Poročali smo, da prevozi šoloobveznih otrok, ki so jih po zakonu dolžne zagotavljati lokalne skupnosti, močno bremenijo občinske proračune. V občini Sveti Jurij v Slovenskih goricah so v letošnjem šolskem letu z novim javnim razpisom uspeli ta strošek znižati za približno 40 tisoč evrov.
Več kot polovica šolarjev je vozačev
V sosednji občini Sveta Ana pa so za znižanje stroškov ubrali drugačno pot. Občina je kupila dva avtobusa (20- in 22-sedežna) in zaposlila dva profesionalna šoferja, vozili pa sta na razpolago za izvajanje šolskih prevozov. Poskrbeli so tudi za rezervnega voznika.
Aleksander Šijanec, ravnatelj Osnovne šole Sveta Ana, nam pojasni, da imajo na šoli, skupaj s podružnico v Lokavcu, 55 odstotkov vozačev (skupaj je 241 učencev). "Avtobusa vsako jutro opravita po tri vožnje zjutraj in po tri popoldne, in to na tri različne relacije. Prav tako ju koristimo za prevoz v Lenart, v šolo s prilagojenim programom."
Avtobusa seveda prideta še kako prav pri drugih vožnjah, vezanih na šolske dejavnosti (plavalni in smučarski tečaji, krajši izleti, obisk kina ...).
Nadstandard sicer zahteva dodatno delo, končni stroški pa so nižji
Župan občine Sveta Ana Martin Breznik pove, da so na račun svojega voznega parka precej prihranili: "Na letni ravni za celoten servis, torej za vse šolske prevoze, tudi tiste, ki bi jih sicer morali plačevati starši), namenimo približno 53.000 evrov. V ta strošek so vključeni prevozi, vzdrževanje vozil in plače šoferjev. Če ne bi imeli teh avtobusov, bi bili stroški bistveno višji. Če primerjam s sosednjimi občinami, bi nas to stalo vsaj 100.000, morda celo 120.000 evrov letno, saj je pri nas veliko prevozov."
Res pa je, kot nadaljuje župan, da nakup avtobusov predstavlja določen strošek. Cena nakupa je znašala približno 100.000 evrov, je pa življenjska doba avtobusa precej dolga - vsaj 15 let. Potrebno je prišteti še letne stroške amortizacije in tehničnih pregledov. Tak nadstandard pomeni tudi nekaj več dela za občino in šolo, saj je treba pridobiti ustrezne licence za šoferje in dovoljenje za izvajanje prevozov ter računati na pogoste kontrole.