Na letošnji zaključni prireditvi projekta Kulturna šola 2023, ki je 11. oktobra potekala na Osnovni šoli Preserje pri Radomljah, je naziv kulturne šole pridobilo rekordno število slovenskih šol – skoraj 90 po vsej državi. Gre za projekt Javnega sklada RS za kulturne dejavnosti in Zveze kulturnih društev Slovenije, nagrajujejo pa šole, ki izkažejo razvejano in kakovostno kulturno delovanje v sklopu obšolskih dejavnosti, ki niso del šolskega kurikula. Komisija ocenjuje kulturno delovanje na vsaj treh področjih v zadnjih treh letih, razvejanost kulturnih področjih, število vključenih učencev v redne in obšolske kulturne dejavnosti, udeležbo in doseganje vidnih rezultatov na revijah, srečanjih, festivalih in tekmovanjih (na lokalni, območni, regionalni, državni in mednarodni ravni), obseg izvedenih kulturnih dogodkov za šolsko in zunanjo javnost in način ter obseg spodbujanja mentorskega dela za kulturna in umetniška področja.
Posebna priznanja so prejeli tri tukajšnje osnovne šole
Med 90 prejemniki naziva je osem šol prejelo posebna priznanja. Z našega konca je naziv Naj kulturne šole na področju likovne dejavnosti šel Osnovni šoli Franca Rozmana Staneta Maribor, Osnovna šola Toneta Čufarja Maribor je postala Naj kulturna šola na področju večzvrstne uprizoritvene dejavnosti. Naj kulturna šola na področju literature pa je Osnovna šola Jožeta Hudalesa Jurovski Dol v občini Sveti Jurij v Slovenskih goricah.
Na OŠ Jožeta Hudalesa Jurovski Dol izvajajo veliko dejavnosti s področja literature in bralne kulture
Na jurovski osnovni šoli izvajajo naslednje kulturne dejavnosti, ki potekajo pri rednem pouku, pri interesnih dejavnostih, izbirnih predmetih in različnih projektih: glasbena umetnost (vokalna in inštrumentalna), lutkovna dejavnost, folklorna dejavnost, film in avdiovizualna kultura, likovna umetnost (likovno snovanje/ustvarjanje, slikarstvo, kiparstvo, fotografija, oblikovanje), literatura in bralna kulturo ter varovanje kulturne dediščine. “V te dejavnosti je vključenih veliko otrok, saj naša šola spada med manjše šole glede na število učencev. Učenci imajo tako možnost obiskovanja različnih dejavnosti: pevskega zbora, vokalne skupine, lutkovnega krožka, folklore, filmske vzgoje, različnih aktivnostih na področju likovne umetnosti, poudarek dajemo tudi ohranjanju in varovanju kulturne dediščine ter spodbujanju bralne kulture in literarnega ustvarjanja. Učenci imajo tudi možnost, da skozi te dejavnosti zastopajo šolo tudi izven kraja, ko tekmujejo na regijskih in državnih tekmovanjih, kjer so zelo uspešni na različnih področjih;” je povedala koordinatorica projekta Kulturna šola Mateja Nudl.
Osnovna šola Jožeta Hudalesa Jurovski Dol je tako pridobila naziv Kulturna šola in dodatno še naziv Naj kulturna šola na področju literature z utemeljitvijo, da imajo na šoli veliko dejavnosti s področja literature in bralne kulture, saj izvajajo svoj avtorski projekt Branje nas bogati, prav tako imajo pravljični krožek, vrsto let že sodelujejo v projektu Rastem s knjigo, učenci sodelujejo tudi v projektu Naša mala knjižnica, mednarodnem bralnem tekmovanju Odprta knjiga: GG4A, kjer so v šolskem letu 2021/22 učenke zasedle 2. mesto, prav tako so učenci v državnem merilu uspešni na različnih literarnih natečajih. Komisijo sta prepričala tudi dva projekta s tega področja, in sicer izdaja knjige o Ivanu Roškarju, saj je profesorica zgodovine in geografije Milena Kokol z učenci več let raziskovala znane osebnosti v občini Sveti Jurij v Slovenskih goricah. V letu 2019 je skupaj s soavtorjem Aleksandrom Purgajem izdala knjigo z naslovom Ivan Roškar – ljudski tribun Slovenskih goric. Učenci so osebnost Ivana Roškarja predstavili v dramski uprizoritvi na trgu v Jurovskem Dolu. Prav tako je komisijo prepričalo povezovanje literature z likovno umetnostjo, saj so v šolskem letu 2019/2020 razpisali literarno-likovni natečaj na temo drugačnosti (izbrali so zmagovalni zgodbi, logotip šolskega projekta in likovni podlogi za šolska priznanja na področju literarno-bralnega ustvarjanja). Leta 2020/21 so zmagovalni zgodbi izdali v nakladi 500 izvodov pri Kreativni PiKI z naslovom Change (avtor je bil učenec Jan Senekovič, ilustrator je bil učenec Rok Senekovič) in Sreča v nesreči (avtor je bil učenec Anej Satler, ilustracije je prispeval učenec Taras Horvat). V šolskem letu 2021/2022 so v sklopu projekta Branje nas bogati razpisali šolski ustvarjalni natečaj s področja literature z naslovom Na robu misli za učence od 3. do 9. razreda. “Z ustvarjalnim natečajem s področja literature smo želeli z različnimi tematikami nagovoriti učence vseh starostnih skupin, da ustvarijo nove predelave vsebine literarnih besedil, s tem pa pokažejo svojo ustvarjalnost in razumevanje literarnega dela, na koncu je strokovna komisija na šoli izbrala najboljši izdelek posameznega triletja,” zaključuje Mateja Nudl.
Vesna Breznik, ravnateljica Osnovne šole Jožeta Hudalesa Jurovski Dol, pravi, da priznanje razumejo kot pohvalo in potrditev, da na šoli delajo dobro. “S tem je tudi poplačan ves trud, ki ga naši učitelji vlagajo na področje kulture. Živijo in dihajo z zgodovino kraja in ljudi, ki so tukaj živeli. Slovensko besedo ohranjamo skozi to, da otroke vzpodbujamo k pisanju in likovnemu ustvarjanju. Prizadevamo si, da v času digitalizacije pri otrocih z inovativnimi načini ohranjamo pristen stik s knjigo.“
Ta petek kulturno društvo pripravlja literarni večer
Zanimiv literarni večer, imenovan Po poteh belega metulja, ta petek, 20. oktobra, prireja Kulturno društvo Ivan Cankar Jurovski Dol. Od 18. ure dalje bo potekal v avli Fredija Neuvirta, na dogodku pa bodo osvetlili osebni, umetniški in literarni vidik življenja pesnice, pisateljice, prevajalke, tolmačke in lektorice Agnes Kojc. V sklopu prireditve bo na ogled razstava likovnih in ročnih del stanovalcev Socialno varstvenega zavoda Hrastovec. Večer bo z glasbenimi vložki obogatila Sara Koler Urbanič.