Z današnjim dnem je zaživel prenovljen mariborski javni potniški promet.
Pobude in predlogi glede prenove so zaželjeni
Direktor Marproma Ranko Šmigoc je ob priložnosti poudaril, da so prvi rezultati prenove pozitivni: »Spremembe so gibalo razvoja in tako je tudi s spremembami javnega potniškega prometa. Z današnjim dnem so naše avtobusne linije posodobljene, kar ni bilo že desetletja. Prvi rezultati so pozitivni. Seveda ne moremo govoriti o tem, da je že vse idealno. Imamo veliko tehničnih težav. Zagotovo pa lahko rečem, da smo uspešno prepeljali delavce v službe, otroke pa v vrtce in šole. «
Pri celotni prenovi je med drugim pomembno sprejeti vse pripombe ali pritožbe, pojasnjuje Šmigoc: »Pomembno je, da sprejemamo dnevne pritožbe in pripombe ter vplive in želje k spremembam. Vsaka taka želja ali pritožba je legitimna.«
Ljudje namreč od javnega potniškega prometa pogosto pričakujejo, da je to dobrina, ki jim pripada. »Nekatere pritožbe ali želje žal ne bodo realizirane, smo pa zelo dovzetni za te stvari ter se bomo potrudili po najboljših močeh, da te zadeve dobro izpeljemo,« pojasni Šmigoc.
Brezplačen prevoz do vključno ponedeljka
Mestna občina je med drugim sprejela sklep, da se podaljša brezplačna vožnja do vključno ponedeljka, 3.2.2025. »Do vključno ponedeljka bo tako možno brezplačno testirati nove avtobusne linije. S tem bodo posamezniki lahko preizkusili nove linije ter nove vozne rede. Uporabniki se bodo na ta način lahko seznanili z vsemi spremembami,« zaključi direktor Marproma.
[[image_1_article_74070]]
Mitja Klemenčič iz Mestne občine Maribor je ob tem dejal, da je prenova trajala več kot dve leti, ob tem so upoštevali številna mnenja občanov: »Sama prenova vključuje 6 glavnih linij ter 13 povezovalnih. Ključne spremembe so bile na linijah G3 in G4. Linija G3 tako po novem vozi v obe smeri, medtem ko linija G4 povezuje mestno jedro s Studenci. Glavne linije vozijo na 15 oziroma 20 minut, kar omogoča učinek hitrega potovanja po mestu. Preostale povezovalne linije pa vozijo na 25 oziroma največ 60 minut.« Odlok, ki ga je mestni svet sprejel junija lani, omogoča, da se lahko vozni redi prilagajajo potrebam prebivalcev.
Obenem se je spremenil tudi prometni režim na nekaterih križiščih. Kot pojasni Klemenčič, gre za dva križišča v centru mesta: »Spremeni se tako križišče Maistrove ulice, Kopitarjeve ulice, Kersnikove ulice in Trg Borisa Kidriča. "Prednostna pot je bila sedaj Maistrova ulica – Kopitarjeva ulica. Od danes dalje je spremenjen tudi potek prednosti Kopitarjeva ulica – Trg Borisa Kidriča. Za linijo 18 pa se bo spremenila prednostna cesta v križišču Zvezne ulice, Rožnodolske ulice in Ob ribniku. Od danes je v veljavi sprememba na način, da postane Zvezna ulica prednostna.«
PREBERITE ŠE: Z uvedbo novih avtobusnih linij tudi spremembe prometnih režimov v Mariboru
Kot še pove Klemenčič, se pobude, predlogi in pritožbe večinoma nanašajo na vozne rede in ne toliko na sam potek tras. »Vozne rede usklajujemo z Marpromom, ki je večino deležev pobud v teh dneh že upošteval. Želimo, da ljudje ob koničnih urah pravočasno pridejo do službe oziroma šol.«
Trenutno še poteka prenova tudi na samih postajališčih. Delavci Marproma še menjujejo nove linije tras ter vozne rede. Sama mreža linij ter voznih redov je fiksna, nekatere pa so na pobudo občanov že posodobili: »Gre predvsem za liniji P10-Malečnik ter P9-Zrkovce, kot tudi nekatere ostale linije,« zaključuje Klemenčič.