Po dobrih petih mesecih od napovedi postavitve radarja na Glavnem mostu, so znani rezultati študije umestitve stacionarnih merilnikov hitrosti ob občinskih cestah v Mestni občini Maribor, ki jo je pripravila Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo Maribor.
Ključni kriterij zagotavljanje prometne varnosti za najranljivejše udeležence v prometu
Predmet izdelave študije je bila analiza prometne varnosti, analiza značilnosti občinskega cestnega omrežja (prometne obremenitve, kategorizacija cest, površine za pešce in kolesarje, že izvedeni ukrepi za umirjanje prometa), upoštevanje lokacij vzgojno-izobraževalnih ustanov na področju MOM, lokacije drugih institucij (domovi za starostnike, knjižnice,..), analiza podatkov o izmerjenih hitrosti v preteklih letih, analiza podatkov iz policijske statistike.
»Namen študije je bil določiti potencialne lokacije za postavitev stacionarnih merilnikov hitrosti, pri čemer je bil ključni kriterij zagotavljanje prometne varnosti, zlasti za najranljivejše udeležence v prometu - pešce (predvsem mladoletne) in kolesarje,« pojasnjujejo v dokumentu, s katerim se bodo na četrtkovi seji seznanili mariborski svetniki.
Ob tem dodajajo, da je bila posebna pozornost namenjena kolesarskim pasovom, pomožnim kolesarskim pasovom, kolesarjem na vozišču, nesemaforiziranim prehodom za pešce in kolesarje ter bližini vzgojno-izobraževalnih ustanov.
20 najbolj kritičnih cestnih odsekov s predlogom ukrepov
Pripravljavci študije so na podlagi zgoraj omenjenih analiz identificirali 20 »najbolj kritičnih« cest/odsekov: Gosposvetska cesta (od rondoja do Turnerjeve ul.), Lackova cesta (od krožnega do Streliške ul.), Meljska cesta (od križišča s Partizansko c. do nadvoza), Partizanska cesta, Streliška cesta, Titova cesta (od ul. heroja Bračiča do Tržaške c.), Borcev za severno mejo, Cankarjeva ulica, Čufarjeva cesta, Gosposvetska cesta, Krekova ulica, Lackova cesta (od krožnega do Pohorske ul.), Maistrova ulica, Na Poljanah, Oreško nabrežje, Pobreška cesta, Razlagova ulica, Strossmayerjeva ulica (od Gosposvetske c. do Krekove ul.), Ulica heroja Nandeta in Ulica Pariške komune.
V nadaljevanju pa so predstavili potencialne lokacije stacionarnih radarjev.
Streliška cesta: prepoznani dve potencialni lokaciji pri krožnem križišču z Ljubljansko ulico (smer zahod-vzhod) ter pri trgovini Tuš.
Titova cesta (od ul. heroja Bračiča do Tržaške c.): pri Europarku v smeri proti centru mesta.
Čufarjeva cesta: na križišču Čufarjeve ceste z Malečniškim mostom, v smeri proti Pobrežki cesti.
Gosposvetska cesta: prepoznane tri potencialne lokacije pri prehodu na križišču z Vrbansko ulico, pri križišču s Kosarjevo ulico ter pri gostilni Baščaršija.
Krekova ulica: pri prehodu na križišču Krekove ulice z ulico heroja Tomšiča.
Lackova cesta (od krožnega do Pohorske ul.): možnost postavitve radarja na odseku med ulico dr. Grobelnika in Studenško ulico.
Na Poljanah: na križišču z Groharjevo ulico v smeri proti Koresovi ulici.
Pobreška cesta: prepoznani dve potencialni lokaciji – pri križišču z Industrijsko ulico ter pri križišču s Plinarniško ulico.
Strossmayerjeva ulica: na križišču Strossmayerjeve ulice z Gregorčičevo ulico (pred prehodom za kolesarje) v smeri proti Krekovi ulici.
Ulica Pariške komune: pri prehodu na križišču Pariške komune in Framske ulice.
Na preostalih ''kritičnih cestah/odsekih'' postavitev radarja sicer ne predlagajo, podajo pa predloge drugih ukrepov. Tako na Lackovi cesti predlagajo semafor z detektorjem hitrosti na križišču Lackova c. – Ul. Pohorskega odreda (smer proti rondoju), na Partizanski cesti nasproti Pošte predlagajo postavitev table “VI VOZITE” in merilnik hitrosti (NE radar), enako predlagajo na cesti Borcev za severno mejo.
Na mariborski občini so nam na vprašanje, kdaj bi lahko radarje postavili, nedavno odgovorili, da ''najverjetneje'' aprila.
Spomnimo ...
V sredini oktobra, ko je po dvomesečni zapori znova stekel promet motoriziranih vozil, je župan Saša Arsenovič napovedal strožji nadzor nad upoštevanjem omejitve hitrosti na 30 kilometrov na uro, pri čemer naj bi nadzor izvajali z radarjem. Mariborska občina je nato napovedala še širšo uvedbo radarjev po mestu.
PREBERITE ŠE: Študija lokacij predstavljena, radarji v Mariboru »najverjetneje« aprila
Pogodbo o najemu opreme za izvajanje meritev hitrosti je mariborska občina nato januarja podpisala z družbo Intermatic d.o.o. Pogodba vključuje najem treh ohišij, enega merilnika hitrosti, dveh imitatorjev merilnika hitrosti ter zagotavljanje vse potrebne podpore za delovanje opreme, najem opreme za eno leto pa bi občino stal dobrih 38 tisočakov.