S 1.1.2014 je vodenje Upravne enote Maribor prevzela mag. Karin Jurše, ki je zamenjala dolgoletnega dosedanjega načelnika Željka Vogrina. Upravna enota Maribor deluje v času uradnih ur na štirih lokacijah v Mariboru, in sicer na sedežu na Ulici heroja Staneta 1, Prešernovi ulici 6, Partizanski cesti 47 (tujci) in Zagrebški cesti 46 (promet). Ob tem se upravne storitve izvajajo tudi na devetih krajevnih uradih v Dupleku, Framu, Kamnici, Hočah, Malečniku, Miklavžu na Dravskem polju, Orehovi vasi, Račah in Staršah.
Struktura ostaja nespremenjena
Organizacijska struktura Upravne enote Maribor je trenutno ostala nespremenjena. Načrtujejo in izvajajo več manjših izboljšav v delovanju sistema, ki je predvsem zaradi restriktivne politike zaposlovanja v državni upravi prisiljen v maksimalno vključevanje znanj in kompetenc vseh zaposlenih razlaga mag. Karin Jurše: »Novih zaposlitev ne načrtujemo, tako da se bo trend zmanjševanja števila zaposlenih nadaljeval tudi v prihodnje. V situaciji, ko smo v nekaj letih zmanjšali število zaposlenih za dobrih 15 %, je zelo pomembno, da čim več uslužbencev obvladuje čim več poslovnih procesov (t.i. job rotation). Zamenjave in nadomeščanja znotraj oddelkov so že sedaj stalnica, trenutno pa želimo sistem kroženja med delovnimi mesti nadgraditi še z večjo fleksibilnostjo zaposlenih«. Na Upravni enoti Maribor so pričeli z akcijo »En dan na drugem delovnem mestu«, kjer imajo vsi zaposleni možnost spoznati delo in procese na drugih delovnih mestih različnih zahtevnosti in v različnih notranjih organizacijskih enotah. Drugi organizacijski ukrepi so usmerjeni zlasti v zmanjševanje stroškov delovanja in skrajno racionalno poslovanje, saj so sredstva za delovanje Upravne enote vsako leto zmanjšujejo za več 10 %.
Malo manevrskega prostora
Upravna enota Maribor nima širokega manevrskega prostora na področju izboljšanja gospodarske klime in investicijskega potenciala. Pri izdaji gradbenih dovoljenj morajo slediti prostorskim aktom, ki jih sprejmejo občine, in jih ne morejo razlagati glede na trenutne potrebe, pa če so te še tako logične in smiselne. »V zvezi s tem se nam je zdelo potrebno, da vzpostavimo stik najprej z Mestno občino Maribor, ki smo ji predlagali, da potencialne investitorje še pred vložitvijo vloge za izdajo gradbenega dovoljenja na področju gospodarstva napoti na upravno enoto, kjer bi že v začetku razrešili vprašanja, ki kasneje zavlačujejo postopek. Ob tem so s predstavniki Cone Tezno poiskali rešitev za enega izmed njihovih investitorjev v nov proizvodni objekt. Konkretni drugi investitorji se pri nas še niso zglasili. Ob tem bi posebej izpostavila sodelavke, ki v okviru eVEM točke naše upravne enote že vrsto let uspešno pomagajo podjetnikom pri registraciji podjetij, odločanju o ustrezni obliki organiziranja in drugih vprašanjih povezanimi z izvajanjem podjetniškim idej posameznikov (tudi brezposelnih in upokojencev). Kot mi je znano, so podjetniki s podporo in informacijami, ki jih dobijo v eVEM točki zelo zadovoljni, zato razmišljamo, kako bi jim lahko še bolj pomagali.
Čas bo pokazal svoje
Z delovanjem krajevnih uradov so zadovoljni, čeprav je število zadev na zaposlenega manjše kot na sedežu Upravne enote. Število oz. uradni dnevi na krajevnih uradih bodo tako žal odvisni od zmožnosti zagotavljanja sredstev za materialne stroške delovanja. »Trenutno delamo analizo s predlogi rešitev, ki jo bomo po predhodnem razgovoru z župani občin, v katerih delujejo krajevni uradi, posredovali na ministrstvo« razlaga Juršetova ki dodaja, da je o projektu reorganizacije upravnih enot vsakršno napovedovanje prehitro in neustrezno. »Projekt znotraj Ministrstva za notranje zadeve je šele v razvojni fazi. Zagotovo je namen takšne reorganizacije izboljšanje delovanja države na lokalnem nivoju z zmanjšanjem stroškov ob zagotavljanju enakih ali še kakovostnejših storitev za naše občane«.V pripravi je prav tako nova zakonodaja s področja tujcev, kjer bodo upravne enote mišljene kot vstopne točke. Te bodo koristne saj bodo lahko zadeve reševali na enem mestu.
Lokalno