Po koncu subvencij za poslovne stranke v Nemčiji je prodaja električnih avtomobilov doživela strm padec. Septembra se je prodaja električnih vozil močno zmanjšala, kar kaže na resni preizkus trga po izteku okoljskega bonusa za komercialne stranke. Automobilwoche izpostavlja številke prodaje novih električnih vozil potem, ko so v Nemčiji ukinili subvencije za poslovne stranke.

Padec za kar 63 odstotkov

Avgusta je bila prodaja baterijsko električnih vozil (BEV) v Nemčiji izjemno visoka, saj so kupci lovili rok nakupa pred septembrom, ko se je končal okoljski bonus za komercialne stranke. Po analizi revizorske hiše Ernst & Young (EY) se je število registracij novih električnih avtomobilov v Nemčiji septembra v primerjavi z avgustom zmanjšalo za 63 odstotkov. V primerjavi s septembrom prejšnjega leta je bil upad 29-odstoten, kar predstavlja največji padec po decembru 2016, poroča Žurnal24

Tržni delež električnih avtomobilov je septembra 2022 znašal 19,7 odstotka, medtem ko je letos septembra padel na le 14,1 odstotka celotnega trga. Avgusta je bil tržni delež električnih avtomobilov skoraj 32 odstotkov, zlasti zaradi enkratnega navala pred iztekom subvencij. Komercialne registracije električnih avtomobilov so avgusta predstavljale 75 odstotkov vseh nakupov, vendar se bo z januarjem 2024 zmanjšala tudi državna subvencija za zasebne kupce, in sicer s 4500 na 3000 evrov.

Avtomobilska industrija odgovorna za ponudbo cenovno ugodnejših električnih avtomobilov

Lani je bilo v Nemčiji na novo registriranih približno 470.000 električnih avtomobilov, letos pa se pričakuje, da se bo število povzpelo na 570.000. To bi predstavljalo 21-odstotno rast, vendar strokovnjaki napovedujejo upadanje trenda v letu 2024.

Trg električnih avtomobilov v Nemčiji se trenutno ne more samostojno ohraniti, še posebej brez novega državnega financiranja. Dostopnost cenovno ugodnejših električnih avtomobilov je ključna za prehod na električno mobilnost. Strokovnjaki menijo, da je avtomobilska industrija odgovorna tudi za ponudbo cenovno ugodnejših električnih avtomobilov, ki bodo dostopni širšemu krogu kupcev, še poroča Žurnal24.

Nemčija si prizadeva doseči 15 milijonov električnih avtomobilov na cestah do leta 2030, vendar strokovnjaki dvomijo, da bo ta cilj dosežen. Pričakuje se sicer, da bo avtomobilska industrija še delala na tem, da bodo električni avtomobili manj dragi in tako bolj dostopni povprečnemu uporabniku.

Tudi v Sloveniji imamo subvencije za električna vozila. Fizična oseba lahko po nakupu električnega avta, vrednega do 35 tisoč evrov, dobi 6.500 evrov subvencije, za avte, dražje od 35 tisoč evrov, pa ta znaša 4.500 evrov. Vendar gre vseeno za velik finančni zalogaj, zato električna in hibridna vozila v Sloveniji predstavljajo le dober odstotek vseh vozil na naših cestah.