju.”

Radovednež povozil osebo, ki je pomagala pri nesreči

Na Policiji so opomnili, da fotografiranje prometnih nesreč običajno še dodatno upočasni promet: “Udeleženci v prometu s tem povzročajo še dodatne zastoje na kraju prometne nesreče. Zastoji se pojavijo tudi na nasprotnem pasu avtoceste, kljub temu, da se na tem delu vozišča ni zgodilo nič.”

“Vozniki stoječih vozil pogosto zapuščajo vozila in nato niso v vozilu, ko ga je treba premakniti,” so opozorili na Policiji.

Ob prometnih nesrečah prav zaradi fotografiranja včasih pride še do novih prometnih nesreč. Na Policiji so pojasnili, da v teh primerih udeleženci niso dovolj pozorni na gibanje svojega vozila: “Zgodilo se je že tudi, da je mimo vozeči avto trčil v osebo, ki je pomagala pri obravnavi prometne nesreče in odpravljanju posledic.”

Je rešitev v zaščitnih panelih?

Na DARS so pred nekaj leti nabavili zaščitne panele oziroma zastore, ki radovednežem onemogočajo pogled na posledice prometnih nesreč. Na Ministrstvu Republike Slovenije za notranje zadeve so povedali, da se ti paneli uporabljajo le na avtocestah in hitrih cestah: “Te ograje so v uporabi in se uporabljajo v primerih hujših prometnih nesreč. Uporaba je odvisna od vseh okoliščin, ki so na kraju prometne nesreče.”

Policisti se trudijo fotografiranje preprečiti

Zaradi vseh naštetih nevarnosti je po spletnih družbenih omrežjih zaokrožila pobuda Recimo STOP fotografiranju prometnih nesreč. Na Policiji tovrstne pozive pozdravljajo: “Takšne pobude so smiselne, saj so na teh fotografijah pogosto tudi poškodovani ljudje, registrske številke vozil in drugi podatki, ki lahko udeležencu prometne nesreče tudi škodujejo.”

Na Policiji posebne akcije preprečevanja fotografiranja prometnih nesreč doslej še niso izvedli. Povedali pa so: “Se pa policisti na kraju prometne nesreče trudijo, da preprečujejo tovrstna dejanja.”

Na Policiji so vse voznike in mimoidoče pozvali, naj ne izkoriščajo nesreče drugih za objave na omrežjih oziroma v svojo korist: “Predvsem pa naj na kraju prometne nesreče naredijo vse, da pomagajo poškodovanim, kot jim nalaga zakon. Če pa je za udeležence že poskrbljeno, naj čim prej odpeljejo mimo kraja nesreče in so pri tem pozorni na smer vožnje svojega vozila ter na tak način pomagajo k temu, da se promet čim prej sprosti.”