Koprsko, celjsko in mariborsko enoto avtocestne policije bodo s ponedeljkom začasno napotili na postaje prometnih policij na območjih, kjer so bile ustanovljene, so pojasnili na generalni policijski upravi. Ob tem poudarjajo, da ne ukinjajo nadzora na avtocesti, ampak ga zaradi kadrovske podhranjenosti organizacijsko spreminjajo.

Z ukrepi želijo zagotoviti nadzor nad cestnim prometom

Po navedbah policije so omenjeni organizacijski ukrepi nujni za zagotavljanje učinkovitega nadzora cestnega prometa, še posebej v času turistične sezone, ko so varnostni dogodki, ki zahtevajo ukrepanje prometnih policistov pogostejši.

V preteklosti so na policiji kadrovski primanjkljaj na prometnih policijskih postajah reševali tudi s pomočjo policistov območnih policijskih postaj, zaradi pomanjkanja kadra tudi v teh enotah pa tak način popolnjevanja sedaj ni mogoč, so pojasnili za STA.

Kadrovski primanjkljaj ni novost

Postaje prometnih policij so se po navedbah policije s kadrovskim primanjkljajem soočale že pred ustanovitvijo avtocestne policije. V povprečju so bile zasedene 60-odstotno, nekatere tudi manj, z nedavno ustanovitvijo avtocestne policije pa se je kadrovski primanjkljaj še povečal. Avtocestna policija je tako še dodatno osiromašila postaje prometne policije, so poudarili na policiji.

Kot so zapisali, je bila odločitev, da se ustanovi avtocestna policija iz obstoječih kadrov brez zagotovitve novih policistov, nekoliko preuranjena. Popraviti poskušajo trenutno stanje enot avtocestne policije, saj te večinoma ne morejo zagotoviti ustreznega nadzora.

Ob tem so napovedali, da bo generalni direktor policije ustanovil delovno skupino, ki bo preučila možne organizacijske rešitve za zagotovitev učinkovitega nadzora cestnega prometa na avtocestah in hitrih cestah, ter njihovo ustrezno sistemsko in organizacijsko umestitev v sistem policije.

Z nadzorom do večje varnosti

Poudarili so še, da je pomemben segment zagotavljanja varnosti na avtocestah ravno nadzor prometa, ki pa se je na avtocestah izvajal že pred ustanovitvijo avtocestne policije in se bo zagotavljal tudi sedaj.

Uspešnost avtocestne policije se meri predvsem po varnosti na avtocestah in hitrih cestah, pri čemer stanje varnosti na avtocestah ni takšno, kot bi si želeli, še izpostavljajo na policiji. Predvsem je bistveno več smrtnih žrtev, letos pa beležimo tudi več lahko in hudo telesno poškodovanih in več prometnih nesreč, kjer so udeleženi pijani vozniki, so dodali.

Od štirih enot avtocestne policije po omenjeni odločitvi tako ostaja le še ljubljanska, je v sredo poročala TV Slovenija.

STA