Predvidoma v četrtek, 10. julija 2025, se – v kolikor bodo slednje dopuščale vremenske razmere – pričenja montaža stacionarnih merilnikov hitrosti, s katerimi bo Mestna občina Maribor uvedla nadzor hitrosti na izbranih občinskih cestah, so sporočili z občine.
Prvi trije radarji bodo nameščeni na Čufarjevi cesti, Gorkega ulici in Gosposvetski cesti. Pred vstopom na območje merjenja bodo vozniki na prisotnost nadzora hitrosti jasno opozorjeni z ustrezno prometno signalizacijo (prometni znak).
V testnem obdobju kazni še ne bo
Ko bodo radarji nameščeni, se bo pričelo testiranje opreme in s tem testno obdobje merjenja hitrosti, v katerem kazni še ne bodo izdane. Namen tega prehodnega obdobja je tehnični preizkus sistema, prilagajanje ter obveščanje javnosti o novi prometni ureditvi. Z dejanskim merjenjem hitrosti in izdajanjem kazni se bo predvidoma začelo v začetku avgusta, o čemer bo javnost pravočasno obveščena.
V sklopu nadzora bodo nameščena tri ohišja in en merilnik hitrosti, ki se bo premikal med lokacijami. Vse lokacije so pokrite tudi z videonadzorom, izbrane pa so bile na podlagi strokovne študije, ki je kot problematične prepoznala odseke z nevarnimi razmerami zaradi prehitre vožnje. Podatke o prekoračitvah hitrosti bo v okviru zakonsko določenih pristojnosti obdelovalo Medobčinsko redarstvo, skladno z Zakonom o občinskem redarstvu in Zakonom o pravilih cestnega prometa.
Lokacije meritev izbrane s pomočjo stroke
Lokacije meritev so bile določene na podlagi Študije za vzpostavitev nadzora hitrosti s stacionarnimi radarji na območju MOM, ki jo je izdelala Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo (FGPA UM).
Študija temelji na analizi prometne varnosti in infrastrukture na občinskem cestnem omrežju, s poudarkom na varnosti pešcev in kolesarjev ter upošteva:
• prometne obremenitve in obstoječe prometne ukrepe,
• bližino šol, vrtcev, domov za starejše in drugih ustanov,
• statistične podatke o prekrških in hitrosti vožnje,
• policijsko evidenco prometnih nesreč.
Študija je bila obravnavana na Uradu za komunalo, promet in prostor MOM in na Svetu za preventivo in vzgojo v cestnem prometu ter potrjena kot strokovna osnova za izbiro lokacij. Mestni svet MO Maribor je študijo tudi potrdil na svoji 23. seji marca 2025.
Na podlagi strokovnih kriterij je študija definirala 16 lokacij, kamor bi bilo smiselno umestiti merilnike hitrosti. Radarji bodo nameščeni po vrstnem redu, kot so lokacije zapisane v študiji, tako se prve meritve pričenjajo na Čufarjevi cesti, Gorkega ulici in Gosposvetski cesti. Nadaljnje lokacije si bodo sledile kot je navedeno v študiji.
Čas postavitve izbran namenoma
Poletni čas je bil izbran namenoma – zaradi manjše frekvence prometa omogoča izvedbo tehničnih prilagoditev in nemotenega preizkusa sistema. Glavni cilj ukrepa je umirjanje prometa in zaščita najranljivejših udeležencev, predvsem pešcev in kolesarjev, ter prispevati k večji varnosti na cestah v Mariboru. ''Mestna občina Maribor se zaveda pomena varnega prometnega okolja za vse in bo s tem ukrepom storila pomemben korak v smeri umirjanja prometa ter zmanjševanja nevarnosti na najbolj izpostavljenih točkah. Učinkovita uporaba stacionarnih merilnikov hitrosti lahko pripomore k znižanju povprečnih hitrosti in posledično zmanjšanju prometnih nesreč, še posebej v urbanih območjih, kjer so konflikti med motornim in nemotoriziranim prometom najpogostejši,'' so še zapisali pristojni.