Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec zadnje tedne županom občin okoli trenutno skoraj povsem neaktivnega mariborskega letališča predstavlja idejno zasnovo za postavitev modernega multimodalnega cargo logističnega centra. Kot je ta teden povedal v DZ, podpis pisma o nameri za “smart hub” z župani načrtuje do konca leta.

Vrtovec je na poslansko vprašanje Lidije Divjak Mirnik iz LMŠ v zvezi z prihodnostjo spečega letališča povedal, da so se z idejno zasnovo, ki jo je pripravil trenutni začasni upravljavec DRI, končno začele odvijati stvari na tem območju. Načrte je prejšnji teden predstavil mariborskemu županu Saši Arsenoviču, pred tremi tedni pa tudi hoškemu županu Marku Soršaku. V naslednjih dneh se namerava na to temo srečati s še nekaj župani v okolici letališča.

“Če kdo misli, da bo letališče živelo na podlagi dosedanjih strategij, potem ne bo. Doslej namreč na podlagi teh ni. Upravljanje letališča s strani DRI je bila zgolj začasna rešitev prejšnjega vodstva ministrstva, a je treba poiskati končno rešitev,” je dejal infrastrukturni minister, ki podrobnosti za zdaj javno še ne želi razkrivati. Želi jih namreč najprej predstaviti vsem županom, nato pa tudi vsem poslancem regije, slednjih predvidoma čez dva tedna.

Minister je pojasnil, da za nadaljnje uresničevanje ideje želi najprej dobiti podporo županov, saj v nasprotnem primeru s projektom ne bodo nadaljevali.

Šele v tem primeru, bo namreč vladi v obravnavo predlagal idejno zasnovo in temu pripadajoče dopolnitve državnega prostorskega. Ta ne bo šla samo v smeri podaljšanja vzletno-pristajalne proge, saj bi s tem naredili preveč hrupa v javnosti, pač pa tudi v smeri gradnje že v prejšnji vladi napovedane gradnje železniškega tira na območje letališča in Magne.

Največji logističen center v Sloveniji

Po besedah Vrtovca zasnova zajema okoli 400 hektarjev površin, kjer naj bi zrasel moderen logistični center, največji v Sloveniji, ki bi bil tudi primarno zaledno skladišče Luke Koper. Glede na to, da je na tem območju že začela delovati Magna, sicer z vsemi okoljskimi dovoljenji, lahko po njegovem prepričanju tam brez težav deluje tudi logistični center.

“Maribor z okolico ima izjemno logistično priložnost za razvoj tovrstne dejavnosti, ki jo moramo izkoristiti. Če je na tem križišču različnih poti še letališče, je to dodatna cargo priložnost,” je dejal minister, ki se za zdaj še ne pogovarja s potencialnimi investitorji. Kot pravi, je najprej treba opraviti pogovore z lokalnim okoljem, nato z župani do konca leta podpisati pismo o nameri, se v vmesnem času truditi za spremembo državnega prostorskega načrta, prihodnje leto pa bi objavili mednarodni arhitekturni natečaj.

Čeprav naj bi od njegove nedavne objave na družbenih omrežjih v zvezi s temi načrti prišle pobude za investiranje že iz dveh držav, se ne želi prenagliti.

V preteklosti se je to namreč že zgodilo, zdaj pa morajo reševati težave za nazaj. Gre seveda za kitajske vlagatelje, ki so pred časom po velikih načrtih odstopili od koncesijske pogodbe in s katerimi še vedno potekajo spori o delu nepremičninah, ki so ostale v njihovi lasti preko podjetja Aerodrom Maribor. Zadeva je še na sodišču, hkrati pa si prizadevajo za čim hitrejšo izvensodno poravnavo, je še pojasnil Vrtovec.

Soršak ideje podpira

Hoški župan Soršak je za STA potrdil, da se je z idejami že seznanil ter da jih v celoti podpira. Zanj je pomembno, da ne nadaljujejo z enakim načinom kot prejšnje vodstvo ministrstva, ki je želelo iz letališča narediti potencialnega invalida. “S podaljšanjem steze lahko pristaja več različnih letal in tako smo lahko v prednosti pred sosednjimi letališči. Potem bo vsaj obstajala neka možnost, da se najde kakšen potencialni zasebni partner, saj v sedanjem stanju vidimo, da zanimanja ni,” je dejal Soršak.

Začasno upravljanje letališča s strani DRI se po prvotnih načrtih zaključuje konec tega leta, vendar za zdaj še ni jasno, ali bo to še nekoliko podaljšano. Tega ne ve niti Soršak, a pravi da je to tudi edina možnost, saj v nasprotnem primeru ostaja le še njegovo zaprtje.

STA