Pametni prometni sistemi, nameščeni na nevarnih cestnih točkah po Sloveniji, so v zadnjih letih občutno prispevali k večji varnosti v prometu. Po podatkih Zavarovalnice Triglav se je na lokacijah s sistemi COPS število prometnih nesreč zmanjšalo za kar 80 odstotkov. Eden najnovejših je včeraj začel delovati na Ptuju, ob križišču pri Osnovni šoli Breg.

V realnem času opozarjajo na pešce, kolesarje in druge ranljive udeležence

Sistem za preprečevanje trkov COPS, ki je postavljen na Zagrebški cesti, je v prvem mesecu testnega delovanja zaznal, da je ob približevanju prehodu za pešce hitrost prekoračilo več kot 40 odstotkov voznikov. Zaradi svoje učinkovitosti se sistemi širijo predvsem na območja v bližini šol in drugih nevarnih točk.

Gre za slovensko tehnologijo, ki je že nameščena na 115 najbolj kritičnih mestih po državi, skupno pa je do danes postavljenih 231 inteligentnih prometnih sistemov. Približno polovica med njimi je tipa COPS - ti voznike v realnem času opozarjajo na pešce, kolesarje in druge ranljive udeležence v prometu. Novost letošnjega leta je, da zaznavajo tudi kolesarje.

Območja s cono 30 ostajajo najzahtevnejša

Skupaj z občinami so strokovnjaki letos prepoznali 25 novih nevarnih odsekov, kjer prihaja do trkov med avtomobili, pešci, kolesarji in vse pogosteje tudi uporabniki električnih skirojev. Na Ptuju, poudarja županja Nuška Gajšek, si že dolga leta prizadevajo za bolj varne šolske poti in zaščito najranljivejših udeležencev.

Statistika za leto 2024 opozarja, da se je na slovenskih cestah huje poškodovalo 239 kolesarjev in 96 pešcev, največ v zadnjem petletju. Pri prepoznavanju nevarnih mest občinam pomaga tudi brezplačni digitalni Drajv zemljevid, ki združuje podatke o najbolj tveganih cestnih odsekih.

Meritve še kažejo, da se je po uvedbi sistemov za opozarjanje na varnostno razdaljo delež voznikov, ki vozijo preblizu, zmanjšal za več kot polovico. Še vedno pa ostajajo najzahtevnejša območja s cono 30, kjer številni vozniki hitrosti ne prilagodijo dovolj.