Skoraj polovica Dravske kolesarske poti v Sloveniji poteka ob ali v bližini železniške proge, kar omogoča kombinirano pot v službo, šolo in kolesarske izlete. Z namenom promocije trajnostne mobilnosti smo se minulo soboto vkrcali na poletni kolesarski vlak, imenovan tudi koroški vlak, ki je že sedmo leto zapored začel voziti v sezoni poletnih šolskih počitnic.
Uroš Rozman, direktor RRA Podravje – Maribor, je povedal: “V duhu trajnostne mobilnosti združujemo različne projekte, da spodbujamo kolesarjenje in uporabo koroškega vlaka. S kolesi smo se danes vkrcali na sobotni poletni kolesarski vlak na koroški progi. Predstavljamo uporabo neke vrste primestne železnice vse do Ruš in nato vožnjo nazaj proti Mariboru po Dravski kolesarski poti. S pomočjo nove mobilne aplikacije Drava Bike smo kolesarji na poti obiskali gostinske ponudnike in si ogledali turistično atraktivne znamenitosti. V kombinaciji z vlakom lahko pridemo do Dravograda ali celo Pliberka, kjer lahko nadaljujemo po kolesarski poti Drava Bike in Štrekna ter si ustvarimo super zanimiv in doživljajev poln sobotni izlet.”
Železniški promet bolj varen kot cestni
Dobre ponudbe v železniškem prometu so nujne, saj je prevoz z vlaki statistično gledano kar 40-krat bolj varen kot cestni avtomobilski promet. Poleg tega ima železniški promet občutno manjši ogljični odtis kot cestni promet, ki predstavlja 72 % emisij toplogrednih plinov iz prometa, medtem ko železniški promet predstavlja le 0,5 %.
RRA Podravje – Maribor se tudi zavzema za prenovo železniške proge do Ruš, da bi postala “primestna proga” z večjim številom voženj. Igor Najvirt, predstavnik Slovenskih železnic v mariborski enoti, je dejal: “Na koroški progi ponujamo deset potniških vlakov vsak dan, štiri ob sobotah, dva ob nedeljah in dodatne vožnje kolesarskih vlakov vsako poletno sezono. Zelo dobro sodelovanje med RRA Podravje – Maribor in RRA Koroška nam omogoča, da vsako leto beležimo večje število potnikov od leta 2017. Veselimo se podpisa pogodbe za nakup 20 potniških garnitur, s katerimi bomo še izboljšali kakovost prevozov na koroški progi in ponudili več možnosti za prevoz koles. Prve garniture iz tega naročila bodo dobavljene leta 2025.”
Regionalni centri mobilnosti
Za upravljanje mobilnosti in ozaveščanje o uporabnosti javnega potniškega prometa so lani v okviru slovensko-norveškega partnerstva ReMobil vzpostavili regionalne centre mobilnosti v šestih slovenskih regijah. RCM Podravje je eden od teh centrov in zagotavlja strokovno podporo za trajnostno mobilnost občinam in državi na regionalni ravni. Gre za uspešno testno vzpostavitev, ki se bo naslednje leto razširila na vseh 12 slovenskih regij, saj so prepoznani kot pomemben povezovalni subjekt med občinami in regijami.