Dva dneva po vzpostavitvi 1+1+1 zapore med Slovenskimi Konjicami in Dramljami so se razmere malo umirile in včeraj zastoji niso presegali zamude 15 minut. V ponedeljek so bili zaradi povečanega števila tovornih vozil precej daljši zastoji, kar lahko pričakujemo tudi v prihodnjem tednu, so sporočili s prometnoinformacijskega centra.

Sistem 1+1+1 pomeni, da sta v jutranjih konicah dva prometna pasova proti Ljubljani in eden proti Mariboru, v popoldanskih konicah pa dva prometna pasova proti Mariboru in eden proti Ljubljani.

Med delavniki bo prilagojena ureditev veljala že od zgodnjih jutranjih ur, ob koncih tedna pa bo prometna ureditev prilagojena glede na pričakovane prometne obremenitve. Tak režim bo po napovedih Darsa trajal do poletnih počitnic, torej do konca junija. Dela bodo v tem času potekala v sredinskem ločilnem pasu.

Največji zastoji bodo med julijem in oktobrom

Najzahtevnejša gradbena dela, ki bodo imela največji vpliv na promet in vključujejo obnovo predorov in viaduktov, se bodo medtem predvidoma začela z julijem. Največji vpliv zapore na promet je pričakovan od konca junija do konca septembra 2025, ko bo promet potekal po sistemu 1+1 oziroma po enem prometnem pasu v vsako smer vožnje. V tem času bo zaprt tudi uvoz priključka Slovenske Konjice proti Ljubljani.

Obsežna prenova 6,5 kilometra dolgega odseka med Dramljami in Slovenskimi Konjicami, ki vključuje dva dvocevna predora ter več viaduktov in mostov, predstavlja trenutno največji infrastrukturni projekt na obstoječem avtocestnem omrežju. Dela bodo potekala v dveh gradbenih sezonah. Po daljših zapletih je Dars lani za izvajalca izbral konzorcij podjetij Pomgrad, CGP in Iskra, ki bo projekt izvedel za 61,6 milijona evrov brez DDV.

V letu 2026 bo v poletnih mesecih zaprto smerno vozišče proti Mariboru, promet pa bo preusmerjen na drugo polovico avtoceste, kjer bo potekal dvosmerno po enem pasu v vsako smer. V vmesnem obdobju bodo dela potekala na način, ki bo omogočal vodenje prometa po štirih zožanih pasovih, torej dveh v vsako smer.