Titov most je potreben celovite prenove. Mestna občina Maribor je že naročila statično-dinamično analizo mostu pri podjetju Ponting d.o.o., izsledke raziskave pa bodo predstavili na jutrišnji seji mestnega sveta. Pričakovati je razpravo o nujnosti prenove in ukrepih, ki so potrebni za zagotavljanje varnosti in stabilnosti objekta.

Most je star dobrih 60 let

Most, zgrajen med letoma 1961 in 1963, meri 304 metre v dolžino in 22,5 metra v širino. Projektiran je bil v projektivnem biroju podjetja Tehnogradnje, ki je most tudi zgradilo. V letih 1990–1993 je bila izvedena delna sanacija po načrtih podjetja Gradis biro za projektiranje. Takrat so razširili in sanirali voziščno konstrukcijo, rekonstruirali krajni opornik ob Ulici kneza Koclja, sanirali nosilno konstrukcijo v glavnem razponu ter obnovili in rekonstruirali mostno opremo. V nosilno konstrukcijo mostu in pristopnih objektov takrat niso posegali.

Kot je pojasnil Boštjan Štuhec z Urada za komunalo, promet in prostor MOM, je Titov most že bil deležen pregleda: "Titov most je sestavljen iz nadvoza na Ulico kneza Koclja, viadukta na Loško ulico in osrednjega dela mostu. MOM je leta 2022 naročila podroben pregled mostu, ki je bil zaključen februarja istega leta. Na podlagi tega smo leta 2024 naročili še statično-dinamično analizo osrednjega dela mostu."

Preberite še: FOTO: Titov most nujno potreben sanacije, brez ukrepanja lahko resne probleme pričakujemo v roku nekaj let

Številni kratkoročni ter dolgoročni ukrepi sanacije

Ker so nekateri elementi konstrukcije zaradi same gradnje v 60. letih nedostopni, analiza temelji na določenih predpostavkah. Rezultati analiz so pokazali, da so potrebni tako kratkoročni kot srednjeročni ukrepi, da bi preprečili resnejše težave v prihodnjih letih.

Med načrtovane kratkoročne ukrepe sodijo: Zamenjava dilatacij, vzpostavitev monitoringa mostu, omejitev težkega prometa, preprečitev motornega prometa na hodnikih za pešce in kolesarje ter izdelava projekta rehabilitacije. "MOM je že pristopila k zamenjavi dilatacij, ki jih izvaja podjetje Ponting d.o.o., poleg tega bo treba urediti tudi odvodnjavanje. Stroški teh ukrepov so ocenjeni na približno 600.000 evrov," dodaja Štuhec.

[[image_1_article_74013]]

Med srednjeročne ukrepe pa sodijo: Zamenjava dela nateznih kablov na desno-obrežnem oporniku, zamenjava upornika med viaduktom in osrednjim delom mostu, sanacija srednjega „Gerberjevega“ členka na sredini mostu, sanacija lokalnih poškodb ter potresna ojačitev konstrukcije.

V okviru kratkoročnih ukrepov bo še letos naročena tudi projektna dokumentacija za celovito rehabilitacijo mostu je še pojasnil Štuhec.

Ocenjena vrednost novega mostu je 20 milijonov, občina se nagiba k sanaciji za 7 milijonov evrov

Ocenjena vrednost izgradnje novega mostu je okoli 20 milijonov evrov. Mestna občina Maribor se bolj nagiba k sanaciji, ki bi stala okoli 7 milijonov evrov. Kot je pojasnil župan MOM, Saša Arsenovič, je občina že preveč podfinancirana, da si tako obsežnega projekta ne more privoščiti: »Ali 20 milijonov ali sanacija, je odgovor na dlani. Glede na to, da smo podfinancirani minus 33 milijonov. Od kje naj vzamemo denar, da bi šli še ta most podirati? Mislim, da ga bomo sanirali.«

O poteku sanacije in nadaljnjih ukrepih bodo več razpravljali na jutrišnji seji mestnega sveta, kjer bodo tudi predstavili rezultate analiz in podrobnosti načrtovanih posegov.