Ne glede na to, ali želite narediti vtis na svoje prijatelje ali obnoviti svoje znanje o avtomobilih, smo zbrali 10 najbolj zanimivih dejstev o avtomobilih, ki jih verjetno niste vedeli:
Lučka za gorivo nakazuje smer rezervoarja
Ste si kdaj izposodili avto prijatelja ali rent-a-car in niste vedeli na kateri strani avtomobila je rezervoar? Preden zapeljete na bencinsko črpalko, napenjate vrat in gledate ogledala, da bi lahko opazili pokrov rezervoarja. Nato mislite, da ste ga videli in se zapeljete do agregata, parkirate in ugotovite, da ste se zmotili. Potem napenjate cev na drugo stran avtomobila?
Za to situacijo obstaja enostavna rešitev. Ste vedeli, da samo pogledate na merilnik goriva na armaturni plošči in videli boste sliko bencinskega agregata s puščico. V katero koli smer kaže puščica, na tisti strani avtomobila je pokrovček rezervoarja.
Reševalni pas je potrebno zamenjati
Ali ste vedeli, da je potrebno varnostni pas zamenjati, če je mehansko poškodovan ali po nesreči? Po nesreči se pasovi lahko stežka odvijajo in navijajo, ali pa se sploh ne. Če se sprožijo pirotehnični zategovalniki (mehanski zategovalniki v avtomobilih starejšega tipa), jih je prav tako potrebno zamenjati. Preden zamenjate pasove pa morate odklopiti akumulator.
Najpogosteje se okvarijo navijalni mehanizmi varnostnega pasu. Da bo varnostni pas pravilno deloval v primeru nesreče, ga je potrebno čimprej zamenjati. Hkrati morate paziti, da je pas nastavljen na vašo višino, da lahko ta prepreči poškodbe v primeru nesreče.
Način recirkulacije zraka
Tipka za recirkulacijo zraka v potniški kabini je zelo koristna zadeva, kljub temu je nekateri skoraj da nikoli ne uporabijo. Uporabna je ne le takrat, ko se peljete za traktorjem s cisterno gnojnice, ali ko se peljete mimo ptujske perutnine, tudi v vročini je menjava zunanjega cirkuliranja zraka z notranjim vsaj ob prižigu avtomobila zelo smotrna.
Hkrati pa, če je avtomobil parkiran na soncu, nikar ne preklopite na notranjo cirkulacijo. Po daljšem izpostavljanju armaturne plošče sončnim žarkom se ta segreje na nenormalno visoke temperature, takrat je zunanji zrak zelo pomemben, da se avtomobil prezrači. Naslednji korak, pa je prižig klime, ki pa najbolje deluje z uporabo notranje cirkulacije, saj se hlajenje močno pospeši. Torej lahko vozite v načinu recirkulacije, dokler kabina vašega avtomobila ne doseže primerno ugodne temperature, nato pa preklopite na način zunanjega zraka.
Prva pomoč ima rok trajanja
Zanimivo je, da veliko ljudi sploh ne ve, da je veljavnost opreme za prvo pomoč dolga le 5 let, in se posledično vozijo s pretečeno opremo. Če kompletu za prvo pomoč preteče veljavnost, ga ne smemo več uporabljati, hkrati je lahko voznik s pretečeno opremo tudi kaznovan.
Ko kompletu za prvo pomoč poteče rok, ga večina ljudi hrani in uporabi doma. Vsebino pa bi naj ustrezno ločili na papir, embalažo, mešane komunalne odpadke in kovino. Lahko pa komplet nesete na zbirna mesta AMZS, kjer uporabijo komplete pretečenih rokov v izobraževalne namene.
Interval servisov
Da vaš avtomobil ostane v dobrem stanju in se izognete tudi večjim stroškom popravil, so redni avtoservisi nujni in to ne glede na starost vašega avtomobila. Vsak avtomobil ima tovarniško priporočene termine vzdrževanja, ki jih najdete v priročniku za uporabo ali servisni knjižici vašega avtomobila.
