Knjižničarka Osnovne šole Sveta Ana Lidija Kocbek je postala letošnja prejemnica prestižne nagrade Sončnica na rami, ki jo Kulturno umetniško društvo Sodobnost International podeljuje za izjemne dosežke na področju spodbujanja branja med otroki in mladimi. Nagrado so ji podelili 27. maja na slavnostni prireditvi v Ljubljani, in sicer pod častnim pokroviteljstvom predsednice Republike Slovenije dr. Nataše Pirc Musar. Žirija, ki so jo sestavljale dr. Marijanca Ajša Vižintin, Katja Klopčič Lavrenčič in Alenka Urh, je med več kot dvajsetimi odličnimi prijavami izbrala Lidijo Kocbek zaradi njene predanosti, inovativnosti in neprecenljivega prispevka k promociji branja.
"Lidija Kocbek je na šoli zasnovala je tako imenovani »hekašprint« – kot odlična rezultata te dejavnosti velja omeniti plakat za promocijo branja in načrt za dvig bralne pismenosti, ki so ju zasnovali učenci. Notranjo motivacijo mladih bralcev razvija s projektom Superbralnica, s knjigo povezuje naravoslovne, športne in tehniške dneve. Na šoli enkrat mesečno poteka bralni odmor pod sloganom: Beremo vsi: delavci šole in učenci. Predana knjižničarka pa bralno kulturo krepi tudi z bralnimi kotički, v katerih so učencem in strokovnim delavcem knjige na voljo v različnih prostorih šole," je zapisano v obrazložitvi nagrade.
"Berimo zase, berimo za druge, berimo otrokom"
"Zelo sem počaščena, da sem prejela to nagrado. Mislim, da je to nagrada vseh nas na osnovni šoli. Berimo zase, berimo za druge, berimo otrokom," je v prvem odzivu za naš medij povedala Lidija Kocbek.
Doda, da je potrebno otroke precej vzpodbujati k branju. Učenci prvega, drugega in tretjega razreda še berejo zelo spontano. Prvošolci si skoraj vsak dan izposojajo knjige, nato pa to upada. "V drugi triadi se že vidi, kdo ima več zanimanja in kdo manj. V tretji pa jih začnejo zanimati že druge stvari, knjižnica ni več tako v ospredju. Zato jim moramo biti odrasli na šoli vzor - vsi sodelavci, ne samo knjižničarka. Morda tudi s kakšnimi bolj vidnimi spodbudami po šoli. Tako smo že uredili bralne kotičke, kjer so revije, imamo pa tudi vizualne elemente, plakate ..."
[[image_2_article_77667]]
Po kakšnem gradivu najraje posegajo osnovnošolci?
Za katero knjižno gradivo pa učenci, poleg seveda domačega branja, kažejo največ zanimanja? "Mlajši posegajo po vizualnem gradivu - slikanicah, kaže se tudi interes za poučne knjige, tudi na primer za knjigo rekordov. V četrtem, petem in šestem razredu so to stripi. Pogosto jih zanima, kaj berejo sošolci. Pri učencih sedmega, osmega in devetega razreda pa opažamo, da ne prihajajo več toliko v knjižnico, a vseeno berejo. Imajo tudi svoje knjige, pogosto angleške. Imajo že izoblikovan okus o tem, kaj jih zanima. Priljubljene so fantazijske knjige in tiste s problemsko tematiko (mladinske, ljubezenske ...)".
Šolska knjižnica na Sveta Ani premore približno 12 tisoč enot knjižnega gradiva, namenjena pa je zgolj šolskim uporabnikom in strokovnim delavcem.
[[image_1_article_77667]]
Na šoli so ponosni
V Sloveniji so bile za nagrado sončnica na rami nominirane tri mentorice, podeljeni sta bili dve priznanji in nagrada sončnica na rami. Priznanje sončnica na rami za spodbujanje veselja do branja sta prejeli Polona Jelen z OŠ Griže in Urška Sotler z OŠ Šalek. Nagrado sončnica na rami je žirija zaradi predanega dela, ki ga bogati vrsta inovativnih pristopov, prisodila knjižničarki Lidiji Kocbek, zaposleni na Osnovni šoli Sveta Ana. "Lidiji iskreno čestitamo za to izjemno priznanje. Ponosni smo, da je del naše šole, in se ji iz srca zahvaljujemo za njeno delo, ki presega lokalne okvire in pomembno prispeva k bogatitvi slovenskega jezika in kulture," so zapisali na spletni strani šole.