V uredništvo smo prejeli pismo bralca, v katerem je opozoril na vse slabše stanje parkirišča pod Titovim mostom. Ob tem je dodal, da Mestna občina Maribor, kljub pozivom nič ne ukrene. Za pojasnila smo se obrnili na JHMB in na sosednjo Niagaro.
"Niti žival ne pusti za sabo take nesnage"
"Že dolgo opazujem okoliš, ampak danes sem potegnil črto, ko sem pogledal okoli sebe. Niti žival ne pusti za sabo take nesnage. Mimo parkirišča sem do zdaj hodil skoraj vsak dan zadnjih 5 let. Vsakič ista zgodba: slaba osvetljenost, nesnaga po tleh, pod avtomobili, med stebri, odloženi kosovni odpadki in še ogromno smeti, ki so jih pustili gosti Niagare," je v pismu zapisal ogorčen občan.
V nadaljevanju je izpostavil, da v zadnjih petih letih ni videl žive duše, ki bi poskušala območje očistiti "ampak še dobro, da imamo na parkirišču praktično vedno navzočega nadzornika, ki ti bo z veseljem napisal kazen".
[[image_2_article_80803]]
Na JHMB medtem pojasnjujejo, da je čiščenje parkirišča pod Titovim mostom, ki ga izvaja podjetje Snaga iz Skupine JHMB, predvideno vsak dan. "Opravljajo ga ročni čistilci, ki prostor urejajo po najboljših močeh, a se pri tem soočajo z različnimi izzivi. Zaradi slabše osvetljenosti in bližine nočnega lokala se na območju parkirišča pogosto zadržuje več mladih, kar povečuje količino odpadkov, občasno pa se tam znajdejo celo kosovni odpadki. Pri tem čiščenje otežuje tudi stalna zasedenost parkirišča, kar omejuje dostop čistilcev do površin, kjer so odpadki. Tako se včasih lahko zgodi, da odpadki ostanejo na parkirišču nekoliko dlje časa, kljub prizadevanjem po rednem čiščenju," so utemeljili.
Parkirišče ni del Niagare, a ga kljub temu tudi njihove čistilke redno čistijo
Za komentar smo se seveda obrnili tudi na vodstvo Niagare, kjer so zatrdili, da za odpadke niso nujno krivi obiskovalci lokala. "Res je, da je okolica parkirišča pogosto obremenjena z odpadki, vendar pa ti ne prihajajo izključno od gostov Niagare. Med smetmi je opaziti embalažo hitre prehrane različnih restavracij, plastenk in pločevinke pijač, ki jih pri nas sploh ne prodajamo, saj jih mimoidoči prinesejo s seboj iz trgovin ali drugih lokalov. Zato bi bilo nepravično celotno odgovornost pripisovati samo našim gostom," so razložili.
V sklopu naših prizadevanj za čistejše okolje okolico Niagare redno čistimo - dvakrat tedensko z visokotlačnim čistilnikom, poleg tega pa čistilka vsakodnevno pometa tudi območje parkirišča pred našim lokalom, čeprav parkirišče uradno ni del Niagare. Težava pa je pri čiščenju pod avtomobili, kjer do odpadkov žal fizično ni mogoče dostopati. Menimo, da je za dolgoročno izboljšanje stanja potrebna širša skupna skrb, saj je parkirišče javna površina, ki jo uporabljajo prebivalci, obiskovalci in številni drugi mimoidoči, ne le naši gosti," so še pojasnili in ob tem dodali, da so v neposredni bližini parkirišča tudi pisarne in hotel, ne samo njihov lokal.
[[image_3_article_80803]]
"To je sramota Mariboru"
Bralec pa je v pismu med drugim omenil, da je glede zadeve že pozval občino, a razen "patetično minimalne modifikacije osvetljave", sprememb ni bilo. "Župan se zelo rad pohvali z mestnim centrom in na novo pobarvanimi fasadami. To je mestni center. To je parkirišče pred 4 zvezdičnim hotelom in vhodom v vrhunsko restavracijo na terasi hotela. Tukaj parkirajo turisti, ki si želijo ogledati prenovljen Lent. To je občinska površina in predvsem: to je sramota Mariboru," je bil kritičen.
"Glede na opisane izzive bo Snaga še okrepila nadzor in po potrebi prilagodila potek čiščenja, hkrati pa iščemo rešitve, ki bodo dolgoročno izboljšale urejenost tega prostora. Se je pa treba zavedati, da standardi urejenosti javnih površin v razvitem svetu ne temeljijo samo na pogostosti čiščenja in številu razpoložljivih košev za smeti, temveč tudi ali predvsem na ozaveščenosti posameznika in odgovornem ravnanju z odpadki, ki jih ustvari sam. Omenjeno parkirišče sicer sodi v okvir bele cone, kjer nadzor nad plačevanjem parkirnine izvaja podjetje Marprom. Glede na povečan promet in plačilno disciplino (na enakem številu parkirišč) lahko sklepamo, da so uporabniki s storitvijo in funkcionalnostmi, ki jih zagotavlja Marprom, zadovoljni. Predvsem z uporabnikom prijaznejšim sistemom EasyPark, kjer se uporaba iz leta v leto povečuje," pa so zaključili na JHMB.
[[image_1_article_80803]]