Civilna iniciativa ZA ptujsko obvoznico je danes na Mestno občino Ptuj, občine Markovci, Videm, Gorišnica, Ormož, Zavrč - prav tako kot na Ministrstvo za infrastrukturo (MZI) in DARS d. d. - poslala uradne dopise z zahtevo po takojšnji razveljavitvi in odstopu od t. i. Dogovora o “začasni” navezavi nove ceste Ormož–Formin– Markovci na Ormoško cesto, poroča Ptujska Televizija PeTV.

Iniciativa opozarja, da je dogovor pravno ničen

Civilna iniciativa opozarja, da je "dogovor pravno ničen in da bi njegova izvedba nedvoumno poslabšala že presežene okoljske obremenitve v naselju Spuhlja in na širšem območju Ptuja." Kot ključna dejstva, ki, kot zapisujejo, temeljijo na uradnih meritvah in strokovnih podlagah, navajajo: onesnaženje zraka čez ciljno vrednosthrup, prometno (ne)ustreznost trase, protihrupne ograje (PHR), katerih predvidena zaščita ne pokriva niti ~9 % potrebnih odsekov, ter to, da ima tranzitni promet alternativo višjega reda (TEN-T avtocestni koridor je namenjen tranzitu; ulice in naselja niso).

Takoj zahtevajo, da župani in županja ter sopodpisniki podpišejo izjavo o ničnosti (86 OZ). "To ni nova zaveza in ne zahteva predhodne razprave na svetu," pojasnjujejo. 

Zahtevajo tudi, da v 15 dneh pri MZI, DARS in občinah pride do začetka sporazumne razveze (124 OZ) ter opustitve vseh dejanj, ki bi “začasno navezavo” uresničila.

V roku 30 dni zahtevajo začetek akcijskega načrta za hrup (ZVO-2, 158), programa za zrak (ZVO-2, 103) in začasne prometne ureditve (prepoved nočnega tranzitnega tovornega prometa, omejitve hitrosti, nadzor).

Prav tako zahtevajo preusmeritev tranzita na TEN-T avtocestni koridor.

Osebno in institucionalno odgovornost, če dogovor ostane v veljavi, Iniciativa pripisuje županom podpisnikom iz leta 2018, županom naslednikom (tudi, če Dogovora niso osebno podpisali), MZI (organ in uradne osebe) ter DARS d. d. (pravna oseba in odgovorne osebe). Dodajajo, da gre tudi za politično odgovornost, saj "noben župan / organ / družba v državni lasti ne sme zagovarjati komoditete na račun zdravja ljudi."

"Ljudje v Budini in Spuhlji nismo ‘začasna’ rešitev"

Zastopnik Civilne iniciative Mitja Krapša je ob tem dejal: “Dogovor o ‘začasni’ navezavi je pravno mrtev in okoljsko nesprejemljiv. Zahtevamo takojšen podpis izjave o ničnosti in preusmeritev tranzita na TEN-T transportni koridor. V nasprotnem bomo z dnem odprtja odseka Formin–Markovci sprožili kazenske ovadbe, upravne spore z začasnimi odredbami ter kolektivne odškodninske tožbe.” Ob tem dodaja, da ljudje v Budini in Spuhlji niso "začasna rešitev".