Mali avtoservis je hiter in opravljen v nekaj urah. Vključuje menjavo motornega olja in oljnega filtra, preveri se tudi druge filtre. Naredi se še računalniška diagnostika avtomobilskih sistemov. Velik avtoservis pa je zahtevnejši in traja dlje. Poleg vsebine malega servisa se zamenjajo še zobati in mikro jermen, vodna črpalka, svečke, olje menjalnika ipd. Preverijo se tudi zavorni in krmilni sistem, podvozje, hladilni sistem in izpušni sistem. Običajno se ta opravi na približno 50.000 km ali več.
Prisilno polnjeni motorji
Prisilno polnjeni motor je bencinski ali dizelski batni motor pri katerem se s pomočjo kompresorja poveča tlak in temperaturo zraka pred vstopom v valje motorja. Za razliko od neprisilno oziroma atmosfersko polnjenega, ta povečamo gostoto zraka, vbrizga več goriva in tako motor lahko razvije večjo moč.
Pri teh motorjih pa je pomembno, da avtomobil po dolgih vožnjah po avtocesti pustite še nekaj časa prižganega v prostem teku, da mu ne prekinete mazanja turbine. Posledica nezadostnega mazanja pa je, da se najprej poškodujejo ležaji, nato pričneta drgniti ob ohišje turbinsko in kompresorsko kolo. Potem se tesnila pod trenjem obrabijo in je celo možnost, da se prestriže gred turbine.
Dizelski motor naj ne bi bil primeren za kratke razdalje
Večkrat slišimo, da avtomobili z dizelskimi motorji niso namenjeni za kratke relacije, ker se morejo segreti na delovno temperaturo. Kratke razdalje pa ne dajejo motorju dovolj časa, da se segreje. Kadar je avtomobil še pod delovno temperaturo, se v DPF-filtru nabirajo saje. Kratke razdalje na kratki rok naj ne bi škodile, ampak večja pozornost pri dizelskih motorjih, kadar se dlje časa vozimo na kratke razdalje, je na pravilnem in dobrem mazanju turbine.
Brez dobrega mazanja se motor lahko celo uniči, zato moramo biti pozorni, da pravočasno preverimo olje in ne varčujemo na njem, saj lahko nepravo hitro izgubi svojo mazalno kakovost.
Tlak v pnevmatikah je potrebno preverjati
Poleti se tlak v pnevmatikah razteza, tako da je potrebno gume pogosteje kontrolirati kot po zimi. Med vožnjo se pnevmatike segrejejo, zato se njihov tlak dvigne, posledično se tlak še poveča, če je cestišče vroče. Hkrati tlak v pnevmatikah vedno preverjajte, če pnevmatike dolgo niso bile vožene ali so bile vožene zelo malo, kar bo potrebno storiti po menjavi letnih z zimskimi.
Dan danes so avtomobili toliko pametni, da sami javijo ali so pnevmatike premalo napolnjene. Če pa vaš avtomobil te možnosti nima, najlažje preverite tlak na bencinski servis, ki imajo možnost polnjenja pnevmatik.
Vročina enako slabo vpliva na akumulatorje kot mraz
Večina voznikov se pred zimo vedno pripravi na situacije, ko avtomobil zaradi mraza ne vžge. Marsikdo pa ne ve, da je za zagonski akumulator vroče vreme lahko tudi usodno, saj se ob zunanjih 30o C lahko na soncu notranjost avtomobila lahko segreje na preko 50o C.
Po eni strani namreč mraz pri bateriji povzroča izgubo kapacitete, visoke temperature pa so lahko tik pod pločevino usodne. Idealna temperatura za optimalno delovanje akumulatorjev okrog 20o C, hkrati pa lahko preverite delovanje akumulatorja ob obisku v servisni delavnici.
Odkup prve škode
Odkup bonusa, kot ga nekateri imenujejo, oziroma odkup prve škode, je oblika doplačila pri zavarovanju avtomobila. V primeru, če s svojim avtomobilom povzročite škodo, izgubite 3 premijske razrede, kar v tem primeru pomeni 15% bonusa. Posledično morate naslednje leto plačati več za zavarovanje. Če pa izberete odkup prve škode pa se v naslednjem letu izognete temu doplačilu in bonusa ne izgubite.
Odkup škode se lahko sklene pri obveznem avtomobilskem zavarovanju kakor tudi pri kasku. Žal pa cena ni zmeraj enaka. Odkup prve škode bi se splačal skleniti, ko imamo že nekaj bonusa. Hkrati pa je to odvisno od vsakega posameznika.