V okviru srečanja »Inovativni pristopi v turizmu: Urbanaravna Štajerska«, ki ga je za različne deležnike v turizmu organizirala RRA Podravje - Maribor, koordinator destinacije Štajerska, so predavatelji osvetlili ključne teme, ki lahko okrepijo partnerstva tudi v prihodnje. Med njimi so bile izpostavljene možnosti sodelovanja, gradnja blagovne znamke skozi šport, uporaba umetne inteligence v poslovanju, strokovna svetovanja ter programi za podjetnike.
Skupna vizija je postati vodilna vinsko-turistična regija
Skupna vizija destinacije Štajerska je postati vodilna vinsko-turistična regija ter regijska destinacijska organizacija, prepoznana kot vrhunska destinacija med vinsko elito – tako doma kot v svetu. Konzorcij destinacije Štajerska si zato prizadeva za oblikovanje celovite ponudbe ter razvoj in izvajanje regijskih aktivnosti, ki bodo omogočile preboj na nacionalni in mednarodni ravni.
Ključni izziv ostaja tesnejše povezovanje geografsko zaokroženega območja vzhodne Slovenije, kar zahteva vzpostavitev učinkovitih trženjskih kanalov, izboljšanje turistične infrastrukture in ponudbe ter dvig kakovosti doživetij. Na ta način bodo vzpostavljeni pogoji za povečanje števila nočitev in podaljšanje bivanja turistov, kar bo regiji zagotovilo trajnostno rast ter prepoznavnost med vodilnimi vinsko-kulinaričnimi destinacijami sveta.
[[image_1_article_75786]]
»Projektne aktivnosti na RRA Podravje – Maribor koordiniramo v tesnem sodelovanju s partnerji, in sicer preko Programsko-strokovnega sveta in Skupščine. Naš cilj je vzpostaviti organiziran model upravljanja ter zagotoviti učinkovito izvajanje funkcij regionalnega destinacijskega menedžmenta. Pod skupno regijsko blagovno znamko Štajerske ponujamo urbanaravni pleplet celovite ponudbe destinacije« je poudarila Karmen Razlag, vodja sektorja za turizem na RRA Podravje - Maribor. Dodala je, da v okviru Sektorja za turizem razvijajo tri zgodbe, s katerimi nagovarjajo kar 300 deležnikov iz širše regije.
Skupno povezovanje močno spodbuja tudi nova Strategija slovenskega turizma 2022–2028, ki podpira tovrstna regijska sodelovanja. Aleksandra Jerebic Topolovec, vodja upravljanja slovenskega turističnega informacijskega portala poudarja pomen uspešnega uveljavljanja Slovenije na globalnem trgu tudi po zaslugi strateško zastavljenih aktivnosti vsebinskega digitalnega marketinga in pravi, »da je pri tem velikega pomena vključevanje lokalnih ponudnikov in manjših destinacij, ki se lahko skozi usmerjene in strokovno podprte promocijske aktivnosti učinkovito predstavijo širši javnosti ter s tem povečujejo svojo prepoznavnost. Z jasnim, ciljno usmerjenim pristopom STO krepi prepoznavnost slovenskih krajev in regij, spodbuja enakomeren turistični razvoj in utrjuje podobo Slovenije kot trajnostne destinacije za vse dni v letu.«
Dosežki posameznih partnerjev krepijo uspeh celotne destinacije
Destinacija Jeruzalem Slovenija, partner konzorcija, se že vrsto let trudi za trajnostni razvoj turizma, kar je bilo letos prepoznano tudi na največji svetovni turistični borzi v Berlinu. Prejeli so prestižno nagrado Green Destinations Top 100 Story Awards. Poslovni model Razpršeni hotel Jeruzalem Slovenija, ki nosi certifikat Teritorialna kolektivna znamka Jeruzalem Slovenija, je prepričal 18-člansko komisijo in bil za leto 2024 razglašen za najboljši trajnostni primer upravljanja destinacije na svetu. »Jeruzalem Slovenija je le ena celica v širši zgodbi. Nagrada, ki smo jo prejeli, pripada vsem – destinaciji Štajerska, Sloveniji in Evropi,« poudarja Andrej Vršič, direktor Javnega zavoda za turizem, kulturo in šport Občine Ormož ter ob tem dodaja: »Biti na vrhu sveta prinaša odgovornost in zavezo, da ohranimo zaupanje ljudi.«
Vino, kulinarika in pregovorna štajerska gostoljubnost so zaščitni znak Štajerske. Zato je še posebej pomembno, da so člani Združenja Vinorodna Štajerska prepoznali prednosti povezovanja in se pridružili destinaciji Štajerska. Vit Mandl iz Ptujske kleti ob tem poudarja: »Učinki povezovanja so že opazni, hkrati pa se zavedamo, da je turizem tek na dolge proge.«
[[image_2_article_75786]]
Raznolika ponudba lokalnih ponudnikov odseva edinstven značaj Štajerske – njen okus, čustva, doživetja, zgodovino in tradicijo. Ana Tasič s Posestva Valdek v Jarenini, ki ponuja edinstvena doživetja za mlade in malo manj mlade ljubitelje narave in živali ter kmalu tudi nastanitve, tovrstne pobude pozdravlja. Kot manjši turistični ponudnik se še posebej zavedajo pomena podpore na področju promocije.
Nič ljudi ne poveže tako kot šport
Močan pečat na nekem območju vtisnejo tudi izjemni posamezniki. Kultura in šport sta bila vedno ključna stebra prepoznavnosti. Sodelovanje destinacije Štajerske s Kristjanom Čehom predstavlja primer dobre prakse, ki jasno dokazuje, »da lahko premišljeno ambasadorsko partnerstvo prispeva k večji prepoznavnosti regije, povečanemu turističnemu obisku ter utrjevanju identitete tako destinacije kot športnika," je poudaril Vid Štuhec, vodja projektov v športni agenciji Proelium, ter dodal, da beležijo več kot 50 % uspešnost tistih zgodb, ki so povezane s športniki.
Misel Henryja Forda: »Če se združimo, je to začetek. Če ostanemo skupaj, je to napredek. Če delamo skupaj, je to uspeh« navdihuje partnerstvo k nadaljnjim korakom za uresničitev skupne vizije.