Po večmesečni ''začasni'' zapori Glavnega mostu je Mestna občina Maribor sprejela končno odločitev. 

Spomnimo …

Mestna občina Maribor se je ob sanaciji Glavnega mostu v avgustu odločila tudi za začasno zaprtje mostu za avtomobilski promet. Ta odločitev je bila sprejeta iz več razlogov - ker so potekali dogodki na mostu ali na Glavnem trgu in z namenom spremljanja prometa na vzporednih cestah in mostovih zaradi zapore.

Po enomesečnem zaprtju in začetku šolskega leta so na mariborski občini ocenili, da motoriziran promet po mestu kljub zapori teče tekoče, razen občasnih zastojev ob jutranjih in popoldanskih konicah. ''Zastoji, ki so pričakovano nastali na Pobreški ulici, so bili urejeni z daljšimi intervali semaforjev in puščico za zavijanje desno, ki dovoljuje avtomobilom zavijanje kljub rdeči luči na semaforju,'' so pojasnjevali na MOM. Tako so sprejeli odločitev, da se zapora mostu za avtomobilski promet podaljša do 20. oktobra, da se s tem zajame še promet ob začetku študijskega leta.

Sama zapora nato pa še podaljšanje je v javnosti dvignilo veliko prahu. Tudi mi smo vprašali vas, naše bralce, kaj si mislite o zapori. V anketi 'Menite, da bi moral Glavni most ostati zaprt za motoriziran promet?', vas je skupno glasovalo 491. Od tega je 357 glasov proti (73 odstotkov) in 117 za (24 odstotkov).

Poziv županu

Kritike pa so na zaprtje mostu letele tudi s strani mestnih svetnikov. Igor Jurišič iz Stranke mladih – Zeleni Evrope je županu Saši Arsenoviču, le nekaj dni nazaj poslal odločen poziv, naj preneha z dušenjem Maribora z zapiranjem prometnih povezav. V svojem pozivu je poudaril, da stranka podpira trajnostno mobilnost in spremembo potovalnih navad, vendar je prepričan, da mora mesto najprej zagotoviti ustrezne pogoje za to. 

"Z zapiranjem prometnih povezav brez ustreznih alternativ se prometno breme ne zmanjšuje, ampak neenakomerno porazdeli po drugih delih mesta in zato tovrstne odločitve negativno vplivajo tako na prometno varnost, kot tudi na onesnaževanje mesta (saj vozila prevozijo bistveno daljšo pot), da o nepotrebni izgubi časa sploh ne govorimo," so zapisali na stranki.

Motorna vozila se vračajo na most

[[image_1_article_70710]]

"Našli smo rešitev, ki mislim, da bo zadovoljila vse," je na današnji novinarski konferenci uvodoma povedal Aleksander Saša Arsenovič, župan MO Maribor.

Poudaril je, da se je to, da so kolesarji na cestšču izkazalo kot izjemno dobro, zato bodo tam tudi ostali. Ob prvi priložnosti bodo umaknili tudi visok robnik, da bo za kolesarje več prostora. Ostaja seveda tudi javni potniški promet, se pa zaenkrat vračajo tudi motorna vozila. "Vendar bomo hitrost, ki je tukaj omejena na 30 km/h, tudi nadzirali. Želim si, da ne bi Stari most ponoči, ko ni drugih, postal dirkališče in hrupno okolje, ki moti stanovalce," je zaključil.

Nadzor hitrosti že jutri

"Glede na to, da so radarji ena pereča tema v Mariboru, sem načrtoval, da bi se po mostu vozil sam s kolesom in gledal na števec," se je pošalil Arsenovič in dodal, da bo verjetno potrebno uporabiti tehniko, ki je za to namenjena - radar

"Čez dan se bo čez most vozilo s hitrostjo 15 km/h, ker je na cestišču javni potniški promet in prej omenjeni kolesarji," je zaključil.